Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 11:01   #501
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Jepp. Av typen: Vi er ikke så opptatt av penger. Vi er (heldigvis) mye mer opptatt av å være snille mot alle her i huset.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:03   #502
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er du spydig? Jeg synes jeg har holdt meg på et svært saklig nivå her, så det synes jeg ikke det er noen grunn til. Jeg har heller ikke pratet noe om etisk produksjon og bærekraft, men jeg mener at det er rimelig unødvendig å gire opp et merkepress blant unge som vi uansett vet kommer og ikke alltid i hvor stor kraft.

Nei, jeg er ikke spydig. Og jeg er heller ikke tilhenger av merkepress, men opplever at fordi jeg prøver å nyansere, så blir jeg tatt til inntekt for både å være blind for fenomenet merkepress i seg selv, og lite opptatt av hva slags forbruk vi alle har og hva slags ansvar vi alle har Og det er virkelig ikke sant.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 28-02-13, 11:12   #503
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nei, jeg er ikke spydig. Og jeg er heller ikke tilhenger av merkepress, men opplever at fordi jeg prøver å nyansere, så blir jeg tatt til inntekt for både å være blind for fenomenet merkepress i seg selv, og lite opptatt av hva slags forbruk vi alle har og hva slags ansvar vi alle har Og det er virkelig ikke sant.

Jeg synes ikke den nyanseringen din har kommet fram, det drukner litt i angrep er beste forsvar-greie.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:14   #504
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg synes ikke den nyanseringen din har kommet fram, det drukner litt i angrep er beste forsvar-greie.

Hvilke angrep? Mener du seriøst at jeg har angrepet noen?

Gammel 28-02-13, 11:19   #505
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke angrep? Mener du seriøst at jeg har angrepet noen?

Det gjelder forsåvidt ikke spesifikt deg, men tråden ble etterhvert preget av høy temperatur med steile fronter og liten forståelse for andres poeng, samt at det ble veldig forskjellig fokus etterhvert. Noen er mest opptatt av vestkantfordommer, noen av generelt høyt forbruk i familier, noen av spesifikt merkepress blant barn og unge og noen diskuterer om folk kaller andre idioter eller ikke.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:22   #506
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Det var vel Ine som sa idiot - ikke noen?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:24   #507
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Det var vel Ine som sa idiot - ikke noen?

Jeg har ikke sagt noe om idioti.

Gammel 28-02-13, 11:30   #508
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Standard

[quote=Ine;3627205]Jeg har lest hele tråden, og idiot-uttalelsen jeg finner kommer fra deg.

Ikke?

Gammel 28-02-13, 11:33   #509
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen er mest opptatt av vestkantfordommer, noen av generelt høyt forbruk i familier, noen av spesifikt merkepress blant barn og unge og noen diskuterer om folk kaller andre idioter eller ikke.

Jeg har litt problemer med å holde fokus på én ting. Det fine er at det er jeg som har rett i alle disse diskusjonene.

Gammel 28-02-13, 11:35   #510
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har litt problemer med å holde fokus på én ting. Det fine er at det er jeg som har rett i alle disse diskusjonene.

Men det var ikke du som sa idiot, vel? Det er ikke særlig pent, vettu.

Gammel 28-02-13, 11:37   #511
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, hvis ingen andre vil stå for den idiotkommentaren så kan jeg si det jeg.

Skoleveske til 11000 er idioti!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:41   #512
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Herregud, hvis ingen andre vil stå for den idiotkommentaren så kan jeg si det jeg.

Skoleveske til 11000 er idioti!

Jeg er helt enig med deg.

Gammel 28-02-13, 11:41   #513
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg er helt enig med deg.

Jeg tror de aller fleste, også på vestkanten, er helt enig i det.

Gammel 28-02-13, 11:41   #514
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Standard

Og jeg står for idioti jakka til 7000,-. Skakke være tvil.

Gammel 28-02-13, 11:43   #515
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vinterferien gikk minste og messet følgende rim:

"[insert whatever] er best,
ingen protest!
Den som sier imot
er en idiot!"

Jeg syntes det egentlig var ganske festlig, samtidig som om jeg måtte være forelder og voksen og sånn (sliiihihitsomt!) og forklare henne at det ikke er pent å kalle noen "idiot". Vi endte opp med at hun kunne få si:

"Den som sier imot
er en fin idiot!"

Jeg vet ikke om barnehagen er helt med på logikken og konklusjonen, men det er et morsomt rim. Særlig når man sier f.eks.:

"Utedo er best,
ingen protest!
Den som sier imot
er en fin idiot!"

Nå har visst noen skrevet idiot opptil flere ganger.

