Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-12, 19:24   #521
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Karamell - tør jeg foreslå litt eggehvite i melisen neste gang? Det så ut som kirka hadde vært utsatt for ei skikkelig regnskur. Fantastisk!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 19:35   #522
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Og litt melis i melisen er også ganske lurt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 19:39   #523
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.991
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Det ER eggehvite i. (Og vann )

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 19:51   #524
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Ser og lærer. Skal montere vårt i morgen...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 22:14   #525
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.


Ja rasistisk i kakeveien er jeg definitivt IKKE!
Men at kakemenner smaker høgg?!! Da har du ikke smakt mine.

Nei, det er sant. Jeg har ikke smakt dine, så jeg må omformulere: Kakemenn smaker høgg, med forbehold om at jeg ikke har smakt Taien sine.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 22:16   #526
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Nesten så jeg får lyst å hive meg i bakinga.. Jeg garanterer at alt jeg baker passer perfekt inn her

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 22:59   #527
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det ER eggehvite i. (Og vann )

Oppskrift på glasur som holder.
http://www.villaperlesukker.no/2010/10/16/royal-icing/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 23:02   #528
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.



Slår nesten Lilleleos pizzasnurrer. Men bare nesten!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Denne er ihvertfall hakket bak Lilleleo! Jeg Dauer!

Jeg tror du er den som husker dem best - etter meg!


Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det ER eggehvite i. (Og vann )

Jeg brukte bare eggehvite jeg, sterkt som pokker.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 23:11   #529
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.762
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Oppskrift på glasur som holder.
http://www.villaperlesukker.no/2010/10/16/royal-icing/

Men kor lenge er eggbasert glasur etande?
Dersom eg pyntar peparkakene med det, er dei etande nokre veker fram i tid. Det er jo rå eggekviter, liksom?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 23:23   #530
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Men kor lenge er eggbasert glasur etande?
Dersom eg pyntar peparkakene med det, er dei etande nokre veker fram i tid. Det er jo rå eggekviter, liksom?

Det holder seg leeeenge. Pepperkakeplatene blir myke og kjipe lenge før glasuren blir dårlig. Det går helt fint å spise fire uker gammelt pepperkakehus – hvis man ikke har noe i mot å spise myk, støvete pepperkake, lizzom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 23:30   #531
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Elsker denne tråden.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 00:01   #532
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.269
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Apropos pepperkakehus, dette er det fineste jeg får til.

Om jeg ikke tar feil, så er det et ferdig pepperkakehus du har der? Jeg tror nemlig jeg prøvde (som i "fikk faktisk ikke til") å sette sammen et hus som til forveksling lignet på ditt hus. Bare det at halvparten av mitt hus - etter at jeg hadde limt sammen det ene taket samt den ene kortveggen ettersom begge de to delene allerede var delt i to i pakken - etterhvert ble pulverisert i gulvet. Ikke fordi jeg kastet det dit, men fordi delene rett og slett smuldret opp i hendene mine.

Jeg er faktisk imponert over at du fikk et såpass bra resultat. Mitt havnet i søpla, og jeg svor på at jeg aldri mer skulle kjøpe ferdig pepperkakehus!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 00:40   #533
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jepp, det er ferdigdritt. Tror kanskje det hadde gått bedre med hjemmelaget ja. Da kunne jeg også laget taket i ett stort stykke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 00:51   #534
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Apropos pepperkakehus, dette er det fineste jeg får til. Tror vi sier at jeg er flink på kjøkkenet, men pepperkakehus får noen andre ta seg av.

Det der så ut som vårt for to år siden.

Vi kjøper alltid disse ferdigpakkene med hus, og har stort sett klart å sette det greit sammen. Bruker smeltet sukker til lim.

Men for to år side så gikk det totalt skeis. Vi satte det sammen, og ungene pyntet. Det så i grunn ikke så aller verst ut, den første dagen.

Dagen etter derimot, så minnet det mer om en salrygget hest. Alle deler liksom bare sank sammen. Det ble et heller labert syn etterhvert.

Det jeg noterte meg var at alle deler på huset ble fryktelig myke. Normalt så holder de seg harde og fine, og holder dermed fasonen. Men dette myknet helt.

Hvorfor aner jeg ikke. Jeg har tenkt på luftforhold her hjemme, men det var ikke noe spesielt med luften her da, i forhold til andre år. Og så tenkte jeg om det kan ha noe med stekingen å gjøre. Jeg antar at disse ferdighusene er godt stekte, og at de kanskje kan mykne endel om de er for lite stekt.

Jeg var også innom tanken på om de kan mykne om man har på for mye pynt, men den teorien tok ungene livet av i år. Jeg har aldri sett et hus så neddynget med snop og melis, men det holder fasongen. Dvs, den ene takplaten har seget noe ned, så jeg trodde at nå skjer det igjen, men det stoppet opp så det var nok bare en dårlig liming.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 16:13   #535
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 01:53   #536
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Nei, det er sant. Jeg har ikke smakt dine, så jeg må omformulere: Kakemenn smaker høgg, med forbehold om at jeg ikke har smakt Taien sine.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 02:37   #537
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Tips angående pepperkakehus: ha på pynt før det monteres og tyngdekraften gjør sitt.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 23:55   #538
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Hårføner var også utrolig effektivt!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:28   #539
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Mannen har laget horn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:31   #540
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Ikke fullt så flotte kaker ...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no