Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-11, 15:15   #521
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

I morgen fyller eldste 16 år, og hva passer da bedre enn denne kaken siden vi, når klokken slager midnatt, befinner oss på premieren til harry Potter 7?

Figurene lagde jeg av marshmallowfondant som jeg farget. Tryllestavene er tannpirkere, og i hver av kroppene står det også en tannpirker for å holde hodene på plass. Malte fjes med wilton-farge.

Gammel 12-07-11, 16:17   #522
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Kjempefin, Flubby!

Sundae er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 17:19   #523
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

knerten har følgende ønske til treårsdagen om en drøy mnd: En Lynet McQueen-bil i en pakke, og sjokoladekake. Det kan enten bli en lynet-kake (sjokoladekake under den der fargegreia?) eller så ble jeg veldig inpirert til brannbilkake egentlig, Isolde, for han er jo superopptatt av brannmann-greier for tiden.

Gammel 12-07-11, 17:59   #524
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde Lynet kake i fjor. Brannbilkaken var en del større, men lettere å pynte.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 20:25   #525
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Her var det mye fint, og mange gode tips til inspirasjon

Jeg er nok laaang unna flesteparten av dere når det gjelder kokkelering (konditorering ) av kaker, men har nå fått til ei som jeg tror kan få innpass i denne tråden (og ikke den andre som jeg allerede har bidratt til). Den ble laget til ei venninne, men jeg brukte helt feil smørkrem så den sklei ned og ble liggende på bunnen, men desto mykere ble kaken nederst og kanskje litt mer naturtro? Blingset litt med strekene (igjen sliter jeg visst med rette kanter), men var så drittlei hele bakingen da det kom til pyntingen og det vises visst.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 12-07-11, 21:28   #526
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Wow, Odelia, den der ble jeg imponert av i alle fall!

Gammel 12-07-11, 22:39   #527
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jøsses, kakene i denne tråden blir jo bare proffere og proffere! Kjempefine kaker, Flubby og Odelia!

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 13-07-11, 10:57   #528
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, så mange fine kaker det har kommet her siden sist.
Dere er superflinke!

Nå har jeg kjøpt meg utstikkere og skal prøve på en variant av Veronal sin kake på lørdag. Be for meg venner, be for meg.

Odelia: synes den ble riktig så lekker jeg!

Gammel 31-07-11, 10:26   #529
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er ikke en bursdagskake, men en bryllupskake. Min venninne bakte og limte på blomster, jeg fylte, trakk og la mmf-bånd rundt. Teamwork! Heeeelt glatt og perfekt ble den ikke, men med tanke på at vi er amatører begge to synes jeg den ble bra, jeg.

Firkant: Sjokoladefrosting og jordbær, trukket med vaniljefrosting og MMF
Sirkel: Sjokoladesmørkem med kaffe og kokos, trukket med vaniljefrosting og MMF
Hjerte: Vaniljefrosting med knuste polkagriser, trukket med vaniljefrosting og MMF
Blomstene er kjøpt på ebay, så de tar jeg ikke æren for.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 31-07-11, 10:42   #530
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Fy søren så flinke dere er Er mektig imponert av kakene deres altså

Ser utrolig gøy ut å lage slike kaker men jeg har ikke litt tålmodighet

Gammel 31-07-11, 10:43   #531
Rose

Rose sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Her var det mye fint, og mange gode tips til inspirasjon

Jeg er nok laaang unna flesteparten av dere når det gjelder kokkelering (konditorering ) av kaker, men har nå fått til ei som jeg tror kan få innpass i denne tråden (og ikke den andre som jeg allerede har bidratt til). Den ble laget til ei venninne, men jeg brukte helt feil smørkrem så den sklei ned og ble liggende på bunnen, men desto mykere ble kaken nederst og kanskje litt mer naturtro? Blingset litt med strekene (igjen sliter jeg visst med rette kanter), men var så drittlei hele bakingen da det kom til pyntingen og det vises visst.

Utrolig stilig altså

Gammel 31-07-11, 12:30   #532
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Gidder ikke en gang legge ut vår kake her.

Kjempe flotte kaker her altså..

SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Gammel 31-07-11, 15:32   #533
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Virkelig flotte kaker her.

Her er en jeg prøvde meg på i går til mammaen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bursdager 019.jpg (176,1 KB, 68 visninger)
Gammel 31-07-11, 17:54   #534
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi feira 60-årsdagen til mamma forrige helg. selve dagen fikk en vond bismak, men kakene smakte godt uansett. Her er den jeg lagde til henne. Råååsa prinsessebursdag var den opprinnelige planen, men siden jeg brukte feil sort marshmallows i fondanten (fikk bare tak i de ubrukelige Barbeque-greiene fra Coop), så gikk første forsøket i søpla, og dette er da nødløsning med knallrosa figurmarsipan med jordbærsmak Ungene likte den.

Gammel 11-08-11, 20:55   #535
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Her er det 2-årsdag på lørdag, så i morgen skal det være med kake i barnehagen. Inspirasjon til kaken er hentet i denne tråden.

Kake til bursdagsfeiringen her hjemme er planlagt. Kakene er stekt, men de pyntes ikke før i morgen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gluggen.JPG (135,7 KB, 86 visninger)
Gammel 11-08-11, 21:14   #536
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaken til sønnen min, 5års dag. Ble litt lite detaljer men klokka var ett da jeg var såpass ferdig at jeg var lei.

Men formen og fargen ble bra. Rødfargen var mye mer knall i virkeligheten.

Gammel 11-08-11, 21:16   #537
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kims, her.

Her er det 2-årsdag på lørdag, så i morgen skal det være med kake i barnehagen. Inspirasjon til kaken er hentet i denne tråden.

Kake til bursdagsfeiringen her hjemme er planlagt. Kakene er stekt, men de pyntes ikke før i morgen.

Du Gluuuggeeeen! Kjempefin kake! Den hadde garantert slått an her også.

Gammel 12-08-11, 19:11   #538
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lekre kaker - og misteri: Nyydelig !

livit er ikke aktiv  
Gammel 12-08-11, 20:23   #539
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Flotte kaker. Spent på resuøtatet når jeg skal lage kake om ei uke... Ikke helt bestemt meg for brannbil eller lynet... Ikke bestemt gaven heller, forresten.

Gammel 13-08-11, 16:29   #540
Rose

Rose sin avatar

Standard

Nydelige kaker. Så ser de bare så gode ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.