Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-11, 13:27   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Saras nøkkel.
Jeg skal definitivt se filmen. Må bare fordøye boken først.

Gammel 25-05-11, 14:25   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg har nettopp lagt fra meg Fyrvokteren av Camilla Läckberg etter å ha strevd fælt med de første 150 sidene. Det har ikke skjedd en dritt av betydning, ingenting har kommet noe steds hen og språket er så elendig at det er til å gråte av. Kjempeskuffet siden denne dama har blitt skryt opp i skyene. Er den kun denne boka som er elendig, eller er deg jeg som har misset noe vesentlig som alle andre ser?

Jeg har aldri likt henne og forstår ikke opphausingen. Jeg synes du beskriver hennes forfatterskap veldig presist.

Let it be.

Gammel 26-05-11, 00:16   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for tredje gang begynt på Hotellet på hjørnet... Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes den er dødskjedelig.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 26-05-11, 01:10   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har for tredje gang begynt på Hotellet på hjørnet... Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes den er dødskjedelig.

Jeg greide ikke å lese denne i bokform, men som lydbok var den helt grei og faktisk litt gripende enkelte steder.

Gammel 10-06-11, 18:20   #5
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den leser jeg nå, og den er litt treg ja.....

Har nettopp lest "Habanita" i (uredigert utgave) av Fabiola Santiago. Treg i starten, men helhetsinntrykket mitt var at det var en skjønn bok.

"Flimmer" av Anne Holt og "66 gr. nord" av Siri Lil Mannes var påskelektyren i år.
"Plottene" var gode i begge bøkene, men språket ble jeg ikke videre imponert over.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 26-05-11, 08:57   #6
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

jeg leser Dypet av Tom Kristensen. Overraskende spennende vil jeg si

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv  
Gammel 27-05-11, 18:15   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cormac McCarthy: No Country for Old Men

It's a mess, aint it Sheriff?
If it aint it'll do till a mess gets here.

:gotta love it:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 04-06-11, 19:36   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nuh begynner jeg på John Irvings siste roman, Last night in Twisted River. (Han er en av mine favorittforfattere, men de to siste har jeg ikke lest. John Irving er eneste grunn til at jeg alltid har hatt lyst til å reise til New England, og i sommer skal vi dit! Så da passer det fint med to bøker av ham.)

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 04-06-11, 21:11   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingrid Betancourt, Selv tausheten tar slutt. Biografi fra hennes tid som FARC-fange i Colombia, veldig interessant.

Gammel 06-06-11, 00:48   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er jeg i gang med The summer without men, og den virker lovende.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 17:31   #11
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ken Folett: Fluktens vinger.

Gammel 06-06-11, 00:49   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofi Oksanen: Stalins kossor (Stalins kyr på norsk). Jeg har lest drøyt 100 sider, og må dessverre innrømme at jeg synes det er en smule kjedelig.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 16:28   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sofi Oksanen: Stalins kossor (Stalins kyr på norsk). Jeg har lest drøyt 100 sider, og må dessverre innrømme at jeg synes det er en smule kjedelig.

Kjedelig?! :indignert skingrestemme:

Har ikke du lest Innsirkling 2? Den er kjedelig den.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 18:37   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Kjedelig?! :indignert skingrestemme:

Har ikke du lest Innsirkling 2? Den er kjedelig den.

Ja, den også. Men ja, Stalins kyr er temmelig kjedelig, synes jeg.

Divine: Det er ikke sikkert Gymnaslærer Pedersen er stedet å starte. Jeg synes Solstad er til dels hysterisk festlig, og gir deg gjerne tips (etter å ha konsultert listene mine - jeg eier jo ikke hukommelse).

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 18:50   #15
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Lykka er en sjelden fugl av: Anna Gavalda.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 19:05   #16
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jeg er nettopp ferdig med The book of negroes (Noen kjenner mitt navn) av Lawrence Hill. Fantastisk bra bok om slavehendel på slutten av 1700-tallet. Fellet noen tårer underveis

Gammel 06-06-11, 19:07   #17
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg leser Barnepiken av Kathryn Stockett. Har også Saras nøkkel på digispilleren som jeg skal begynne på snart.

Morella er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 19:29   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Divine: Det er ikke sikkert Gymnaslærer Pedersen er stedet å starte. Jeg synes Solstad er til dels hysterisk festlig, og gir deg gjerne tips (etter å ha konsultert listene mine - jeg eier jo ikke hukommelse).

Hva er "galt" med Gymnaslærer Pedersen i dine øyne, da? Jeg synes jo temaet er fascinerende, og likte filmen, men har som sagt ikke klart å bli helt revet med ennå. Men jeg er bare på side tredve og noe, da.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 07-06-11, 00:52   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er "galt" med Gymnaslærer Pedersen i dine øyne, da?

Ikke noe "galt" med den, egentlig, men jeg synes ikke den er blant hans morsomste. Prøv Ellevte roman, bok atten, for eksempel.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 06-06-11, 00:52   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ulempe med Kindle er at jeg har kjøpt litt mange bøker mens dollaren var lav, så jeg har halvlest One of our Thursdays are missing og den derre nye hekseboken :znork:.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.