Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 02:04   #521
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Du har enda ikke svart på om du synes det er bra eller dårlig at andre vaksinerer barna, slik at du kan la være med tross alt minimal risiko, har du vel?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:06   #522
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei, jeg bruker ikke denne som noen kilder til noen. Folk får velge selv hva de vil gjøre. Jeg sier ikke at folk IKKE skal vaksinere. Jeg sier JEG ikke vil vaksinere. Den linken der kom jeg tilfeldig over i dag. Kreftsyke skal selvsagt ta i mot hjelp. Jeg kjenner mange som har hatt kreft og heldigvis blitt friske av cellegift og stråling. Jeg påvirker ingen, men siden denne debatten var oppe til diskusjon på nettet, så sier jeg min mening her.

Men kjære vene, du linker jo til artikkelen og ber oss lese den om tilsetningsstoffene i vaksiner. Det betyr at du bruker den som kilde ovenfor oss. Hvorpå jeg påpekte at jeg virkelig ikke stoler på et ord av det han som har skrevet "artikkelen" sier.

Gammel 28-02-09, 02:07   #523
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis det valget også innebærer å holde barna dine unna alle spedbarn og andre som ikke er vaksinerte slik at de ikke kan smitte dem, så kan jeg kanskje godta at ditt valg er ditt valg.

Hva med dette, kråka? Tenker du over dette?

Gammel 28-02-09, 02:11   #524
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Scarlett og Iset: Spør dere alle dere er sammen med om de er fullvaksinert? Den risikoen må jo jeg også ta. Hva om mine blir smittet med f. eks kusma? Jeg har hatt kusma og meslinger som barn, og er ikke vaksinert mot det selv. Dere omgås nok veldig mange barn som ikke er vaksinert. Og hva med voksne? Mange er ikke vaksinert siden barndommen og da virker ikke vaksinene så godt mer. Voksne bør også påfylle sine vaksiner da. Man kan ikke gå rundt og være livredd sykdommer hele tiden, og de sykdommene man tar vaksine for er så sjeldne. Selv om man reiser mye osv er risikoen veldig liten.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:13   #525
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Du har enda ikke svart på om du synes det er bra eller dårlig at andre vaksinerer barna, slik at du kan la være med tross alt minimal risiko, har du vel?

Jeg mener folk får gjøre som de vil. Hvis de føler seg tryggest med fullvaksinering, så må de gjerne gjøre det. Jeg dømmer ikke noen. For meg er det helt greit om de vaksinerer, og helt greit om de lar være. Det er jo et valg dette her.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:15   #526
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn er vaksinert, og selv har jeg fylt på det aller meste, siden jeg reiser til strøk som har smitte vi heldigvis ikke er særlig utsatt for her hjemme. Så nei, jeg undersøker ikke om de jeg omgås er vaksinert. Men du kan tro jeg hadde gjort det hvis mine av en eller annen grunn ikke hadde kunnet ta vaksiner. Heldigvis for de i den situasjonen tar du feil når du påstår at det er "veldig mange" som ikke er vaksinert.

- No. 4 -
Gammel 28-02-09, 02:17   #527
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg mener folk får gjøre som de vil. Hvis de føler seg tryggest med fullvaksinering, så må de gjerne gjøre det. Jeg dømmer ikke noen. For meg er det helt greit om de vaksinerer, og helt greit om de lar være. Det er jo et valg dette her.

Men tror du det er bra eller dårlig for samfunnet som helhet, og dine barn spesielt (som uvaksinerte) at smittefaren nedsettes gjennom at de aller fleste tar den risikoen du velger ikke å ta?

- No. 4 -
Gammel 28-02-09, 02:18   #528
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

gajamor: er ungene mine syke så holder vi oss inne og hjemme. Da de fikk vannkoppene holdt vi oss hjemme i 14 dager. De smittet kusina si som kom på besøk frivillig, men de ville hun skulle bli smittet og ferdig med det. Er de forkjøla eller annet så får de ikke gå oppi babyer nei. Og de er da beskyttet ( håper jeg ) med trippelvaksinen. Jeg kjenner ikke noen verken vaksinerte eller uvaksinerte som har fått kusma, røde hunder eller meslinger. Men jeg hører støtt og stadig om de som får astma og allergier.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:21   #529
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Kjenner du ingen som har hatt kusma, røde hunder eller meslinger i det hele tatt, eller mener du at du ikke vet om noen som har fått det nå de siste årene (etter at MMR ble fremskyndet fra 6. klasse til før fylte ett år)? Jeg tror 90 % av alle jeg kjenner på min alder har hatt minst én av de tre. Ikke at jeg kjenner nok folk til å lage et statistisk utvalg, men det gikk da vitterlig epidemier av disse barnesykdommene på slutten av 70-tallet.

