|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020Da er poden på eldst Human Etisk konfirmasjon.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Konfirmant 2020Jeg tenker at de som ikke spiser seg mett på sushi får bryne seg ekstra godt på kakebordet i stedet. På samme måte som de som serverer middag ikke har noen ekstra retter for de som ikke liker hva som blir servert. Vi har verken vegetarianere eller fiskeallergikere i gjengen, så det skal gå bra. |
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Konfirmant 2020
Om jeg hadde vært gjest en plass der de bare serverte sushi så hadde jeg satt pris på å få vite det på forhånd, for da hadde både jeg og mine barn sørget for å spise før vi kom i det selskapet, ingen av oss spiser sushi.
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Enig. |
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Konfirmant 2020Dere som mener det ville vært fint med beskjed på forhånd om hvilken mat som serveres, tenker dere det samme om annen mat? Eller synes dere sushi er kontroversielt? Jeg mener - jeg har jo dukket opp i konfirmasjon og fått servert reinsdyrstek, som jeg ikke liker. Men jeg synes jo ikke det er problematisk på noen som helst måte. Litt flaut, kanskje, for det er jo flaut om noen ser at man er kresen. Men det skjuler man som best man kan. Jeg ville jo aldri hatt forventninger om at de hadde en backup meny, i tilfelle noen gjester ikke var fornøyd med hovedmenyen. Man får servert mat, liksom. No big deal. |
|
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
#7 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
I min verden er det ikke så mange barn som spiser seg mette på sushi, selv om de kan spise en bit eller to. I tillegg er det mange andre voksne også som foretrekker å spise litt sushi og litt annet, og synes det blir for mye fisk med et helt måltid med bare det. I min familie (5 barn i alderen 5 - 22) ville mannen elsket sushi, jeg er allergisk, 22-åringen ville kost seg, 19-åringen ville spist 1-2 biter, 5-åringen 1 bit og 14-åringene ingen. Jeg tror ikke vi er kjempespesielle. Jeg synes ikke sushi er kontroversielt, men ville informert om menyen likevel. |
|
|
|
|
#8 |
|
bits and pieces
|
Jeg ville satt pris på beskjed om sushi hadde vært eneste maten. Hverken jeg eller minste spiser det.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Akkurat dette er jeg enig i. "Problemet" med sushi er at det ikke er noe tilbehør og derfor klarer jeg ikke spise meg mett. Om man da ikke liker sushi, har man ikke mulighet til å late som ingenting og spise seg mett på tilbehøret heller.
|
|
|
#10 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Enig i at det er forskjell på å ikke like reinsdyrstek hvor det er tilbehør og å ikke like sushi, skjønt for min egen del prøver jeg å spise sushi selv om jeg ikke synes om det. Men store fiskebiter går bare ikke ned. Da er det ikke lenger snakk om å ikke like. Maki er greit nok (men ikke godt, akkurat) |
|
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2020Det er vel ikke vanlig å informere om meny, men akkurat sushi tror jeg kan være unntaket. Både pga av allergi, men aller mest fordi jeg kjenner så utrolig mange som ikke liker sushi. Ingen av oss inkl. svigerdatter spiser sushi, og i storfamilien er det kun 5 av 31. |
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Da serverer du det når du vet det blir spist.
|
|
#14 |
|
Sv: Konfirmant 2020Vi har vært og kikket på Vest-Agder bunader på Husfliden. Det er kommet så mye nytt. Hun tror fremdeles det blir Aust-Agder bunad, da.
|
|
#15 |
|
|
Sv: Konfirmant 2020Jeg informerer om menyvalg på forhånd OG sørger for at alle får noen der liker, men jeg synes ikke nødvendigvis at alle bør være som meg. I min omgangskrets er sushi kontroversielt, hele min familie hadde spist absolutt ingenting og jeg tror ikke svigerfamilien spiser sushi heller. I vennegjengen har jeg inntrykk av at det er litt elsk/hat, derfor ville jeg vært forsiktig med å servere det i en slik anledning.
|
|
|
#16 |
|
Sv: Konfirmant 2020Pepper Lemon: Jeg ville hatt vårruller og ris i tillegg. Da bør det være noe for alle.
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Konfirmant 2020Det er bare et fåtall av våre gjester som hadde spist seg gode og mette på sushi. Derfor hadde vi ikke vurdert sushi i konfirmasjonen. Jeg regner jo med Pepper Lemon har lignende kjennskap til sin omgangskrets, og dermed vet at sushi er greit å servere i deres tilfelle.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2020Vi var i en konfirmasjon som hadde sushi på en restaurant. Det var kjempegodt, men de bommet så utrolig på mengden. Var nok ikke mange som ble mette for å si det sånn. |
|
|
|
|
#20 |
|
bits and pieces
|
Sv: Konfirmant 2020Aner ikke hva vi vil servere. Er gira på å bestille, for ellers kommer jeg, mamma og svigermor til å slave på kjøkkenet. Det ønsker jeg ikke.
|
![]() |
|
|