Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-22, 11:22   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her er det også pyntet med stjerne i vinduet nå! Og på fredag kjøpte mannen ny adventsstake til meg, fordi jeg ble lei meg over at den gamle, som også var billig og stygg, minnet meg om kreft. Så nå har jeg endelig fått Georg Jensen adventsstake, som jeg har drømt i mange år, men ikke følt at jeg kunne ta meg råd til. Den er vel så gammel at den er superumoderne, men jeg synes den er utrolig fin. Gleder meg til frokost med lys, gløgg, rundstykker, egg, pepperkaker og god stemming etterpå.

Har også GJ og liker den godt! Må ned i boden og lete etter den……

Gammel 27-11-22, 09:30   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi vaska hus og pynta til advent i går.
Vår pynt er hengende stjerner i tre store vinduer og en stjerne på fot i ett mindre vindu.
Så har vi lilla putetrekk og duker. Adventstaken med lilla lys er også på plass.
I dag skal vi henge opp utebelysning på altan og thuja.

Gammel 27-11-22, 09:33   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Minstmann og jeg var alene hjemme i hele går og vi tok av litt så her er det full jul
Så gøy å pynte til jul i nytt hus, skikkelig fint ble det også.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 10:11   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg elsker å pynte til advent, og i år var alt ferdig i går sidan det er stort familielag her i dag. Rakfisklag, for å vere presis. 14 stykke. Håpar ikkje alle har med hundene, då vert det tre hunder i tillegg så her er lys i alle vindu, ingenting nytt i år utenom lys. Det er litt av kosen å bruke ting opp att år etter år, så så lenge eg liker det me har, så blir det sånn. Lysa er nye, da Gleder meg til å pynte bord no.

Gammel 27-11-22, 11:44   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Input- jeg har også GJ-staken. Den er så fin

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 13:49   #6
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg er glad jeg var forutseende nok til å henge opp lyslenken på verandaen tidligere i uken, for i dag regner det sidelengs.

Jeg startet dagen med å høre på podcasten "Julestemning med Live og Ronny", blir så glad av den! Og i løpet av dagen skal julepynten ut av boden og settes opp, jeg kjører full jul fra i dag til 1. januar!

Gammel 27-11-22, 13:58   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg og frøkna har laget og pyntet pepperkaker til dekor i vinduene, og nå lager vi pynt til juletreet mens vi hører på julemusikk og spiser opp resten av Non-Stop'ene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 13:55   #8
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hører på julemusikk og rydder/pynter.

Gammel 27-11-22, 14:00   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har meldt meg på en "julekort"kalender, så i dag har jeg startet å lage bakgrunner til kortene. Har ikke akkurat julestemning, men det var koselig å være litt kreativ igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 14:26   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Her er stjerner og adventslys satt på plass. Sier meg fornøyd med det. Skal snart fikse kalenderen til yngste, så er jeg i mål med det som haster mest. En god del julegaver til ungene er på vei i posten. Oppsøkte ikke en eneste butikk i Black week, hjemme fra sofakroken derimot....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 20:56   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Den ene stjerna henger nå på plass, den andre må jeg finne lyspærer til. Jeg brenner opp påpegynte stearinlys før de lilla tas fram. Og jeg vil gjerne ha en lilla-ish løper. Kanskje finner jeg det i morgen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 14:38   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også GJ-staken og den står klar med lysene i. Mannen har hengt opp utelysene i drittværet og jeg har pyntet med lilla, hvitt og sølv i stua.

Nå mangler bare julegardinene på kjøkkenet, den eneste julepynten vi har før lille julaften. Kalenderen får vente til onsdag, det haster ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 18:37   #13
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Har hengt opp lyskrans i vindu på loftet, lyshjerte i stuevinduet og noen lyslenker ute. Den lyslenka jeg skulle bruke på trappa ute er borte vekk, så jeg slapp unna med litt mindre jobb enn tenke. Passet meg bra, om sant skal sies.

(Men det er ikke hvert år jeg har på sandaler og t-skjorte mens jeg henger opp lys ute. Rimelig mildt her i dag.)

Gammel 27-11-22, 18:39   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt en god del gaver, og så har jeg startet på lista over mat som må kjøpes inn til julaften. Innkjøpet skal deles på flere, så jeg må sikre at vi husker alt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 19:39   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Julegrantenning gjennomført i 12 plussgrader.
Fakkeltoget ble lommelykttog grunnet forbud mot all åpen ild utendørs, fra i dag og 10 dager fremover som det kom varsel om i formiddag. Brannfare.

Gammel 27-11-22, 20:07   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Julegrantenning gjennomført i 12 plussgrader.
Fakkeltoget ble lommelykttog grunnet forbud mot all åpen ild utendørs, fra i dag og 10 dager fremover som det kom varsel om i formiddag. Brannfare.

Det er ganske spesielt i november.

Her har det også vært julegrantenning, men ikke så varmt og mye våtere enn hos dere. Nissen kom med godteri til ungene og det var veldig stas for Lillesøster.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 19:40   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husket lys til adventsstaken (svart Kubus by Lassen), så den står fremme nå, og mannen har vært og hentet de fine tyske adventsstjernene, de skal opp nå i ettermiddag. Og så har jeg satt frem den utrolig søte adventskalenderen jeg kjøpte fra Tufto til mannen og meg (https://www.tufto.no/products/juleka...a-hus-48-biter ) ; den står på pianoet allerede. (Min egen tekalender får være på kjøkkenet, som den pleier.)

Gammel 27-11-22, 20:47   #18
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Definitivt unormalt tørt ja.

I fjor var det snø første helga i advent. Mye kaldere for fingrene til musikanter og tilhørere (jeg har jo altså to som spilte fløyte på den samlingen i dag)

Gammel 27-11-22, 21:00   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har en adventsløper. Den må komme frem i løpet av uka. Jeg må bare rydde det bordet der den skal ligge...

Det skal bli så bra å få vinduskarmer, alt som pleide stå i dem er kommet på bordene. Blomster og annet

Gammel 28-11-22, 08:13   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Muuto Gloria adventsstake som blir pyntet litt ulikt fra år til år. I år er det lange, hvite lyst med noen furukvister, tørkede appelsinskiver og små, lilla papirstjerner i midten. Hadde en veldig koselig første søndag i advent hvor barnebarn på fire og jeg først dro på julemesse, så ble hun med meg hjem for å pynte og se julefilm, og så kom pappaen med småen på to, bestefar og tante til adventskos med julekaker og kakao. Egentlig hadde jeg tenkt å ta begge barnebarna med ut og gå en lite runde med lyslykter, men det regnet sånn at vi droppet det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.