Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden # 4

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-19, 12:36   #1
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Når man bestiller legetime til ungen, får legetime 4 uker frem i tid og så i tillegg må vente en TIME på venterommet før man får komme inn i nøyaktig 4 minutt.

Jeg skjønner at det kan være hektisk og muligens akutte ting foran oss i køen, men i 2019 må det gå an å bruke det allerede eksisterende SMS systemet deres til å sende ut en beskjed når det er såpass store forsinkelser.
Nå er både skoledagen til ungen og arbeidsdagen min rimelig amputert.

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 14:46   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Når man bestiller legetime til ungen, får legetime 4 uker frem i tid og så i tillegg må vente en TIME på venterommet før man får komme inn i nøyaktig 4 minutt.

Min erfaring er at de alltid er forsinket. Siden jeg hater forsinkelser bestiller jeg alltid morgentime, eller første time etter matpausen. Så slipper jeg å sitte der og dingle og irritere meg.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 12:42   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Levende snegle i salaten min på jobb. Det hadde ikke vært bedre om den var død, men æsj!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 17:01   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Selv på morgentimer er min lege forsinket.

Gammel 30-09-19, 17:59   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, minsten som er på Mallorca med en kompis og familie er blitt forkjølet. Han er veldig hjemmekjær, og det blir nok noen tøffe dager for han nå som han begynner å bli dårlig. Håper det går fort over, og at han klarer å ha det hyggelig på ferie likevel.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:16   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meme delt av folk jeg trodde visste bedre, med oppfordring om å lære seg trafikkreglene for sykling, hvor det listes opp flere "regler" som er direkte feil.

Gammel 01-10-19, 10:28   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som synes et gratis, frivillig tilbud om skolemat er galskap bare fordi noen har foreslått at det skal være kjøttfritt. Samtidig som de synes tilbud om gratis havregrøt hver morgen er en glitrende løsning. Folk ass!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:41   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Folk som synes et gratis, frivillig tilbud om skolemat er galskap bare fordi noen har foreslått at det skal være kjøttfritt. Samtidig som de synes tilbud om gratis havregrøt hver morgen er en glitrende løsning. Folk ass!!!

Jeg syns de rasende reaksjonene på kjøttfri skolemat er så RARE! Altså, et er ETT måltid om dagen, og jeg vil tro mange har kjøttfri matpakke allerede (noen har sjokopålegg, noen ost, også noen med servelat, liksom?). Det høres jo ut som om man har tenkt å tvinge folk til å bli vegetarianere 24/7.

Gammel 01-10-19, 10:47   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det finnes mange argumenter mot innføringen av skolemat (kapasitet, bruk av engangsartikler, matsvinn, hvem skal lage maten osv), men dette var vel det rareste og minst relevante så langt.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 15:46   #10
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mennesker som aldri klarer se flere sider av en sak og som mener deres sak alltid skal komme først og at alle skal ta hensyn, men som aldri gir noe tilbake. Lei.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 02-10-19, 13:57   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mister en god kollega.

Det viser seg at det var kakerlakk på badet i Sveits, ikke vanlig bille. :hysterisk:.

Gammel 01-10-19, 10:34   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feriemas.
Jeg tror jeg må kvitte meg med sosiale medier.

Gammel 02-10-19, 13:59   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt dumt spørsmål kanskje, men hvorfor er kakerlakk verre enn andre biller?

Gammel 02-10-19, 14:15   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Litt dumt spørsmål kanskje, men hvorfor er kakerlakk verre enn andre biller?

Jeg tenker at hvis jeg får med kakerlakk hjem er det større sjanse for at den etablerer seg og vanskelig å få sanert. Biller vet jeg lite om. .

Gammel 02-10-19, 15:16   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

At vi begynner å merke alderen på katten, hun har begynt å slite litt med å hoppe opp på høye møbler. Hun er "bare" 13 likevel og har forhåpentligvis en del gode år igjen, men det er litt trist å innse at hun ikke kommer til å leve evig slik hun og jeg hadde avtalt. Jeg er virkelig så uendelig glad i den katten. Hun fant veien inn i hjertet det øyeblikket hun kom til oss etter at hun ble funnet forlatt i en skog bare 10 uker gammel. Vi har hatt, og mistet, katter før, men det kommer til å bli ekstra tungt med henne. Jenta mi.

Gammel 04-10-19, 12:52   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er tilbake på jobb 20%, og jobber hjemmefra.
Da er det /%()€%€)( så irriterende at jeg må bruke tiden min på servicede4sk for at VPN skal fungere. De fikk den til slutt til å virke i går, men i dag er den like død.
Eneste jobbrelaterte jeg får gjort er å lese mail.
Nå tar jeg snart helgen og de har fortsatt ikke svart meg, selv om jeg for 1,5 timer siden ba om at gårsdagens sak måtte reåpnes.

Gammel 04-10-19, 14:27   #17
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

At ambulanse folk ikke møter meg med respekt.

I går sa legen åja det er bare hu der med pnes de er ikke farlige
Men det var faktisk epilpesi

Gammel 04-10-19, 18:03   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

At ambulanse folk ikke møter meg med respekt.

I går sa legen åja det er bare hu der med pnes de er ikke farlige
Men det var faktisk epilpesi

Det er da fryktelig lite profesjonelt av både lege og ambulansearbeidere.
De bør kanskje sjekke hva ting er før de avfeier det som en av 2 ting.

Gammel 04-10-19, 18:19   #19
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er da fryktelig lite profesjonelt av både lege og ambulansearbeidere.
De bør kanskje sjekke hva ting er før de avfeier det som en av 2 ting.

Jeg har ofte blitt hentet av ambulanse rundt forbi i stavanger fordi jeg får krampanfall.
Kjære ambulanse personell og lege fra legevakten.
Behandle meg med respekt.
Jeg har hovedsakelig bare gode opplevelser med dere men så er det noe innimellom som ikke er bra. Eks sist gang.
Jeg falt om ute og lå i kramper, som jeg ofte gjør fordi epilepsien er ikke helt under kontroll enda. Jeg hadde fått midazolam. Så hører jeg en dame sier at jeg kjenner hun der huk har hovedsakelig bare pnes og at det ikke skal gies mer medisin.
Jeg husker jeg var forvirret etter anfallet, noe jeg er. Fordi jeg forstår ikke hvor jeg er, hva jeg gjort eller hva som har skjedd.
Ambulanse Personale ville ha meg opp å sitte og så stå for å gå inn i ambulansen. Det er ofte vanskelig for meg å sette meg opp og så stå med en gang. Jeg pleier si jeg må finne musklene i kroppen. De har vert i helspenn, gjerne i flere minutter. Da er det ikke så lett å gå med en gang.

Om dere treffer meg igjen, behandle meg med respekt.

Om det er et epileptisk eller et pnes anfall ikke bare stå å se på meg. Fortell meg hva som har skjedd, hvor jeg er og la meg få bruke litt tid på å komme meg. Det kan være vanskelig å se om det er et epileptisk eller pnes anfall så det er bedre å gi midazolam en gang for mye enn for lite.

Jeg har opplevd mye avvisning og feil behandling på flere avdelinger noe som har resultert i sterk angst for disse plassene. Ikke la ambulansen bli en plass jeg trenger å være redd for å bli avvist og ikke hjulpet.

Gammel 04-10-19, 15:34   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg kraftig over maktmisbruk og at jeg reagerer med fysisk ubehag når jeg blir behandlet urettferdig. Det er upraktisk og vanskelig å håndtere på en god måte.

(egentlig blir jeg mest irritert over at jeg blir så inderlig lei meg. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.