Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-19, 12:36   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg gjør akkurat det samme selv. Men begynner å bli flinkere til å kutte ting fra lista.
Det er rette tiden for sykdom, ja! God bedring!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 13:08   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Norges fineste juletre er kommet ned fra kvisten!
Når all den røde og gullfargede pynten er kommet på, er det ikke så verst allikevel.
I ettermiddag blir huset pyntet, og freden kan senke seg.

Gammel 21-12-19, 13:22   #3
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Panisk rydding i dag. I dag må det pyntes før gjestene kommer. Det er virkelig kaos hjemme. Jeg vet vi vil rekke både å kjøpe treet og resten av gavene før tirsdag. Lille julaften skal freden senke seg, det vet jeg bare.

Gammel 21-12-19, 14:15   #4
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg er bah i dag. Ingen julestemning, ikke noe lyst til å gjøre alt som må gjøres, har litt lyst til å late som om det ikke er jul. ><

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 14:20   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Huset er julepynta (minus tre, det kommer ikke opp før lille julaften) og rotete og skittent. Forlot hele kaoset for å være hos familien i hjembygda mi etpar dager. Siden jeg jobber best under press ser jeg for meg at vi skal greie forvandle huset til rent (nok), pent og koselig i god tid før kvelden før kvelden.

Gammel 21-12-19, 20:09   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi er ferdige stort sett. Har gangene igjen, det går raskt. I morgen kommer familien på grøt, så lillejulaften blir bare kos hele dagen.

Gammel 21-12-19, 20:36   #7
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Sint!

Jeg håper mann og barn tar huset i morgen, jeg er helt ute av bildet... Dvs stort sett i sengen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 20:57   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Dette vet dere jo. Det blir bedre. Alt er kaos noen masete år når barna er små og man selv er slakt og med alt som skal gjøres her og der til jul.

Vi koser oss nå og tar det helt med ro. I år har alt vært veldig fint.
Jeg og gubben har det så fint. Vi har virkelig funnet tilbake til det gamle. Håper det varer.

Jeg og mannen var på noen timers shopping på tirsdag. Tok fri fra jobben fra 12 og raste rundt til klokka 22. Fikk unna alle julegaver.
Vi skal ut og handle siste ting i morgen når matbutikken åpner. Så drar vi ned i byen og glaner og surrer litt rundt. Vi skal gå og titte i butikkvinduer, spise lunch/middag og gå i Spikersuppa. Skal på julekonsert i byen senere på kvelden. Blir nok fint.
Skal jobbe 4 timer på mandag. Gutta skal sette inn juletreet og sette på lys mens jeg er på jobb så er alt klart til pynting og grøtspising på kvelden og NRK på tvèn.

Gammel 24-12-19, 01:54   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Juleroen senker seg i hjemmet vårt. Vi har pyntet et nydelig juletre, dekket på mat til nissen, hengt opp julestrømpene, sett Kvelden før Kvelden, spilt brettspill og spist uante mengder julegrøt og snop. Barna er i seng, som vanlig sitrende av spenning for morgendagen.

Julenissen har allerede vært, han har lagt gaver under treet og fylt strømpene, spist av maten som ble lagt fram og har tradisjonen tro skrevet "takk" i klementinskall. Og så har han tatt med seg julealven, som akkurat rakk å henge en lapp på julekalenderen med bilde av seg selv og "takk for meg" skrevet på.

Nå skal jeg nyte en time fred og ro før jeg får noen timer søvn før årets store kjøkkentjeneste. Ønsker alle her en fin jul.

Gammel 21-12-19, 20:53   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er generelt bare sur, muggen og bah om dagen. Ser på Jul med Kurt og Kork ( NRK appen) og satser på bedre humør og julemodus.
Jeg bare elsker Kurt synge Walking in the air.
Skal se om jeg finner video.

Gammel 21-12-19, 21:23   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ruslet tur i nabolaget og kikket inn på alle vinduene med pyntede trær. Ganske hyggelig å se alt som lyser i stuene. Ribba har blitt rutet og krydret og troner nå i kjøleskapet.

