|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har du bakt i dag?Jeg tok sjansen og prøvde meg på brød igjen i dag. Ingen stor suksess. Som vanlig. Arg.
|
|
|
#5 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har du bakt i dag?Her ble det sjokoladekake til morgendagens bursdagsfeiring, og langpannebrød til kveldsmaten. Begge deler fra Trines matblogg. Anbefaler langpannebrødet, det blir veldig godt og saftig.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har du bakt i dag?I dag har jeg bakt scones. Trengte en oppskrift med kefir, og internettet ledet meg til en oppskrift her inne. Vellykket!
|
|
#7 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hva har du bakt i dag?Pai med sitronkrem og glaserte jordbær til dagens picnic. |
|
|
|
|
#8 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hva har du bakt i dag?I går baka jeg eplekake. Adams fruktkasse sender enorme mengder grønne epler til oss.
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hva har du bakt i dag?Gulrotkake og melkefri sjokoladekake |
|
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva har du bakt i dag?Huset fullt av unger så har testet ut kake til dugnad neste helg. Karamellkake. Litt vel søt men gutta likte den.
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Hva har du bakt i dag?Toro-langpannekake til morgendagens allergibefengte barnebursdag. Dessuten har vi støpt sjokoladefrosker og sjokoladeskjeer!
|
|
#16 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hva har du bakt i dag?Grove horn med ost og skinke. Ungenes favorittmatpakke. |
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva har du bakt i dag?
Det ble litt på slump, men ca like deler havremel, sammalt hvete og siktet hvete (sparte en del av hveten til senere). En spiseskje havsalt. Litt honning. En klunk olje. En halv teskje gjær. En neve linfrø, en halv neve sesamfrø og to never havregryn fikk koke og så stå en god stund i litt vann før det ble blandet med resten i kjøkkenmaskinen. Så spedde jeg med kald melk til det ble en ganske suppete/grøtete deig. Den fikk stå under plast til dagen etter. Da hadde jeg i hvetemel til deigen ble vanlig konsistens og rullet ut to brød som jeg la på en stekeplate. De fikk heve en time eller to, før de ble stekt 35 minutter på 200 grader.
![]() |
|
|