Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-24, 19:43   #501
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2024

Jeg er også på etterskudd med rydde&vaske -delen. Eller rydde & støvsuge. Det er uansett rydde-delen som tar tid. Nå er svigermor rett rundt svingen så vi tar en pause og spiser og snakker og sånn. Så skal jeg lage deigen til smultringer i kveld og ellers ikke så mye annet tenker jeg. Vi får gjøre resten i morgen. Det blir en innholdsrik dag men heldigvis har jeg fri

Gammel 22-12-24, 19:44   #502
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Her har mannen og lillesøster pyntet treet, og satt ut noe julepynt. Jeg skal ordne stuebordet så jeg får det sånn jeg vil ha det. Men det må gjøres når jeg vil.

Gammel 22-12-24, 19:48   #503
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Juletreet vårt har fått lys og glitter. Det mangler alle kulene og sånn, det skal visst ungene ta i morgen.

Gammel 22-12-24, 20:19   #504
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk opp en reels fra Royal Albert Hall hvor O holy night ble spilt og da kom en liten snev av jul frem hos meg.

Gammel 22-12-24, 20:28   #505
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så kjipt, Millen.

Her er vi overraskende i rute med alt, bortsett fra rydding og vasking. Derfor surfer jeg på nett i stedet for å rydde. Vaskinga tar jeg i morgen kveld så det ikke rekker å bli skittent igjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 20:49   #506
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg drikker sherry og steker gougères, med jazz i bakgrunnen i rent hus.
Det blir jul i år også!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 22:36   #507
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er på plass i fødebyen i en leilighet som en venninne eier. Før vi kom oss hit, har vi spist middag og noen har sett fotball hps min mor. Alle gavene kom med og i morgen er det middag hos min bror. Når vi først har kommet hit, er stresset ferdig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-24, 00:55   #508
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Huff Molly, for en vond situasjon. Sier som de andre her at det er godt du tenker på dine egne behov nå. Hun er så voksen nå, at jeg tenker slik oppførsel ikke er holdbart.

Jeg forstår deg godt,Millen. Slik hadde jeg det i fjor. Det hjalp dog å si klart i fra til familien.

Pga helsetilstanden min så er jeg bakpå med mye i år. Og jeg satte sirupsnipp deig, men kjente at jeg ikke hadde overskudd til å bake dem ut. Vel, da jeg sto opp på lørdagen, sov litt lenge fordi jeg hadde fått null søvn på natta, så sto mannen med bakingen! Han bakte ut hele deigen alene og fikset alt! Jeg har skjelden blitt mer glad for noe han har gjort.

Gammel 23-12-24, 09:31   #509
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

God lille julaften-morgen.

Her er det rolig før vi straks skal spise felles frokost. Mamma kom sent i går. Julegaven fra henne som vi venter på har fremdeles estimert levering kl 14 i dag (men har ingen informasjon etter at den var i Stockholm fredag).

Etter frokost skal jeg lage lefseruller til i kveld og så begynner vi pyntingen litt tidligere (vi gjør det vanligvis på kvelden) før vi drar og henter tanten min. Vi ble sittende oppe lenge og skravle med Mamma i natt så jeg håper jeg holder ut til sent på ikke så altfor mange timer søvn.
Vi blir åtte på julegrøt senere i dag, det blir hyggelig.

Gammel 23-12-24, 13:07   #510
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi er heime hos pappa og eg har hatt ei elendig natt dels på for kort sofa og dels på ei tynn madrass på gulvet. Det vart slik fordi mannen spydde i går kveld så han fekk ei aldri så lita karantene på rommet vårt. God jul, liksom. Heldigvis er han kvikk igjen i dag, så alt ordnar seg nok i tide.

Gammel 23-12-24, 13:11   #511
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

En rask tur på senteret for noen unødvendige gaver til ungene (skal alltid jevne ut, også baller det på seg...) resulterte i at parkeringsselskapet fikk en julegave også. Kink i nakken og i korsryggen (ny av i dag) gjør at jeg ikke kommer meg på trening heller. Ut og gå med propper i ørene da. Opplett om ikke annet. Vel, julematen er i hus, og tydeligvis alle gavene også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-24, 13:19   #512
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

No trur eg det er bra at verda skal stoppe opp litt så du får finne fred og ro, Fintdethei!

Gammel 23-12-24, 13:34   #513
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det ble visst litt juledrama her i siste liten. Tanten min klarte å gå på feil tog. I stedet for shuttletog til TGV-terminalen tok hun et langdistansetog og havnet i en annen by og mistet derfor flyet til Oslo. Heldigvis får hun et tog videre til Paris senere i dag og det var plass på et fly sent i kveld så hun rekker fram i dag om enn en del senere og noen tusen kroner fattigere.

Gammel 23-12-24, 13:40   #514
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Oj, Myria. Det var juledramaet sitt, ja. Stakkars. Men bra det ordnar seg iallfall, og med åra vil det vel gjerne bli ei god julehistorie i familien.

Gammel 23-12-24, 14:03   #515
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Samme gave til parkeringsselskap er også, Frintdethei! Litt stress her under innspurten.

Gammel 23-12-24, 15:14   #516
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ojda, bra vi er flere, Veobra .

Syns likevel tanten til Myria har den beste historien i dag .

jeg har fått gått meg en tur i dagslys, og har minimalt med planer resten av dagen. Gleder meg som Syrinx skriver, at verden skal stoppe opp litt et par dager.

God jul, godtfolk!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-24, 15:30   #517
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Uffda, kjipt med "ekstra gaver" både her og der.

Jeg måtte korte ned på lista mi. Men det begynner å komme seg.
Mangler en gave, men det står at den skal komme i dag.

Gammel 23-12-24, 15:42   #518
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Detblir jul iår og, nå har jeg akkurat ordnet stuebordet.

Gammel 23-12-24, 18:10   #519
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har julefri nå og det er så kjekt å ikke måtte stresse med noe som helst. Huset er pyntet, gaver levert til de vi ikke skal julefeire med, hemmelig pakke er mottatt og Helten har pyntet juletreet han plukket i går.
I morgen går turen til Yngste for Helten, Eldste, Broder'n og meg. Det gleder jeg meg til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-24, 20:46   #520
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har laget mye mat til dagene som kommer i dag.

- Oljet og stekt rugbrødskiver til matjessildrøre
- laget silderøren
- ovnsbakt rødbeter
- laget to typer gravet laks
- laget desserten for i morgen; tjukkmjølkspannacotta
- laget soppfarsen til julemiddagssoppsteken

Nå sitter jeg i sofaen med et glass vin, og det er en fantastisk rolig og fredelig lille julaften.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.