|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?En ting jeg skulle ønske at fantes, evt at var mer kjent hvis det finnes, er en luksusfellen-løsning som ikke innebærer at man må på tv. Et lavtersketilbud ala familievernkontoret der man bare kan bestille time og få hjelp til å gjennomgå og rydde opp. Forhåpentligvis før det blir umulig å komme seg ut av.
|
|
|
#2 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Det finnes, men er lang venteliste.
|
|
|
#3 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Gjeldsrådgivning? Man får ikke gavekort på 20 000 fra Kiwi, og NAV er fortsatt NAV. men det er vel tilbudet en har?
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Men det er jo ikke slik at de som uttaler seg mer bedrevitende og er mer åpen om skepsisen sin er schmarte, og de som ønsker en annen form for debatt er naive.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg synes det ble unødvendig skarp stemning i denne debatten, med kjipe beskyldninger i begge retninger. Det er jo ganske usjarmerende å diskutere hvem som er snillest og mest høymodig, må jeg si.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Alle som har søkt om foreldrepenger kan vel tenke seg hvordan det kan være med mer komplisert regelverk, flere skjema og mindre ressurser hos den enkelte. Det jeg vet mange ønsker seg er en person de kan presentere saken sin for og få hjelp til å søke om det de kan ha krav på hos. Mer ressurssterke kan sikkert få det samme ut av ei nettside der man kan krysse av for type problemstilling og få vite om hjelpetiltak det er mulig å søke på.
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
For å svare på det første først: Eg har hatt ein runde, kor eg til tross for lite overskot har vore nødt til å finne fram i eit kronglete regelverk (sjukemelding, avslutning av vikariat som gjekk ut og søknad om foreldrepengar). Mi erfaring er at viss ein avtaler tid med saksbehandlar, møter opp på NAV og er litt audmjuk når ein ber om hjelp, får ein faktisk veldig god hjelp. Eg har forstått det slik at det er veldig mange som møter opp i skranken utan timeavtale, blir sinte fordi dei ikkje får snakke med rett person der og då og som har ein kravmentalitet det er vanskeleg å imøtekomme. Eg veit ikkje om dette er dei same som klager høglydt over systemet. Men eg har i alle fall fått hjelp når eg har bedt om det på ein ordentleg måte. Kan hende eg har vore eksepsjonelt heldig med saksbehandlaren min, men eg trur det at eg har avtalt tid har vore ein avgjerande faktor.
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?rine: Dette med tynn hud og ømme tær-kortet skal man bruke med like stor varhet som alle andre typer beskyldninger flere av oss har gjort oss skyldige i i denne debatten.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg går jo ikke inn for å få folk til å skamme seg. Men noen ganger er det greit om voksne mennesker skammer seg også. Hvis det er av "riktige" grunner. Men jeg får ikke til å skrive like fantastisk bra en gang til, så jeg dropper det innlegget jeg hadde tenkt å poste før i dag.
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Hvem som tråkker hvem på tærne her er en såpass individuell oppfatning, at det er litt vanskelig å diskutere, egentlig. Jeg kan f.eks la meg såre av noe som var ment helt saklig og ikke egentlig negativt i det hele tatt, eller jeg kan overse sleivspark og ironi og tenke at det er supert at vi er flere som er enige
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sparke nedover når man er uenige med folk? Finnes det et hierarki her på FP som jeg ikke har fått med meg? Eller tenker du på at man er uenig med bloggeren og rakker ned på han? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg finner ikke verset til HV, hvilken innlegg er det? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg ønsker meg ikke et samfunn man må trippe rundt på tærne heller, men hvis vi skal se så enkelt på det, så velger jeg helt klart et samfunn hvor man tar mer hensyn enn "nødvendig" enn et hensynsløst, ett.
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det som gjør at JEG skammer meg, er at jeg nok tenkte ganske likt som rine før jeg ble syk. Jeg tenkte faktisk at de "utbrente" sikkert ikke var så syke, men bare slitne, og at det måtte da gå an å ta seg sammen. Vel, jeg lærte den harde veien at man kan bli skikkelig, skikkelig syk og at det slett ikke går å ta seg sammen. Jeg har fortalt mange ganger nå om en kropp som ikke mestret å spise engang (bare kastet opp maten igjen) og den mestret langt i fra å løfte opp babyen min eller å f.eks. børste håret.
Sist redigert av oslo78 : 15-12-12 kl 18:37. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sånn passe sane
|
For å ta rine litt i forsvar, jeg opplever virkelig ikke at rine mener noe i nærheten av det du skriver her. Godt mulig jeg ikke har lest godt nok her, eller i andre tråder hun har skrevet om slikt, men jeg vil gjerne se eksempler.
|
|
|
#16 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Tidligere hadde vi Trygdekontoret, og de hadde som oppgave å hjelpe folk med hvilke rettigheter de hadde. Rettigheter og plikter.
|
|
|
#17 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg har mista tråden i hva vi egentlig diskuterer nå.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?oslo78: Dette har vi da diskutert til det kjedsommelige, men jeg kan jo gjenta: Jeg tror at det i enkelte tilfeller går an å bli så sliten at man rett og slett er fysisk ute av stand til å komme seg på jobb. Og så tror jeg at det er utrolig mye rart som havner oppi utbrentsekken og at det i en del tilfeller er rom for å ta seg sammen/skifte jobb/ta en ferieuke eller hva_har_du. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Er frisk!
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg vet det, rine, jeg klarer bare ikke å forstå at folk som blir bra av en ferieuke havner i utbrenthetssekken. Hos meg ble det mistenkt kreft, hjernesvulst og ting i den kategorien, og først da alle slike ting var utelukket kom man til å tenke på utbrent.
|
|
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Når det gjelder subjektive plager er det jo helt umulig å avgjøre hvor syk akkurat DU er, for det er det ingen andre enn du som kan si noe om. Utbrenthet kan ikke graderes, for man har ikke noe å gradere det mot. Kanskje kan man si at de som blir friske etter en ferie ikke var så utbrente da, men det vil jo sikkert de igjen ha seg frabedt, fordi deres oppfattelse av utbrenthet er høyst reell der og da. |
|
|
|
![]() |
|
|