- No. 4 -
Gammel 28-02-09, 02:26   #530
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Scarlett: nei ingen i min omgangskrets har hatt dette de siste årene, men da jeg var liten på 80-tallet var det noen med kusma. Jeg dro en gang til legen med mini her og sa det var sikkert røde hunder, da lo han av meg og sa at røde hunder så og si ikke fantes i landet mer. Det var bare varmeutslett, men jeg trodde det var røde hunder.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:28   #531
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Det var få som døde av meslinger på 70-tallet, men gå tilbake til 1900-tallet så døde veldig mange ja, og helst i lutfattige strøk. De hadde dårlig mat, var tynne og spinkle, elendige boforhold-gjerne 10 mann på et rom og kjøkken. Rotter og mus bodde sammen med dem og smitten var stor. Det er jo mye, mye bedre boforhold og andre tider i dag til at det kan oppstå meslingepidemier her.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:29   #532
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlett og Iset: Spør dere alle dere er sammen med om de er fullvaksinert?

Nei, for mine barn er jo vaksinert.

Gammel 28-02-09, 02:29   #533
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Og forekomsten har sunket dramatisk på usle 20 år fordi ... ?

- No. 4 -
Gammel 28-02-09, 02:29   #534
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Iset: ja hva er du så redd for da?

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:31   #535
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og forekomsten har sunket dramatisk på usle 20 år fordi ... ?

-vaksiner
-rent vann
-bedre boforhold
-næringsrik mat
-bedre helsetjenester
-bedre legetilbud
-bedre medisiner
-bedre sykehus
-ikke fattigdom

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:32   #536
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Iset: ja hva er du så redd for da?

Jeg er ikke redd for min egen del, men tenker på de barna som ikke kan få vaksinene og som dermed blir mer utsatt for smitte når folk ikke vaksinerer sine friske barn, og ikke minst grøsser jeg jo at tanken på at sykdommer vil blusse opp igjen om flere og flere slutter å vaksinere.

Gammel 28-02-09, 02:35   #537
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

-vaksiner
-rent vann
-bedre boforhold
-næringsrik mat
-bedre helsetjenester
-bedre legetilbud
-bedre medisiner
-bedre sykehus
-ikke fattigdom

Hvorfor får de fleste barn vannkopper da? Etter din logikk (minus vaksinasjon, som du tidligere i tråden har sagt ikke har utryddet sykdommer) burde jo forekomsten av denne være redusert også.

Koma er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:47   #538
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Vannkoppene er en harmløs sykdom, og kroppen ornder fint opp selv. Sier ikke at det ikke kan være farlig med vannkoppene, men de aller fleste tåler dem. I barnehagene er det mange barn og voksne samlet på en plass og smitte skjer fort der. Mange blir nok smittet der, små steder og mange folk på en plass. Jeg er ingen lege så kan ikke svare på alt her altså. :humrer:

Sitat:

Men tror du det er bra eller dårlig for samfunnet som helhet, og dine barn spesielt (som uvaksinerte) at smittefaren nedsettes gjennom at de aller fleste tar den risikoen du velger ikke å ta?

Nå har da mine fått trippelvaksinen, så helt uvaksinert er de ikke. Jeg er ikke lege så kan ikke svare med sikkerhet, men jeg kan tro at det ville gått bra uten mmr-også. Eller i hvert fall latt dem blitt 2-3 år før de fikk den. Kan strekke meg så langt.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:50   #539
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vannkoppene er en harmløs sykdom, og kroppen ornder fint opp selv. Sier ikke at det ikke kan være farlig med vannkoppene, men de aller fleste tåler dem.

Jeg er seriøst glad du hentet deg inn i neste setning, hvor du sier at det ikke kan være farlig for noen med vannkopper... For hadde guttungen min fått vannkopper da han var rundt året, tviler jeg på om han hadde overlevd den harmløse barnesykdommen. (Ergo fikk han da også akuttvaksine mot det.)

Jeg går i evig redsel for at han får det, for jeg vet rett og slett ikke hvor sjuk han vil bli, og gruer meg for den dagen jeg finner det ut.

Sist redigert av Inagh : 28-02-09 kl 02:55.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:53   #540
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Inagh: ja det er trist at han ble så syk av vannkoppene. Min med eksem fikk det hardt og vi endte på legevakten med infeksjoner i sårene, men heldigvis ble det ikke verre enn det. Er vaksinen kommet her til lands og skal den inn i vaksineprogrammet?
For de aller fleste ungene får det lett da, men så er det noen som dessverre blir veldig syk ja.

Kråka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.