|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20 | |||
| Ingen |
|
37 | 23,72% |
| 1 |
|
44 | 28,21% |
| 2-3 |
|
43 | 27,56% |
| 4-6 |
|
23 | 14,74% |
| 7-10 |
|
6 | 3,85% |
| 11 eller mer |
|
2 | 1,28% |
| Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli |
|
1 | 0,64% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Fly til Arendal, for eksempel, det er jo helt dustete. Marginal tidsforskjell også.
|
|
|
#3 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Se her: https://www.nrk.no/rogaland/dette-er...fly-1.13793390
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?I 2018 har jeg ikke planer om en eneste flyreise. Men det er kun fordi jeg ikke har råd til det, ikke fordi jeg prøver å være miljøvennlig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Jeg må innrømme at jeg, som him, innimellom blir noe forvirret. Er flytrafikk en versting, eller er det ikke det?
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Godt innspill om feriereiser, jobbreiser, noe midt i mellom og hvem som er ansvarlig.
|
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Æsj, jeg synder vel så mye i 2018:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?I 2018 har jeg hatt en ferietur til Italia med fly, påspandert av faren min (70-årsfeiring). Ingen flere flyreiser så langt i år, og ingen planlagte heller. Sommerferien var interrail.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-10-18 kl 11:06. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?2018 har vært ganske stasjonær for min del. Ingen reiser utenom sommerferien. Da ble det tog en vei til Berlin (via Stockholm og København) og fly tilbake. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Kristiansand, jobbreise. Tok tog hjem. Det passet ikke med tog til møtet.
Sist redigert av Lavender : 15-10-18 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Vi har klart å holde antall flyreiser like lavt i 2018 som i 2017. Vi har hatt nok en flyfri sommer og eneste flytur i år er en tur til Nord-Norge nå i høstferien.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?I 21018 ble det Kr.sand-Spania, sommerferie.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Ikke en eneste flyreise på noen av oss i 2018, men det er kun fordi vi ikke har hatt råd. Hadde vi hatt penger hadde vi i alle fall flydd en tur. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Jeg har flydd til Bulgaria og via England hjem igjen.
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Jeg har begynt med lobby-virksomhet på jobben for å gjøre det mer greit for folk å jobbe hjemmefra. En bilist som jobber hjemmefra en dag i uka reduserer utslippet med 20 %. Selv er jeg blitt mye bedre på å la være å reise på møter, og heller være med over skype eller telefon. Det fungerer ikke på alle typer møter, men oftere enn man tror.
|
|
|
#20 |
|
bits and pieces
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Ser ut til å bare blir den årlige sommerferieturen med fly her. Beklageligvis færre turer til foreldrene mine, men dermed mindre bilkjøring. Helgene spises opp i alle ender.
|
|
![]() |
|
|