Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 17:23   #521
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!

Mannfolket kokkelerer igjen, han lager stekt ris med grønnsaker. Jeg vil ha tofu oppi også men det ble visst litt mer styr, men det er godt uten og.

Gammel 03-10-13, 17:25   #522
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Kyllingfileter med sitron. Med ris og choronnesaus.

Gammel 03-10-13, 17:49   #523
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannfolket kokkelerer her også. Toro tomatsuppe. Til hans forsvar skal det nevnes at det er min feil at han er dårlig på kjøkkenet, jeg har ikke sluppet ham inn. Men han skal ha for å være kjapp. Kom hjem 16.05, mat på bordet 16.20. To av fire gikk på trening 16.30.

Jeg klarte ikke la være å koke noen egg ved siden av, samt putte mer fullkornpasta i gryta. En pose suppe er lite mat på fire personer. Hadde også cottage cheese i suppa.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-10-13, 17:56   #524
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg pleier å bare brune kyllingfilet i stekepanne og så ferdigsteke i ovn. Den trenger faktisk ikke mer enn 10 minutter på 200 grader, og så er den saftig og god. :-)

Ja, men da blir den sånn tjukk og kyllingete inni. Jeg er litt enig med faren min i at kylling smaker mest dødt dyr, og da er det så fint når den har størst mulig overflate dekket av krydder. og når hele fileten er 1 cm tjukk, så tar det bare ti minutter i panna også.

Gammel 03-10-13, 18:13   #525
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Kyllingete.

Her er det ytterst sjelden mannen lager mat, det må i såfall være fordi jeg er bortreist eller syk og da er det hel- og halvfabrikata det går i. Men vi liker den ordningen da. Han er ikke så glad i å lage mat, mens jeg elsker det. Og så tar han alltid oppvasken etterpå.

Gammel 03-10-13, 18:56   #526
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kald middag idag. Bordet var dekket med: Ferskt brød, smør, røykelaks, eggerøre, roastbeef, sprøstekt løk, remulade, agurk og litt oppskåren falukorv. Falt godt i smak hos alle fire, men det visste jeg jo.

Gammel 03-10-13, 19:06   #527
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kyllingete.

Her er det ytterst sjelden mannen lager mat, det må i såfall være fordi jeg er bortreist eller syk og da er det hel- og halvfabrikata det går i. Men vi liker den ordningen da. Han er ikke så glad i å lage mat, mens jeg elsker det. Og så tar han alltid oppvasken etterpå.

Her er det omvendt; jeg synes halvfabrikata er ok i ny og ne, mens han skyr det som pesten! Kommer jeg hjem med en Dolmio-saus er det nesten skilsmisse. Han er veldig flink da, og det er ganske greit å kunne vite at om jeg er bortreist (skal jo feks. til London uten mann og barn en hel uke snart) så får ungene sunn og næringsrik mat hele uka, faktisk enda mer sunn og næringsrik mat enn når jeg er hjemme.

Gammel 03-10-13, 21:48   #528
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kyllingete.

Vi har nøyaktig samme ordning. Jeg liker å lage mat og er flink til det. Jeg burde ha sluppet ham mer til, men jeg liker å ha kontroll over kjøkkenet. Jeg begynner dessuten på middagen kl 15-15.30, og han kommer hjem 16. Han rydder alltid etter middagen. Uten unntak. Og er fornøyd med ordningen.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-10-13, 21:58   #529
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Hjemme 16.35 idag, guttungen rakk å spise to pølser i lompe før han stakk på kamp 16.45 .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 03-10-13, 22:15   #530
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Quesadilla.

En tortilla legges i teflonpanne, platen skrus på max, et tynt lag salsa fra glass (valgfritt), litt rød paprika i ringer (valgfritt), et godt lag skiver vanlig Norvegia skåret med ostehøvel, en tortilla på toppen, stekes godt på begge sider til passe brunstekt. Deles i åtte biter med pizzahjul. Tilbehør: en klatt rømme (valgfritt).

/

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 03-10-13, 23:19   #531
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mmmm quesadillas, det spiser vi ganske ofte, mest som kveldskoserett. Det er så godt! Med masse, masse guacamole til.

Gammel 03-10-13, 23:21   #532
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Kald middag idag. Bordet var dekket med: Ferskt brød, smør, røykelaks, eggerøre, roastbeef, sprøstekt løk, remulade, agurk og litt oppskåren falukorv. Falt godt i smak hos alle fire, men det visste jeg jo.

Hørtes deilig ut!

Gammel 03-10-13, 23:22   #533
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kun jeg og yngste som er hjemme denne uken. Han hadde spist middag i bhg i dag. Her hjemme ble det pannekaker som han hjalp med å lage. De ble veldig, veldig gode.

Gammel 03-10-13, 23:28   #534
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Mmmm quesadillas, det spiser vi ganske ofte, mest som kveldskoserett. Det er så godt! Med masse, masse guacamole til.

Det er jo kjempegodt! Men, ehem, dagens versjon er kanskje litt vel spinkel som middagsrett. Guacamole gadd jeg nemlig ikke, enda så glad jeg er i det. Sånn ellers lager jeg med bare ost til kvelds rett som det er (sannsynligvis litt for rett som det er enkli)

Eh, ja, det var svar til Dixie, ja.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 04-10-13, 09:46   #535
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Skinkebiff med fløtegratinerte poteter og brokkoli.

Gammel 04-10-13, 10:58   #536
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hørtes deilig ut!

Det var det og - men pannekaker er aldri feil det heller!

Idag tar vi skikkelig hjemmelagd junk: Løkringer, pommes frites og kyllinglår.

Gammel 04-10-13, 11:34   #537
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fredag=taco

Gammel 04-10-13, 12:02   #538
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ha lasagne i dag, med urtebrød og salat til.

Gammel 04-10-13, 13:48   #539
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sursteik med fløtegratinerte poteter. Ruccola og gode små tomater. :lettvint:

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 04-10-13, 14:50   #540
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Svinekoteletter uten ben, brokolli, gulrot, maiskolbe og bakt potet. Og rødvinssaus tror jeg. Vi prøver å redusere fredagstacoen til et par ganger i mnd, mannen er lei.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.