|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#501 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg hørte på nyhetene i sta at jentas venninner føler seg utstøtt på skole og i lokalsamfunn, fordi de fortsatt er hennes venninner og støtter henne. Det er skremmende hvordan et samfunn så tydelig har valgt side, lenge før saken har kommet opp. |
|
|
|
|
#502 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Om det stemmer at hun har hatt en seksualisert adferd og ordbruk også utover kontakten med ordføreren så viser jo det bare at hun er sårbar for å bli seskuelt utnyttet og/eller at hun har blitt seksuelt utnyttet. Ingen av delene frikjenner ordføreren.
|
|
#503 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAnsvarliggjøring og selvransakelse burde stå på programmet for både den ene og den andre i dag, ja. Hele pressen som har latt seg utnytte grovt og skrevet side opp og side ned av trivelige portrettintervjuer om han trivelige ordføreren i kofte på tunet og på hytta og med alle de mektige vennene. Jeg håper virkelig denne jenta har skikkelig flinke og omsorgsfulle folk rundt seg. Og jeg håper hun får muligheten til å starte på nytt et annet sted. Og jeg håper noen i lokalsamfunnet og på skolen hennes og sånn tar til vettet og ber henne om unnskyldning. Og det mener jeg de kan gjøre nå, helt uavhengig om han blir dømt eller ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#504 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeLusekofta er jo blitt den nye gangster/ gjengfargen i Norge. |
|
|
|
|
#505 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#506 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeØygard nekter å trekke seg, står det på flere nettsteder nå. Også er han skuffet over AP-ledelsen.
|
|
|
|
#507 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEr det en person som har blitt forhåndsdømt i denne saken er det i allefall jenta.
|
|
#508 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tenker forøvrig at han nok ikketar i mot råd fra andre om hvordan han skal uttale seg og håndtere denne saken.
|
|
|
|
#509 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeBare for kuriositetens skyld kikket jeg på Øygards profil på FB i går morges og så at han hadde 4070 venner. 4021 i dag. |
|
|
|
|
#510 |
|
Erfaren nok
|
|
|
#512 |
|
X First Lady
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan har iallefall mangel på selvinnsikt og burde virkelig vært utredet psykiatrisk. |
|
|
|
|
#513 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er spesielt å se hvor lite media har gått på AP i dette tilfellet. Om mannen hadde vært med i et annet parti så hadde nok media skrevet veldig annerledes om hvordan AP har behandlet denne saken. |
|
|
|
|
#514 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeTenk at byrået E. Hartmann leder (og er medeier i) har laget kampanjer for Barne, Ungdom og familiedirektoratet for rekruttering av nye fosterhjem, samt kampanjer for Støttesenter mot incest. Samtidig som hun fisker og spionerer på et barns FB-konto. Pengen rår ja. |
|
|
|
|
#515 |
|
weird
Veldig bra sagt!
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
#516 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er enig med deg, Pelen. Det har jo vært diskutert før, men hadde RØ vært ordfører for FrP, er jeg helt overbevist om at han hadde vært behandlet helt, helt annerledes av media.
|
|
#517 |
|
Fortynnet
|
Helt enig. Også i det kie skriver der. |
|
|
|
|
#518 |
|
Sånn passe sane
|
Ja, det er nesten så jeg ikke tror det er mulig. Og så det gliset hans.. Fortsatt?! :grøss:
|
|
#519 |
|
weird
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner godt at han velger å smile litt sånn godslig i media, jeg. Jeg er ganske sikker på at mange blir forferdet over det de hører og leser, men så ser de en blid bamse med glimt i øyet opptre som om han er på en eller annen snorklippeseanse og blir forvirret. Eller at det kræsjer med hva de ser for seg at en overgriper ser ut som og dermed er mer villige til å avfeie ting som har kommet frem i retten. "Han der? Næsj. Han kan da vel ikke gjøre en flue fortred? Se så hyggelig han ser ut, da!"
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
#520 |
|
Erfaren nok
|
Han ser jo riktig ekkel ut synes jeg, og det tenkte jeg første gang jeg så han.
![]() |
|
|