Gammel 28-02-13, 11:46   #516
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns virkelig det må være innafor å være skeptisk til vestens forbruksmønster, og synes at man bør stramme inn her, altså.

Det siste kan jeg være enig i, og derfor velger jeg stort sett også bort billigkjedene når jeg handler klær, og jeg prøver å unngå IKEA så langt det lar seg gjøre. Jeg prøver å handle økologisk, lokalprodusert evt. kortreist mat etc.
Jeg tror derimot ikke det er poenget til flere her, slik jeg har oppfattet det. Poenget deres er mer på et sosialt nivå enn på miljøet.

Hvis man skal tenke miljø, vil jo mange av de dyre valgene (ikke nødvendigvis den berømmelige jakken til 7000, eller veska til 11000) være er langt bedre etisk valg enn Cubus og Økonomisko (nevnt tidligere i tråden). Og det er jo litt av min argumentasjon når jeg handler klær også. Vi har ikke overflod av plagg i min familie, men de vi har er det gjerne lagt litt ekstra i og de er produsert nærmere min dørstokk, enn klær fraktet fra f.eks. Kina (vi har noen av dem også, så klart). For meg er det et viktig poeng.

Gammel 28-02-13, 11:47   #517
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Den beste idiotsangen:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 28-02-13, 11:51   #518
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke bo på vestkanten i Oslo fordi jeg ikke er begeistret for den sosioøkonomiske profilen der, jeg vil at ungene mine skal vokse opp med noe mer variert, både økonomisk, sosialt, etnisk, utdannelsesmessig og politisk. Det er ikke basert på fordommer, men på fakta, se f.eks. valgresultatene.

Jeg synes det er litt kårni å framstille det som om Oslo Øst og Vest er akkurat like. Det er selvfølgelig også kårni å framstille det som om alle områder i øst og vest er ensartede, det er selvfølgelig ikke sant. Det er masse steder i Oslo Øst hvor jeg ikke ville bodd (hvor jeg synes ulempene blir større enn fordelene), akkurat som det er en del steder i Oslo Vest hvor jeg gjerne kunne bodd (hvor fordelene oppveier ulempene). Men jeg mener at valg av bosted i Oslo nødvendigvis er nokså politisert.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:52   #519
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg står fint inn for å være både harry, se idiotisk ut m.m. altså. Som jeg skrev (langt) baki tråden, som en paralell til "Kjerringskotråden": Det er bare de andre som ikke har skjønt det enda .

Gammel 28-02-13, 11:57   #520
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det siste kan jeg være enig i, og derfor velger jeg stort sett også bort billigkjedene når jeg handler klær, og jeg prøver å unngå IKEA så langt det lar seg gjøre. Jeg prøver å handle økologisk, lokalprodusert evt. kortreist mat etc.
Jeg tror derimot ikke det er poenget til flere her, slik jeg har oppfattet det. Poenget deres er mer på et sosialt nivå enn på miljøet.

Hvis man skal tenke miljø, vil jo mange av de dyre valgene (ikke nødvendigvis den berømmelige jakken til 7000, eller veska til 11000) være er langt bedre etisk valg enn Cubus og Økonomisko (nevnt tidligere i tråden). Og det er jo litt av min argumentasjon når jeg handler klær også. Vi har ikke overflod av plagg i min familie, men de vi har er det gjerne lagt litt ekstra i og de er produsert nærmere min dørstokk, enn klær fraktet fra f.eks. Kina (vi har noen av dem også, så klart). For meg er det et viktig poeng.

Jeg oppfatter også at poenget er sosialt i utgangspunktet. Man skal ikke kjøpe dyre ting til barna fordi det kan skape merkepress og gjøre det vanskelig for andre å henge på karusellen. Fair enough på et helt grunnleggende plan, egentlig. men samtidig er jo alle typer resurser ulikt fordelt. (Noen har store inkludererende familier, andre har det ikke.)

I tillegg er det mange som har en oppdragerfilosofi bak - man ønsker å gi barna evne til å sette tæring etter næring med seg på veien mot voksenlivet. Alt dette er jo fine ting som det er vanskelig å være uenig i. Det er når noen blander "vi er ikke opptatt av penger, vi er opptatt av andre (og bedre) verdier" og bruker eksempler på barns venner som får mye, men har foreldre som ikke følger opp, at det begynner å bli ganske grumsete, det hele. Og jeg reagerer på at det er greit å si at man automatisk har bedre verdier enn andre fordi man kjøper færre ting - ihvertfall når det kobles til litt sånn "hos oss gir vi ikke ting, vi gir tid" at det gir meg grøsninger. Og det er ikke fordi jeg kjøper en masse greier til datteren min. det er prinsippet at man selvgodt hevder seg å være så himla mye bedre enn andre, jeg reagerer på. :repeat:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.