Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-24, 23:07   #521
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2024

Pepperkakehuset står. Må ha på glasur til pynt, men i morgen.
Kjøkkenet ferdig vaska, gulv på stue/kjøkken vasket og alle gaver pakket.
Bad, gang og sengeskift i morgen.
Jeg eier ikke julefølelse da.

Gammel 23-12-24, 23:08   #522
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nuh! Dagen ble litt annerledes enn planlagt, men nå er lille julaften unnagjort og barna er i seng (eller de to store vet jeg altså ikke, de styrer seg selv), strømpene er fylt, nissegavene har på magisk vis havnet under treet, pinnekjøttet er satt til vanning, og den lille juleeksplosjonen som skjer i stuen sent om kvelden hver lille julaften er unnagjort. Det er nemlig viktig at det er ORDENTLIG julete når barnet/a står opp i morgen, så derfor kommer juleduker og flere lyslenker (i år gikk jeg for en mangefarget langs hele stuetaket... ) og litt sånn sløyfer og bånd og sånt opp på omtrent dette tidspunktet hvert år.

... og i morgen skal vi opp veldig tidlig, noen av oss - eldste skal på jobb og yngste og jeg skal tidlig i stallen for å være med på tur med hele hestegjengen, så nå skal jeg straks i seng, og gleder meg til i morgen på denne tiden når det er noen stille dager foran oss i løypen uten burder og måtter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-24, 23:59   #523
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært seint ute med alt i år, så ble nettopp ferdig med innpakking av julegaver - som jeg kjøpte tidligere idag.
Eldste barnebarn er i den alderen der man ønsker seg ingenting (annet enn penger), så han får et brett Cola fint innpakket og så har jeg programmert Vipps til action imorra kveld.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-24, 00:47   #524
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperkakehuset står her også, om enn med et noe vindskeivt bislag, og uten pynt foreløpig. Men satt på et brett og omgitt av vatt, grantrær og små nisser. Egentlig finere uten pynt, spør du meg, men det pyntes sikkert på et tidspunkt før det skal knuses, for det er bare biter med pynt på som blir spist. Treet er ferdig pyntet, og med alle pakkene under, jeg har lagt på juleduker og satt nye lys i alle staker, fylt på fruktfat (inkludert det obligatoriske drysset med twist oppi), og slapper av med en kald pils før jeg skal legge meg.

Gammel 24-12-24, 00:54   #525
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leter etter en gave jeg ikke finner. Har kjøpt to sett tøfler og finner kun det ene. Jeg pakket inn uten å dobbeltsjekke hvem de var til. Nå lurer jeg både på hvor det andre paret er og jeg lurer på hvilet par jeg pakket inn. Begge skal til husstanden, så det går fint. Men føler meg som det rotehuet jeg er akkurat nå.

Gammel 24-12-24, 01:10   #526
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner til forvirringen Veobra!

Jeg har laget krumkaker i kveld, laget grøt til riskremen og laget eggerøre til frokosten i morgen. Nå skal jeg pakke inn de siste småpakkene som skal under treet, så skal jeg ta et glass av en Sheridan vi fikk da vi passet vofsen. Er jeg ibseng til kl 3 er jeg storfornøyd!

Sist redigert av Taien : 24-12-24 kl 01:11. Årsak: ikke smågnagere....men småpakkene..autokorrekt strikes again!
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-24, 01:16   #527
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt boken Den uendelige historien til min sønn som elsker fantasy og den type bøker...jeg er UTROLIG spent på om han vil like den!!

Gammel 24-12-24, 07:58   #528
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Huset stod fortsatt da jeg stod opp og har nå fått snøkanter.
Ser jeg trenger en juleduk som passer spisebordet. Er litt nakent. Får sette det på lista til neste år.

Gammel 24-12-24, 08:35   #529
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Her er ribba i ovne. God jul alle!

Gammel 24-12-24, 09:06   #530
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg kjenner til forvirringen Veobra!

Jeg har laget krumkaker i kveld, laget grøt til riskremen og laget eggerøre til frokosten i morgen. Nå skal jeg pakke inn de siste småpakkene som skal under treet, så skal jeg ta et glass av en Sheridan vi fikk da vi passet vofsen. Er jeg ibseng til kl 3 er jeg storfornøyd!

oj, du er jammen nattugle, Taien! Jeg er knapt menneske etter kl. 23 .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-24, 09:55   #531
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

God morgen og god jul alle sammen!