I morgen skal jeg levere gaver en liten tur, ellers er det nok bare sulling i pysj. Ungene kommer ikke før utpå lille julaften, så ikke noe stress.

Gammel 21-12-19, 21:26   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Stor til Cumulus! Og stor klem til alle andre som også kjenner på julestress.

Jeg begynner å lande litt. Jeg, som alltid er tidlig ute med gavene, har vært rekord sen i år. Men i dag gjorde jeg et res i byen, og jeg tror jeg er i havn nå.
Fremdeles må jeg bake sirupsnipper (deigen er laget, men energien i kveld tilsier at det blir søndag før den blir bakt ut. )
Rundstykker (Nennes såklart) bakes på mandag, så de er ferske til lillejulaftens kveldsmat og julaftens frokost.
Guttungen er bedre, sylta forkjølt, men bedre.
Juletreet er i alle fall pyntet. Jeg må bare pakke inn alle gaver, men det koser jeg meg egentlig med. Sen kveld når alle er i seng, film på tv og pakkebonanza.

Gammel 22-12-19, 00:15   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tur i byen og på julemarkedet sammen med svigermor og eldste datter på formiddagen, på ettermiddagen vasket svigermor enda mer, mens jeg lagde fløtekarameller, marsipan og vepsebol. Mannen handlet det aller meste av matvarer, all julematen og det som hører til, så nå mangler bare juletreet.

Juletreet skal vi hugge i morgen på en gård utenfor byen. De har bål med sitteplasser rundt, så vi tar med pølser som vi griller til lunsj, også får vi kaffe og kakao der. Det bruker å være veldig koselig.

Senere på dagen planlegger jeg å begynne å pynte litt i huset, som jeg nå mener er mer enn rent nok etter svigermors iherdige innsats, og på mandag pynter jeg ferdig, og tar juletreet ut over kvelden. Godt å føle at jeg er i rute, og har alt under kontroll.

Sist redigert av My : 22-12-19 kl 16:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-19, 00:57   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan forholder man seg til det når tenåringene får overraskende julegaver fra venner?

«Åh, takk!» og ut og kriseshoppe eller bare «åh, takk!»?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-19, 11:54   #15
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvordan forholder man seg til det når tenåringene får overraskende julegaver fra venner?

«Åh, takk!» og ut og kriseshoppe eller bare «åh, takk!»?

Har alltid noen gaver på lager, kan bare være en pose julegodt, el.l. Det som evt ikke går ut som julegave, blir vertinnegave om vi skal bort, eller vi spiser det selv..

Kan gjerne være ferdig pakket, og «kan du vente litt, har ikke fått skrevet på kortet, ennå».

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-19, 11:57   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har alltid noen gaver på lager, kan bare være en pose julegodt, el.l. Det som evt ikke går ut som julegave, blir vertinnegave om vi skal bort, eller vi spiser det selv..

Kan gjerne være ferdig pakket, og «kan du vente litt, har ikke fått skrevet på kortet, ennå».

Jo, her var da settingen at ene ungen var på overnattingsfest og der var det flere (nei, ikke alle, nei, det var ikke noe avtalt) som utavdetblå hadde gave til ham.

Jeg går ut i fra at det ikke er kutyme å reise rundt med et diskrét ekstragavelager i hele desember?

Gammel 22-12-19, 01:00   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ordnet gave uavhengig av alder ved overraskelse.
Bill. mrk gjorde det for 6- åringen idag.

Gammel 22-12-19, 01:02   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg ville ordnet gave tilbake.

Det hadde jeg også gjort.

Gammel 22-12-19, 01:02   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle julegaver så nær som en er pakket inn og de som skal leveres noe sted er levert, så nær som den ene da som jeg fortsatt strikker på. Den gjør jeg ferdig i morgen tidlig. Nå ble jeg for trøtt. I morgen skal vi bake pepperkaker og så er vi ferdige hvis jeg ikke i siste liten lager litt mer konfekt. Sølvpuss er på planen i morgen også. Såer det rydding, vasking og pynting. Dette tror jeg går helt greit og uten stress.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-19, 01:13   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nnnggghhh. Okei. Ut og kriseshoppe da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.