Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-19, 20:49   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julegaven til mannen er fremdeles bare "ankommet" Norge. Men, men, jeg har kjøpt en god kokkekniv i tillegg så helt krise er det ikke.

Vi har da kun 2 julegaver igjen, og de blir vel kjøpt imorgen på den siste julegaveshoppingturen.

Rydding og vasking har jeg ikke gjort stort av, men med fri fredag og mandag skal vel det gå bra. Så rotete er det ikke her akkurat.

Juletre kjøpes på fredag, kaker bakes ikke, juleduker er strøket og jeg sitter nå i sofaen og drikker te og koser meg med julefilmer. Bedre det.

Gammel 19-12-19, 00:36   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har masse julestemning, og skulle gjerne delt ut til dere alle!

I dag har yngstejenta sydd hvert sitt handlenett til besteforeldrene som skal feire jul her hos oss. Så har hun funnet bilde av hver av dem sammen med henne, som hun skal printe på overføringsark og stryke på i morgen. Og jeg har bakt en dunge med rundstykker.

Gammel 19-12-19, 00:41   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye tid til å kjenne på julestemning ennå - men i morgen er siste arbeidsdag

Gammel 19-12-19, 01:06   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ikke så mye julestemning og egentlig ganske stresset om vi får med oss alt til Gøteborg på en tur... store julegaver og unger som skal ha med hele gamingrommet.... kanskje vi må leie tilhenger.

Mangler fortsatt gave til eldstebarn og mann.

Gammel 19-12-19, 01:16   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg på Glade jul på NRK.https://tv.nrk.no/program/KMTE30002413/glade-jul

Det er en helt nydelig film - alle som ikke har sett den, burde virkelig gjøre det. Rørende, vakker, herlig, trist, bare fin.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 08:40   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er en helt nydelig film - alle som ikke har sett den, burde virkelig gjøre det. Rørende, vakker, herlig, trist, bare fin.

Den er så flott! Sett den mange ganger. Tenker jeg må se den en av dagene, rakk ikke i går.

Gammel 19-12-19, 08:52   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Den må jeg prøve å få sett også.

Gammel 19-12-19, 09:11   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Ja, den har jeg (og etterhvert mannen og sønnen) sett i senga hver julaften morgen siden den kom. Den er virkelig helt fantastisk! I år begynner jeg å grine bare av å tenke på den...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 17:01   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det snør og jeg hører julemusikk på radio, noen få arbeidstimer igjen er det juleferie.

Gammel 19-12-19, 17:40   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi ble ferdige med alle julegavene (både de fra oss og de vi kjøper for andre til egne barn) mandag, da mannen og jeg hadde et lite raid i kveldinga. Mangler å pakke inn et par, bare, og så venter jeg på en til mannen som skal komme med posten. Ferdig å bake det jeg har planlagt å bake (færre sorter enn noen gang), og har gjennom desember vasket ulike rom ekstra godt, slik at det egentlig bare gjenstår vanlig helgevask. I dag skal jeg montere pepperkakehus og koke saltkjøtt, og eldstesnupp kommer hjem på juleferie. Jeg er i rute og vel så det, og skal bare bruke helga til julemarked, Rasmus og verdens beste jul, LA med eldstefrøkna, litt pynt og masse kos. Må sjekke pentøyet til 9-åringen også, forresten. Har julestemning i bøtter og spann!

Gammel 19-12-19, 21:53   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg seks kakeslag i boks og er snart ferdig. Midt i bakinga i dag satte jeg meg plums ned og hørte på Jussi Björling synge O'helga natt. Det er den flotteste julesangen av alle når han synger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 00:46   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt et res på det meste i dag. Gutta har nå fått kjøpt alle gavene de trenger til familie og venner.
Jeg mangler fremdeles mannen, en ekstra gave til ungene og mamsen. Strømpegave er i boks, det blir kinobilletter på Frost 2. Vi gir strømpe 1.dag, og da skal vi også på kino. Etter kino skal våre venner være med oss hjem på festmiddag etter julaften. Jeg gleder meg nesten like mye til det som til julaften!

Middagen er i hus nå. Mamsen kjøpte ribbe (5kg så det bør holde både til julaften og første dag!) og pinnekjøtt til nyttårsaften.
I morgen er det julefrokost på skolen, og jeg skal hjelpe til. Etterpå setter jeg deig til rundstykkene. Og så skal jeg sette sirupsnipp deig på ettermiddagen så jeg kan bake på lørdag. Denne helgen står i bakingens navn.

Gammel 20-12-19, 22:43   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har svigerforeldrene mine stått på i dag. Svigerfar har støvsuget, og svigermor har tørket støv i hele huset. Så da jeg kom hjem satte jeg ungene i sving med å pynte pepperkakehuset, og nå har jeg limt det sammen. Deretter etablerte jeg regelen om at alle som setter seg foran TV-en blir nødt til å skålde mandler. Det ble svigerfar som endte opp med den jobben også, og nå ligger de til tørk og skal bli til marsipan i morgen.

Gammel 20-12-19, 23:13   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I går klarte jeg ikke å la være å bake ett slag til, så det ble en boks med florentinere i tillegg. Ganske mange av dem ble spist opp i løpet av kvelden i går da.

I dag har bare vært en kosedag. Mamma og jeg var i byen og shoppet litt (jeg hjalp henne å kjøpe gaver til barna) og spiste lunsj, veldig koselig. I morgen kommer broren min og kona også, og skal være her helt til 2. juledag.

Gammel 20-12-19, 23:18   #15
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har blitt syk... Igjen... Håper å klare å bake i morgen, for boksen med havrekuler er tom...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 23:26   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått unger hjem for en kveld, nå er treet pynta. Det meste er i boks av gaver og innkjøp, så nå blir det nok en veldig rolig helg. Tror jeg må binge julefilmer.

Sist redigert av Blondie : 21-12-19 kl 09:22.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 00:20   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått eldste hjem på juleferie, og har alle ungene under samme tak. Vi har pynta pepperkakehus, og nå er det LA og et glass rødvin.

Gammel 21-12-19, 00:20   #18
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det ble ikke helt som ventet i dag da.
Julefrokost på skolen ble gjennomført. Men jeg som skulle hjem å sette rundstykkedeig sovna i steden i stolen. (LITT på søvnetterskudd kan man jo si!)
Men gutta har hatt besøk og vært på besøk i hele dag (D og venninnene gikk til og med omvendt julebukk idag. Dvs at de sang og gav vekk pepperkaker. ) og de fikk bakt pepperkaker i kveld. Jeg har satt opp treet, ryddet på kjøkkenet etter pepperkakeslagmark, og er i gang med å pynte treet. Satt sirupsnipp deig har jeg også gjort.

Gammel 21-12-19, 12:05   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Man må jo ikke gjøre absolutt alt man har planlagt, Taien. Det blir jul allikevel.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 12:32   #20
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Man må jo ikke gjøre absolutt alt man har planlagt, Taien. Det blir jul allikevel.

Det er jo helt sant. Og jeg VET at jeg legger mye ekstra på meg...men det er litt kompansering for manglende andre ting, tror jeg.
Nå er D blitt syk også! Måtte det gå fort over og ikke smitte noen andre!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.