Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 16:48   #501
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Seriøst, allium, hvilke motorer er det du har fått utdelt til hender? Jeg bøyer meg nesegrus! Jeg skryter i vilden sky av at jeg har kommet 1,4 meter avgårde på et herreskjerf, det er mer enn jeg noensinne har strikket før - mens du lager fem-seks gensere, fjørti skjerf og votter, barbietøy og what not i mens!

Rug er ikke aktiv  
Gammel 29-12-09, 17:00   #502
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rug, jeg har ikke noe liv.

Men seriøst, den siste genseren har jeg strikket på siden oktober, så det går ikke så fort som det kan virke som.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 29-12-09, 17:04   #503
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder på med dette, som jeg tenkte å gi i bursdagsgave til samboeren til broren min - hvis jeg blir ferdig til 16. januar:

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har du lenke til mønsteret på dette (mulig du har lagt den ut før, men jeg gidder ikke lete gjennom tråden ...)? Og hvilket garn bruker du?

Gammel 29-12-09, 17:08   #504
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har du lenke til mønsteret på dette (mulig du har lagt den ut før, men jeg gidder ikke lete gjennom tråden ...)? Og hvilket garn bruker du?

http://feministy.com/traveling-woman/

Garnet er Wollmeise Molly, og det er ikke å få tak i mer. Men sjal kan egentlig strikkes med de fleste typer garn, det er bare å justere størrelsen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 02-01-10, 14:08   #505
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

*kremt*

Ja, altså ...jeg holder fortsatt på med Elias-genser jeg. Har ikke strikket en eneste maske siden vi overtok hus i slutten av november, men i går fikk jeg hentet strikketøyet mitt, som har ligget hos svigermor, så kanskje det er håp!??

Gammel 02-01-10, 18:43   #506
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har hatt strikkepause i 14 dager nå etter jeg ble ferdig med jakka til mellomste. (har ikke hatt helt håndarbeidspause, her brodert ferdig en juleløper jeg begynte med tidlig i høst)

Jeg har lyst til å strikke et par SKIKKELIG varme votter til faren min. Han er alltid fryktelig kald på hendene om vinteren.
Tips?....

Og jeg har også lyst til å strikke noe til moren min, kanskje en fin topp av noe slag. Ideer?

De har gjort så mye for meg i høst, og vært en enorm hjelp, så jeg har lyst til å gi de en gave helt utenom jul og bursdager.

Gammel 02-01-10, 22:26   #507
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

I natt skal jeg endelig kom i gang med ninskjerfet mitt.. bedre sent enn aldri

(nattevakt)

Gammel 02-01-10, 22:31   #508
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker baggyluer og er nå på min tredje.

Gammel 02-01-10, 22:31   #509
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg har lyst til å strikke et par SKIKKELIG varme votter til faren min. Han er alltid fryktelig kald på hendene om vinteren.
Tips?....

Tovede votter av islandsull er veldig gode og varme.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 11:25   #510
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nå ferdig med ullbuksen til storesøster (går sakte ja), men nå skal jeg prøve meg på et sett til neste vinter til poden fra garnstudio; nordisk jakke, strømper og lue i fargene naturhvitt, mørke brunt og lys brunmelert garn. Hvis jeg klarer det med god margin skal jeg strikke samme sett til storesøster i mørk gammelrosa, lys gammelrosa og hvitt.

Men aller først skal jeg strikke tøfler som jeg skal tove til bestevenninnen min som jeg skal på besøk til i februar, og gjerne et par til søsteren hennes også.

Macky er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 13:56   #511
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig sjal, Allium!

Jeg holder på med såkalt eskimogenser til meg selv i petrol, (bunnfarge) rust, natur og lime.
Strikket nettopp en tilsvarende i tynn lammeull: (minsten er modell)

Siste julegaven jeg fikk i boks var tovede votter med åpning til pekefingeren på høyrevotten, "fotovotter":

Retz er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 20:49   #512
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Fin genser og kjempeartige votter

Gammel 03-01-10, 21:13   #513
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 04-01-10, 11:31   #514
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har fått bestilling på tunika frå storesøster, så då var det bare for mammaen og stilla opp.
http://www.todamer.no/?pageID=5&imgI...18&cPageID=207

Mi mamma strikker strømper og votter... Men hu har visst kjøpt ein anna tråd enn eg bad om, så fargene er ikkje like. Men, men går vel bra.

Puslingen er ikke aktiv  
Gammel 04-01-10, 22:14   #515
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Nå er det kaldt ute så her strikkes det ullvotter

Gammel 04-01-10, 22:18   #516
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikket og tovet sitteunderlag, gryteunderlag og lue til ungen.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 09:48   #517
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med Klukka!

Har den på i dag, deilig i denne kulden!

Gammel 05-01-10, 09:50   #518
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Den ble kjempefin, Spoon.

Jeg strikker et skjerf til en frossen svoger, men mine strikkeferdigheter står ikke akkurat til A. Dermed frykter jeg at hele kuldeperioden er over før det blir ferdig. I alle fall, jeg strikker det i alpakka, fem rette, tre vrange. Blir fint, men hvor langt bør det være? Tenkte å ha på sånne løse tråder på enden, hva heter det i strikketerminologi? Det utgjør i alle fall 8-9 cm på hver side, tenkte jeg.

Noen tips?

Rug er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 20:51   #519
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Frynsene bør ikke utgjøre noe på selve lengden og til en herremann ville jeg lagd skjerfet ca 120 cm.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 22:45   #520
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

120? Virkelig? Mine egne skjerf (kjøpte) er nærmere to meter, og jeg tenkte jeg måtte i alle fall like langt om han enten skal kunne knytte eller surre rundt halsen en gang.

Rug er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.