|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#521 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2024Pepperkakehuset står. Må ha på glasur til pynt, men i morgen.
![]() |
![]() |
#522 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024Nuh! Dagen ble litt annerledes enn planlagt, men nå er lille julaften unnagjort og barna er i seng (eller de to store vet jeg altså ikke, de styrer seg selv), strømpene er fylt, nissegavene har på magisk vis havnet under treet, pinnekjøttet er satt til vanning, og den lille juleeksplosjonen som skjer i stuen sent om kvelden hver lille julaften er unnagjort. Det er nemlig viktig at det er ORDENTLIG julete når barnet/a står opp i morgen, så derfor kommer juleduker og flere lyslenker (i år gikk jeg for en mangefarget langs hele stuetaket... |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
heimføing
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har vært seint ute med alt i år, så ble nettopp ferdig med innpakking av julegaver - som jeg kjøpte tidligere idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Pepperkakehuset står her også, om enn med et noe vindskeivt bislag, og uten pynt foreløpig. Men satt på et brett og omgitt av vatt, grantrær og små nisser. Egentlig finere uten pynt, spør du meg, men det pyntes sikkert på et tidspunkt før det skal knuses, for det er bare biter med pynt på som blir spist.
![]() |
#525 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg leter etter en gave jeg ikke finner. Har kjøpt to sett tøfler og finner kun det ene. Jeg pakket inn uten å dobbeltsjekke hvem de var til. Nå lurer jeg både på hvor det andre paret er og jeg lurer på hvilet par jeg pakket inn. Begge skal til husstanden, så det går fint. Men føler meg som det rotehuet jeg er akkurat nå.
![]() |
#526 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg kjenner til forvirringen Veobra!
Tvillinggutter 2010 Sist redigert av Taien : 24-12-24 kl 01:11. Årsak: ikke smågnagere....men småpakkene..autokorrekt strikes again! |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har kjøpt boken Den uendelige historien til min sønn som elsker fantasy og den type bøker...jeg er UTROLIG spent på om han vil like den!!
![]() |
#528 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2024Huset stod fortsatt da jeg stod opp og har nå fått snøkanter.
![]() |
![]() |
#529 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Her er ribba i ovne. God jul alle!
![]() |
#530 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Juletråden 2024
oj, du er jammen nattugle, Taien! Jeg er knapt menneske etter kl. 23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024God morgen og god jul alle sammen!
![]() |
#532 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Når tror jeg den siste julegaven er pakket inn.
![]() |
#533 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024God julaften alle sammen. Jeg kom meg ikke i seng før kl 5 i natt, så formiddagen har vært litt amputert. Men nå er det julaften, og det skal bli en flott dag og kveld!
![]() |
#535 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Må bare fortelle om beste D i går. På tv'en snakket de om at alle ønsker en Disney jul, men de færreste om noen, har det. Da snur D seg imot meg og sier "Mamma, VI har Disney jul!" Da fikk hun mor litt tårer i øynene. Da har jeg oppnådd mye, når ungene syns det.
![]() |
#536 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2024Molly |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2024Her står kalkunen i ovnen, vi har vært på kirkegården sammen med resten av mamma sin side og sunget "Deilig er jorden" ved grava til mormor og morfar. Første året morfar også ligger der, og i år var det gang 30 vi møttes der, for det var i januar 30 år siden mormor døde. Den jula var minste søskenbarna 2 uker, 2 år, 3 år og 4 år. Nå var to av de der med egne unger.
![]() |
![]() |
#538 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Julaften var perfekt. Kalkunen og tilbehøret var nydelig, gjestene koste seg, alle fikk fine gaver. Det ble veldig sent i seng og jeg var helt utslitt etter en lang dag og all matlagingen, men det var en fin julaften som vanlig. I dag har vi tatt det med ro, spist nydelig julefrokost, spilt brettspill og spist ribbe til middag. Når venter jeg på at mannen blir ferdig med oppvasken så skal vi se film sammen. I morgen er vi bedt bort og fredag spiser vi rester av gårdagens og dagens middager så jeg ser fram til to dager uten å lage mat.
![]() |
#539 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg kan melde at de b8rtkomne tøflene har kommet til rette. Jeg hadde lagt dem på "et lurt sted".
![]() |
#540 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2024
Jeg har fotsatt ikke lært at sånne lure steder ikke alltid er såååå lure. |
![]() |
![]() |
![]() |
|