|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden 2019Jeg gjør akkurat det samme selv.
|
|
|
#2 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2019Norges fineste juletre er kommet ned fra kvisten!
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2019Panisk rydding i dag. I dag må det pyntes før gjestene kommer.
|
|
|
#4 |
|
Tøff
|
Sv: Juletråden 2019Jeg er bah i dag. Ingen julestemning, ikke noe lyst til å gjøre alt som må gjøres, har litt lyst til å late som om det ikke er jul. ><
|
|
|
#5 |
|
koko
|
Sv: Juletråden 2019Huset er julepynta (minus tre, det kommer ikke opp før lille julaften) og rotete og skittent. Forlot hele kaoset for å være hos familien i hjembygda mi etpar dager. Siden jeg jobber best under press ser jeg for meg at vi skal greie forvandle huset til rent (nok), pent og koselig i god tid før kvelden før kvelden.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Juletråden 2019Vi er ferdige stort sett. Har gangene igjen, det går raskt. I morgen kommer familien på grøt, så lillejulaften blir bare kos hele dagen.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2019Jeg håper mann og barn tar huset i morgen, jeg er helt ute av bildet... Dvs stort sett i sengen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Juletråden 2019Dette vet dere jo. Det blir bedre. Alt er kaos noen masete år når barna er små og man selv er slakt og med alt som skal gjøres her og der til jul.
|
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2019Juleroen senker seg i hjemmet vårt. Vi har pyntet et nydelig juletre, dekket på mat til nissen, hengt opp julestrømpene, sett Kvelden før Kvelden, spilt brettspill og spist uante mengder julegrøt og snop. Barna er i seng, som vanlig sitrende av spenning for morgendagen.
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2019Jeg er generelt bare sur, muggen og bah om dagen. Ser på Jul med Kurt og Kork ( NRK appen) og satser på bedre humør og julemodus.
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2019Jeg har ruslet tur i nabolaget og kikket inn på alle vinduene med pyntede trær. Ganske hyggelig å se alt som lyser i stuene. Ribba har blitt rutet og krydret og troner nå i kjøleskapet.
|
|
|
#12 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2019Stor
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2019Tur i byen og på julemarkedet sammen med svigermor og eldste datter på formiddagen, på ettermiddagen vasket svigermor enda mer, mens jeg lagde fløtekarameller, marsipan og vepsebol. Mannen handlet det aller meste av matvarer, all julematen og det som hører til, så nå mangler bare juletreet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-12-19 kl 16:10. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Juletråden 2019
Har alltid noen gaver på lager, kan bare være en pose julegodt, el.l. Det som evt ikke går ut som julegave, blir vertinnegave om vi skal bort, eller vi spiser det selv.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Juletråden 2019
Jo, her var da settingen at ene ungen var på overnattingsfest og der var det flere (nei, ikke alle, nei, det var ikke noe avtalt) som utavdetblå hadde gave til ham. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2019Jeg ville ordnet gave uavhengig av alder ved overraskelse.
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2019Alle julegaver så nær som en er pakket inn og de som skal leveres noe sted er levert, så nær som den ene da som jeg fortsatt strikker på. Den gjør jeg ferdig i morgen tidlig. Nå ble jeg for trøtt. I morgen skal vi bake pepperkaker og så er vi ferdige hvis jeg ikke i siste liten lager litt mer konfekt. Sølvpuss er på planen i morgen også. Såer det rydding, vasking og pynting. Dette tror jeg går helt greit og uten stress.
|
![]() |
|
|