|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2024
oj, du er jammen nattugle, Taien! Jeg er knapt menneske etter kl. 23 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2024God morgen og god jul alle sammen!
|
|
|
#3 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2024Jeg har kjøpt boken Den uendelige historien til min sønn som elsker fantasy og den type bøker...jeg er UTROLIG spent på om han vil like den!!
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Juletråden 2024Huset stod fortsatt da jeg stod opp og har nå fått snøkanter.
|
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Juletråden 2024Her er ribba i ovne. God jul alle!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2024Når tror jeg den siste julegaven er pakket inn.
|
|
|
#7 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2024God julaften alle sammen. Jeg kom meg ikke i seng før kl 5 i natt, så formiddagen har vært litt amputert. Men nå er det julaften, og det skal bli en flott dag og kveld!
|
|
|
#9 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2024Må bare fortelle om beste D i går. På tv'en snakket de om at alle ønsker en Disney jul, men de færreste om noen, har det. Da snur D seg imot meg og sier "Mamma, VI har Disney jul!" Da fikk hun mor litt tårer i øynene. Da har jeg oppnådd mye, når ungene syns det.
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juletråden 2024Molly |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Juletråden 2024Her står kalkunen i ovnen, vi har vært på kirkegården sammen med resten av mamma sin side og sunget "Deilig er jorden" ved grava til mormor og morfar. Første året morfar også ligger der, og i år var det gang 30 vi møttes der, for det var i januar 30 år siden mormor døde. Den jula var minste søskenbarna 2 uker, 2 år, 3 år og 4 år. Nå var to av de der med egne unger.
|
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Sv: Juletråden 2024Julaften var perfekt. Kalkunen og tilbehøret var nydelig, gjestene koste seg, alle fikk fine gaver. Det ble veldig sent i seng og jeg var helt utslitt etter en lang dag og all matlagingen, men det var en fin julaften som vanlig. I dag har vi tatt det med ro, spist nydelig julefrokost, spilt brettspill og spist ribbe til middag. Når venter jeg på at mannen blir ferdig med oppvasken så skal vi se film sammen. I morgen er vi bedt bort og fredag spiser vi rester av gårdagens og dagens middager så jeg ser fram til to dager uten å lage mat.
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2024Jeg kan melde at de b8rtkomne tøflene har kommet til rette. Jeg hadde lagt dem på "et lurt sted".
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg har fotsatt ikke lært at sånne lure steder ikke alltid er såååå lure. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2024De travle, koselige, men innholdsrike og aktive dagene er over. Julaften er overstått, og det samme er bursdagen til minstemor som nå offisielt er 9.
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2024Her har vi hatt veldig rolige og avslappende juledager så langt. Ingen gjester, bare oss.Til nå har det vært mest brettspill og kortspill, TV og mat. Stort sett. Været inviterer ikke til utendørsaktiviteter. Det vil si storesøster har jobbet (tidligvakt) julaften, i går og i dag, så ikke fullt så rolig på henne, men med 130% tillegg synes hun det er verdt det. Hun kom akkurat hjem, og driver nå og ordner seg for å dra på fest. Guttungen har besøk av en kompis, de ser fotball i kjellerstua, og lillesøster er på besøk hos ei venninne. I morgen drar vi til svigers, og blir der til første nyttårsdag, så da braker det løs med bursdagsfeiring (niese, 17), romjulsselskap og familiesamvær. Vi håper været bedrer seg litt de nærmeste dagene. Fulle av optimisme tar vi med ski dit vi skal.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-12-24 kl 17:42. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juletråden 2024Vi har vært i en leid leilighet rett ved bakken i Trysil i fem dager, og det har vært så utrolig deilig å bare være oss fire i familien. Stille og rolig kvalitetstid sammen. Gutta er 18.5 og 22 år, men liker heldigvis å være sammen med foreldrene sine fremdeles. Vi er hjemme igjen nå, som også er deilig. Men de julene vi har vært på fjellet med jevne mellomrom de siste 10 årene er de aller beste julene vi har. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Juletråden 2024Hittil har vi ikke hatt gjester her, men det blir det på lørdag. Det er trivelig med et par dager bare oss to og så blir det veldig trivelig med nærfamilien på lørdag, da har Helten bursdag. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Sv: Juletråden 2024Vi har jo Mamma og tanten min boende hos oss helt til 3. januar (og fra i morgen, nå som de er ferdig med julefeiring hos hennes familie, er broren min og kona innom de fleste dager), men det er rolige og late dager med mye brettspill og (jule-)filmer likevel. Uteaktiviteter er jeg ikke vant til å fylle juledagene med. Julen tilbringes alltid inne og vi stikker ikke nesen ut annet enn for julebesøk eller handling. Det er sånn vi liker det.
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
![]() |