Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 11:08   #521
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg er godt i gang med "Drageløperen", problemet er bare at jeg ikke får lagt den fra meg om kvelden. Veldig bra altså! Leser mange bøker om dagen, kjekt.

Kalima er ikke aktiv  
Gammel 04-03-08, 11:12   #522
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Iskaldt bedrag av Dan Brown..
Bare noen sider igjen nå. Den er jo så spennende!

Solice er ikke aktiv  
Gammel 04-03-08, 19:37   #523
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Lenge siden jeg har vært her inne, ser jeg. Akkurat nå holder jeg på med "the day watch" av Sergei Lukyanenko. Lovende så langt, og akkurat i min gate.

Jeg er ferdig med ovennevnte, og holder på med "the night watch". "The twilight watch" ligger og venter.

Jeg sliter forresten med at graviditeten gjør meg trøtt. Jeg sovner jo etter noen få sider hver dag.

Gammel 04-03-08, 20:04   #524
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg er ferdig med ovennevnte, og holder på med "the night watch". "The twilight watch" ligger og venter.

Interessant. Jeg har sett Nattevakten/The Night Watch/Notsjnoj dozor, og har Dagvakten på vent i dvd-hylla, men jeg var ikke klar over at de var basert på romaner. Og de er bra, altså? Jeg kjenner et bokkjøp nærme seg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 04-03-08, 20:14   #525
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser Knut Fladbakkens siste krim, Tyvene. Sliter med å komme vidre fordi jeg synes den er fryktelig banal, full av fyllord og stereotype romanfigurer. Leser den kun fordi jeg må i forbindelse med undervisning. Har ikke lest Faldbakken før og må si jeg forventet meg mer. Forhåpentligvis, for hans del, er det andre han har produsert gjennom et langt forfatterskap bedre.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 04-03-08, 22:29   #526
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Jeg holder egentlig på med flere bøker samtidig denne gang. Luftslottet... av Stieg Larsson og "Buzz Aldrin, Hvor ble det av deg i alt mylderet?". Sistnevnte får jeg liksom aldri helt dreisen på, men liker den likevel godt.

Har også en reisebok om USA, hvor jeg snart skal + et Sudoku-hefte som jeg også koser meg med innimellom (til mannens store fortvilelse, for vi har blå penneflekker over hele det fine hvite sengetøyet)

Ivrig er ikke aktiv  
Gammel 04-03-08, 23:55   #527
Dali
Glad

Dali sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

The Inner game of work av Timothy Gallwey. Faglitteratur, men interessant også som "privatlektyre".

Ellers så har jeg handlet et par bøker på Mammut-salget. Den ene heter Menn som hater kvinner. Den gleder jeg meg til å lese!

Gammel 05-03-08, 10:55   #528
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Menn som hater kvinner - Stieg Larsson

Solice er ikke aktiv  
Gammel 06-03-08, 23:31   #529
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Endelig fått rotet meg til å begynne på Stieg Larssons Flickan som lekte med elden.
Men jeg leser ikke, jeg har den på lydbok på iPod Touch-en, og det lest av en svenske ja. Jeg er ikke helt sikker på om lydbøker er tingen for meg, det går så sakte, men jeg skal gi det en ordentlig sjanse med denne da. Veldig fornøyd over "gjensynet" med Salander da.

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 07-03-08, 00:50   #530
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kompani Orheim.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 07-03-08, 09:35   #531
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Thorvald Steen - Vekten av snøkrystaller. Kjøpte på Mammutsalg. Snart ferdig med den, da tror jeg det blir Karin Fossum - Brudd. Også kjøpt på mammutsalg. Ja jeg vet jeg sa jeg ikke skulle kjøpe noe særlig på mammutsalg men det ble visst litt likevel.

Gammel 09-03-08, 15:35   #532
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg lagt bort De beste blant oss. Leste den ikke ferdig - jeg skjønte plottet, og gadd ikke mer.

Nå er det Jenta som lekte med ilden, etter å ha lest en lett forglemmelig Anne Holt-krim.

Gammel 09-03-08, 15:48   #533
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg er for øyeblikket fordypet i En helt annen historie av Håkan Nesser.

Lykkex3 er ikke aktiv  
Gammel 09-03-08, 16:20   #534
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Interessant. Jeg har sett Nattevakten/The Night Watch/Notsjnoj dozor, og har Dagvakten på vent i dvd-hylla, men jeg var ikke klar over at de var basert på romaner. Og de er bra, altså? Jeg kjenner et bokkjøp nærme seg.

Jeg har lastet ned "the night watch", men ikke sett den ennå. Ja, de er basert på bøker, og bøkene er gode!. Absolutt verd å få med seg for de av oss som liker genren.
(det er sikkert også en fordel å lese dem i riktig rekkefølge, altså "the night watch" først).

Gammel 09-03-08, 18:32   #535
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boka er nå i hus. Og den første filmen kan anbefales (i hvert fall av en som ikke hadde lest boka på forhånd).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-03-08, 23:53   #536
Dali
Glad

Dali sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg fått en ny bok på nattbordet: The secret. Skal starte i dag!

Gammel 10-03-08, 12:56   #537
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg begynt på Atonement av Ian McEwan

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 10-03-08, 12:58   #538
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Kyssesyken har fratatt meg konsentrasjon og evne til å lese nye ting, så nå repeterer jeg En egen musikk av Vikram Seth.

Pingis er ikke aktiv  
Gammel 12-03-08, 23:41   #539
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kompani Orheim....og div Pondus .

Gammel 13-03-08, 21:35   #540
Pondusa
Fullverdig medlem

Pondusa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nord-Norge
Pondusa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Akkurat begynt på Drageløperen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.