|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#521 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Om hun ønsket å diffrensiere så burde hun jo diffrensiert også. Det gjorde hun jo faktisk ikke. Hun skar alle over en kam - og det var altså hennes utspill. |
|
|
|
#522 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda. Men når man først har sagt noe ubetenksomt som man ikke så omfang og konsekvenser av, så må det være lov til å korrigere litt etterpå, som her. Nå skal det sies at jeg ikke så debatten i går, så jeg vet ikke hvordan hun forsvarte seg der (eller hva slags kritikk eller støtte hun fikk). |
|
|
|
|
|
#523 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er jo også i grove trekk enig i det hun sier. Men det er litt måten det sies på, og hvordan hun oppfører seg. Og jeg ble dessverre ikke positivt overrasket over hvordan hun var på debatten i går.
|
|
|
#524 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Hun fremsto bra og understeket at det ikke handlet om de som led av sykdom. Han fra UIO virket også å ha mye å komme med.
|
|
|
#525 |
|
Erfaren nok
|
Nåja, bra og bra. Jeg synes ikke hun prøvde så veldig.
|
|
|
#526 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Landsforeningen for overvektige hadde ikke lagt mye imellom da de valgte representant i panelet ihvertfall. Ellers kraftig imponert over de som hadde slanket seg, både de i salen og han vinkemannen i panelet.
|
|
|
#527 |
|
Off the map.
|
Jeg er enig med deg i dette. Hun HAR jo et poeng. Det er jo 'BARE' å passe på inntak kontra forbruk. Men dette er av mange grunner ikke så veldig enkelt å få til. Og det er vel der problemet ligger.
|
|
|
#528 |
|
Passiv
|
Det poenget er like innlysende som at det er jo bare for en narkoman å takke nei. Eller bare for en alkoholiker å drikke med måte. Eller bare for en kjip dust å gro på seg empati. |
|
|
|
#529 |
|
X First Lady
Der ble jeg svært skuffet. Hadde forventet mere av Sofie Hexeberg. Hun har jo også erfart det å veie for mye. Hun var svært så anonym. |
|
|
|
|
|
#530 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg skal ikke gå ut i et voldsomt KJ forsvar altså, men jeg synes det må være greit å anerkjenne at hun har noen poeng også, hvis man ser befolkningen under ett, og ikke bare enkeltindivider. |
|
|
|
|
|
#531 |
|
Off the map.
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg er veldig enig med henne at det er farlig å distansere seg fra sin egen mulighet til faktisk å gjøre noe med det.
|
|
|
#532 |
|
Passiv
|
Jeg er enig i det du skriver her, men jeg vil ikke gi KJ æren for å hverken mene dette, si dette eller fremme dette. |
|
|
|
#533 |
|
Permakulturell
|
Jeg er ikke KJ-fan på noen som helst måte, men slik jeg har oppfattet hennes utspill er jo dette kjernen hun vil frem til. Det er derfor hun prøver å skille ordet fedme fra begrepet sykdom, for ved å anerkjenne fedme som sykdom har folk lett for å fraskrive seg ethvert ansvar ved nettopp å distansere seg fra muligheten. Det er i alle fall den essensen jeg har trukket ut. Men jeg ser jo bare med mine briller.
|
|
|
#534 |
|
Sånn passe sane
|
Det er jo ikke 100 % sikkert at hun ble riktig sitert i første omgang.
|
|
|
#537 |
|
guru advisor
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#538 |
|
weird
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg tror ikke et sekund på at KJ bare er en misforstått stakkar som formulerte seg bittelitt feil.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#539 |
|
Passiv
|
Enig. |
|
|
|
#540 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Og at Drevon kom best ut av det? |
|
![]() |
|
|