|
|
#501 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?En veldig lettlest bok etter å ha holdt på med Pamuk i ca 1,5 mnd. Her blir det Nora Roberts Stillhetens Dal som er den tredje boken i en triologi.
|
|
#502 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Nå blir det FP-påskekrim, jeg begynte på Sayers' The Nine Tailors (for fantasillionte gang) i dag, og Stieg Larssons Flickan som lekte med elden er på vei i posten.
|
|
#503 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Tinetoff: Jeg er inne i sorgprosessen etter å ha avsluttet Gaudy Night,og nå har jeg bestilt Busman's holiday. Det er den som fortsetter der GN slutter, ikke sant? Hvilke andre bøker av DS bør jeg føye til på ønskelisten min?
|
|
|
#504 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
|
|
#505 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg leser Murakamis Kafka on the Shore for tiden. Har kommet en tredjedel ut i den og liker den veldig godt. Innimellom, i det siste, har jeg lest om igjen en 4-5 Pratchett-bøker (stort sett Vimes).
|
|
#506 |
|
kamerat
|
Jeg leste ut Carpe Jugulum i går, og ble utrolig lettet over at det sto "I STILL ATEN'T DEAD" på skiltet til Granny Weatherwax der på slutten. Men det er altså den siste av heksebøkene pr. i dag?
|
|
#507 |
|
flisespikker
|
Det er den så langt siste i den serien, ja, men Granny gjesteopptrer i bøkene om Tiffany Aching (den første er Wee Free Men). Disse bøkene er blant ungdomsbøkene til Pratchett - det er ikke helt enkelt å definere hva som er forskjellen på voksen- og ungdomsbøkene hans, men det er i alle fall ikke kvaliteten, og de er vel verdt å lese.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 03-04-07 kl 10:52. |
|
|
|
|
#508 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg måtte bare grave frem noe Pratchett skrev på Usenet for noen år siden om forskjellen på å skrive for voksne og barn, etter at noen kommenterte at Wee Free Men var mer rett-frem i formen og hadde færre synsvinkler enn voksenbøkene hans jevnt over har. (TAMAHER er The Amazing Maurice And His Educated Rodents, en av hans tidligere barnebøker.)
|
|
#509 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?X, ja.
|
|
#510 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Siden trappen kan bli en uoverstigelig hindring for tiden har jeg en bok i hver etasje: Noe lettlest for å lese på senga (Unn fra Stjernesteinene), og noe litt mer dystert og lærerikt for dagtid: Mitt liv, min frihet, av Ayaan Hirsi Ali. Her om dagen leste jeg først om omskjæringen og gjensyingen hun gjennomgikk da hun var 6 år, like før jeg gikk og leste "Emma hos Doktoren" for datteren min, der Emma blir omsorgsfullt bedøvet og sydd for et kutt i pannen. Kontrasten ble helt --- ubeskrivelig, egentlig.
|
|
#511 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leser også boken til Ayaan Hirsi Ali....
|
|
#512 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Akkurat ferdig med siste til Stieg Larsson. Veldig bra, og venter nå i spenning på at den tredje skal komme en gang i framtiden. |
|
|
|
|
#514 |
|
intro
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Etter lengre tids lesesperre har jeg nå tatt fatt på min svenske krimfavoritt Karin Alvtegen igjen. Nå leser jeg Saknad i bilen på vei til de ulike påskeoppholdsstedene våre. Bøkene til Alvtegen er spennende og veldig lettleste, noe som passer perfekt for en småsliten og forvirra amme som meg.
|
|
|
#515 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Nå påska har jeg lest mest ukeblader, men nå er jeg i gang med nok en novellesamling av Phillip K. Dick. Etter denne tror jeg at jeg vil lese noe helt annet enn science fiction.
|
|
#517 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?I påsken har jeg lest den siste til Gunnar Staalesen og den første til Stieg Larsson. Larsson gav mersmak, så nå lurer jeg på hvor jeg skal få tak i nr 2 billigst mulig |
|
|
|
|
#518 |
|
intro
|
Å, synd du ikke kom med dette for to uker siden, da kunne jeg kjøpt med en innbundet utgave til 68 svenske for deg. Ser ellers at de later til å ha den svenske pocketutgaven på www.norli.no til 118 kroner.
|
|
|
#519 |
|
I mål
|
Takk for tips og for tilbud på etterskudd |
|
|
|
|
#520 |
|
intro
|
Hm, tror dessverre ikke den boka er tilgjengelig i noen rimelig utgave her til lands ennå, da den er ganske ny.
|
![]() |
|
|