Tanten min kom vel fram sent i går, så alt gikk bra til slutt. Etter litt skravling og julekaker fikk vi alle oss noen timer søvn og nå sitter jeg og de to yngste her og venter på at resten av huset skal komme seg opp. Og sannelig hadde ikke nissen vært her i år også og lagt gaver under treet og fylt julestrømpene! Og jeg vant mandelpremien i år, for første gang på sikkert 15 år.

Nå blir det etter hvert felles frokost før juleprogrammene på NRK blandes med litt matlaging her og der. Menyen er som vanlig kalkun med fløtegratinerte poteter, rosenkål stekt med bacon, honningbakte gulrøtter og pastinakk, salvie/løkstuffingboller og hjemmelaget saus. Jeg gleder meg.

Gammel 24-12-24, 10:05   #532
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Når tror jeg den siste julegaven er pakket inn.
. Jeg pakket vekk gavepapiret når siste gave var pakket inn. Men så kom det en melding i posten - appen. Gaven til mannen med estimert levering 2.1.25 var lagt i postkassen. Så da blir det streken-tskjorte til mannen under treet likevel. Perfekt timing, akkurat under mannen tok med svigermor en snartur på butikken. Så den er pakket inn og papiret rydder bort igjen og han aner ingen ting.

Jula er nok ikke helt strøkent på plass, men som jentene så fint sa til meg på det stresset tidspunkt i gårm jula handler ikke om hvordan her ser ut, den handler om hvem vi er sammen med.
Og stua har tre (med mangefarget lyslenker) og nisser både her og der.

Pepperkakehuset står ikke enda da, det må jeg kanskje prioritere. Det er pyntet. Må bare monteres

Gammel 24-12-24, 11:59   #533
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

God julaften alle sammen. Jeg kom meg ikke i seng før kl 5 i natt, så formiddagen har vært litt amputert. Men nå er det julaften, og det skal bli en flott dag og kveld!

Gammel 24-12-24, 12:19   #534
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Molly: Skjønner det er en vanskelig situasjon, nå vet ikke jeg hvorfor hun er sånn så da blir det vanskelig å mene så mye om det, men en kan du få.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-24, 13:09   #535
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Må bare fortelle om beste D i går. På tv'en snakket de om at alle ønsker en Disney jul, men de færreste om noen, har det. Da snur D seg imot meg og sier "Mamma, VI har Disney jul!" Da fikk hun mor litt tårer i øynene. Da har jeg oppnådd mye, når ungene syns det.

Gammel 24-12-24, 15:44   #536
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Molly for en kjip situasjon!

Taien

Her er vi sånn halvveis i rute. Både Løvemannen og jeg er ganske så utslitte, så alt går i sakte tempo. Men gavene er under treet. Vi har tatt oss av hestene og er i gang med middagen. Må snart skifte klær og lage rundstykkedeig til i morgen. Ha en fin jul alle.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-24, 15:55   #537
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her står kalkunen i ovnen, vi har vært på kirkegården sammen med resten av mamma sin side og sunget "Deilig er jorden" ved grava til mormor og morfar. Første året morfar også ligger der, og i år var det gang 30 vi møttes der, for det var i januar 30 år siden mormor døde. Den jula var minste søskenbarna 2 uker, 2 år, 3 år og 4 år. Nå var to av de der med egne unger.

Vi prøver å ha en helt laidback jul, og er bare jeg som ikke helt greier det. Men vi hadde koselig julefrokost sammen, ungene har fått strømper med snop, og de tilbringer mye tid i kjellerstua.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-24, 20:38   #538
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Julaften var perfekt. Kalkunen og tilbehøret var nydelig, gjestene koste seg, alle fikk fine gaver. Det ble veldig sent i seng og jeg var helt utslitt etter en lang dag og all matlagingen, men det var en fin julaften som vanlig. I dag har vi tatt det med ro, spist nydelig julefrokost, spilt brettspill og spist ribbe til middag. Når venter jeg på at mannen blir ferdig med oppvasken så skal vi se film sammen. I morgen er vi bedt bort og fredag spiser vi rester av gårdagens og dagens middager så jeg ser fram til to dager uten å lage mat.

Gammel 25-12-24, 22:33   #539
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan melde at de b8rtkomne tøflene har kommet til rette. Jeg hadde lagt dem på "et lurt sted".

Gammel 26-12-24, 09:38   #540
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg kan melde at de b8rtkomne tøflene har kommet til rette. Jeg hadde lagt dem på "et lurt sted".

Jeg har fotsatt ikke lært at sånne lure steder ikke alltid er såååå lure.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.