Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 22:23   #521
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs P.o.P

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Koklusjon: Isbjørn er laget for tynne barn? Dresser med stram strikk i livet og små jakker med lange ermer?

Absolutt. Både dressene og skallbuksene er veldig smale. Jeg tør påstå at de ikke er laget for normale unger som det er godt hold i. Veldig synd.

Gammel 25-02-11, 22:43   #522
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

*baaah*

Lurer virkelig på hvordan det skal gå med dressen på tuppa altså. Hun er ikke kraftig men ikke slank heller.

Gammel 25-02-11, 22:46   #523
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

*baaah*

Lurer virkelig på hvordan det skal gå med dressen på tuppa altså. Hun er ikke kraftig men ikke slank heller.

Men dressen er veldig varm. Vi har greid oss gjennom to iskalde vintre med kun ullundertøy og janus ullfrottelag under uten at det har vært for kaldt.
Jeg har hatt en baggy ticket dress i bakhånd til den verste kulda sånn at jeg har kunnet putte tykk ull under men så har det faktisk ikke vært nødvendig for Isbjørndressen er mer enn varm nok.

Gammel 25-02-11, 23:14   #524
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Altså de ungene jeg har postet med expeditiondressen er ikke tynne eller små. De er helt normale. Gutten min er 19.5 kg og 115 cm.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:18   #525
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Altså de ungene jeg har postet med expeditiondressen er ikke tynne eller små. De er helt normale. Gutten min er 19.5 kg og 115 cm.

Jeg har fått den dressen nå og den er mye videre i livet enn den andre vinterdressen til Isbjørn. Den andre hadde ikke regulerbar strikk i midjen og var ganske så trang, den vi har gått nå er mye bedre og har regulerbar strikk. Jeg kommer kun til å kjøpe expeditiondressen heretter, likte passformen mye bedre.

Gammel 25-02-11, 23:29   #526
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo det på de skallbuksene at de er ganske smale de også. Det er noe av det som gjør de toppers for min plutt, men flertallet av unger er bedre polstra enn han. Man kan egentlig ikke si at de har god passform til lubne barn tror jeg.

Gammel 26-02-11, 10:24   #527
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser jo det på de skallbuksene at de er ganske smale de også. Det er noe av det som gjør de toppers for min plutt, men flertallet av unger er bedre polstra enn han. Man kan egentlig ikke si at de har god passform til lubne barn tror jeg.

Den ble for trang over magen til min frøken, for trang når hun bøyde seg slik at knappen gikk opp. Hun er normal vil jeg si, hverken tykk eller tynn.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 14:20   #528
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en slank frøken, så skallbuksen og vinterbuksen var helt perfekt til henne. Hadde hun hatt litt mer "kjøtt på bena" hadde det nok blitt trangt.
Men Expeditiondressen er mer "normal" i størrelsen, iallefall ikke trang eller liten. Expedition dressen og den vanlige dressen har helt forskjellig passform.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:48   #529
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når dere har bestilt fra Norrbaggen, hvordan fungerer det? Hva kommer i tillegg for og få det til Norge ifbm porto og avgifter i norge?

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:06   #530
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bel@ni, her.

Når dere har bestilt fra Norrbaggen, hvordan fungerer det? Hva kommer i tillegg for og få det til Norge ifbm porto og avgifter i norge?

Har ikke bestilt fra Norrbaggen, men fra en annen svensk forhander (husker ikke om det var Carl & CO eller Uteungar) og dansk forhandler (eventyrsport). Det som kom i tillegg var frakt, norsk moms og tollgebyr. Pass på å få fratrukket svensk moms, så går det nesten opp i opp. Da kommer frakt og tollgebyret ekstra.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:36   #531
Curly

Standard

Dressen kom i dag, men dette må da virkelig være feil???

Pris fortolling: 217,-
Utlag MVA: 284,-
Toll/avgifter: 110,-

Totalt 611,- NOK

Hva er den fortollingsgreia??
Jeg trodde det var 25% Moms + kr 180,- i fortollongsgebyr når vare koster over 1000,- NOK. Ergo så regna jeg med å måtte betale ca 430,- NOK

Gammel 28-02-11, 18:49   #532
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er toll på klær. Det kommer i tillegg til mva.

Gammel 28-02-11, 19:02   #533
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det er toll på klær. Det kommer i tillegg til mva.

Merkelig, har jeg aldri betalt før. Har alltid bare betalt moms og tollavgift.

Gammel 28-02-11, 21:49   #534
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Merkelig, har jeg aldri betalt før. Har alltid bare betalt moms og tollavgift.

Da har du nok bare vært heldig. Tollerne er ekstra nøye nå med så mye internetthandel.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:45   #535
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har bestilt dette hos Norbaggen

Håper det passer til min 7 åring! Spent på hva som tilkommer ekstra når varene kommer til Norge.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Jakke.jpg (34,4 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg Bukse.jpg (14,9 KB, 3 visninger)
Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:27   #536
Curly

Standard

Dressen og lua kom i går. Lua var veeeldig stor i størrelsen.
Dressen var absolutt ikke smal. Fikk ikke prøvd den på henne i går, men den er nok mer enn stor nok til neste vinter.

Gammel 02-03-11, 10:07   #537
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, da passer den nok til min 07-er også. Blir spennende å se om den passe 03-modellen også.

Gammel 02-03-11, 10:14   #538
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Okei, da passer den nok til min 07-er også. Blir spennende å se om den passe 03-modellen også.

Jeg tror jeg bestilte str 54 eller 52 (?) til minsten som normalt bruker 50-52 i luer. Det måtte jeg bare gi opp, så den rykket opp i søskenflokken. Toern bruker den nå, han har normalt str 55 i hodeplagg. Eldstemann har for lengst vokst ut av barneavdelingen, unntaket er isbjørn og pop. Ellers har de mange fine på XXL, bula blant annet har fine luer med fine farger.

Gammel 10-03-11, 12:14   #539
Curly

Standard

Har dere sett de nye, lekre Isbjørn nyhetene? www.carl-co.se har fått inn nye beanies og lette jakker, bukser + noe annet Større str har de også fått, men desverre ikke høyere enn 134/140

Gammel 18-03-11, 17:53   #540
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje å banne i kirka, men jeg er ikke sånn super imponert over Isbjørn vinterdressen. Greit nok at man ikke blir våt igjennom, men snøen klistrer seg til stoffet og når dette smelter veier dressen "ett tonn" og tar timer å tørke den. Da er TTH bedre, da stoffet er mye glattere og snøen klistrer seg ikke til den.

Passformen er super og den er varm og god.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.