Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 20:32   #501
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har begynt på barnehagegenser til minien. I blåturkise toner og ekstra bred ribb nederst som kan varme litt på stumpen.

Mer grønt enn dette bildet:

Gammel 24-01-12, 20:33   #502
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ser veldig bra ut, Serafin!

Jeg bruker også Opal. Austerman step, Regia, Arwetta og Fabel. Ingen av de garntypene er spesielt dyre.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 24-01-12, 20:45   #503
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg må handle litt sokkegarn i morgen.

Men nå strikker jeg jo med ganske tykt garn, hvordan blir det da å strikke med tynt garn? jeg kan vel ikke bruke samme oppskriften?

Vil gjerne ha noen som er litt "fine", men er redd for at jeg skal knote det til.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 24-01-12, 20:51   #504
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan i grunnen bruke samme oppskrift, du må bare øke maskeantallet. Denne oppskriften fra Drops kan du bruke på tynt sokkegarn.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-01-12, 09:48   #505
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Lekre farger Kaktus !

Jeg strikker på en penvest med v-hals i dobbel perletrikk til minstemann, straks ferdig. Ellers har det blitt tre luer i januar sålangt, fin skolestrikk.
Neste store prosjekt blir kjole til meg selv, men er så usikker på hvilken farge jeg skal velge. http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._nr=125&d_id=1
Jeg er ganske lys og kler jodrfarger, ikke grått. Er str. 44 og har det meste over baken, så striper i skjørtet på tvers er heller ikke så smart. Lurer på mørkblå eller mørk grønn.

Gammel 25-01-12, 09:54   #506
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Susse, du kan bruke fabel i stedet for delight, i ensfarget. Da slipper du stripene.

Gammel 25-01-12, 09:57   #507
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Sammen med:

Enten den mørkeblå eller denne på bærestykket med hjertet:

Eller:

Sammen med

Da vill jeg hatt denne på bærestykket med hjertet:

Hvis du vil ha mørk grønn, må du nok over på et annet garn.

Gammel 25-01-12, 10:24   #508
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Neste store prosjekt blir kjole til meg selv, men er så usikker på hvilken farge jeg skal velge. http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._nr=125&d_id=1

Bare så du er obs på det - den er grusomt, grusomt varm...

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-01-12, 10:29   #509
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg trenger noe enkelt å strikke om dagen så jeg skal begynne på dette så snart jeg får garn i posten

Gammel 25-01-12, 15:54   #510
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Kaktus ! Den brune varianten var jo helt meg ! Takk for tips ! Trodde fabel var mye tynnere enn delight ?

Gammel 25-01-12, 15:55   #511
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Bare så du er obs på det - den er grusomt, grusomt varm...

Det går helt fint, jeg bruker ull rett på kroppen, da går det bra, må bare ikke ha noe annet enn undertøy under.

Gammel 25-01-12, 16:06   #512
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Det er litt tynnere, men har samme strikkfasthet. Det skal nok gå helt fint.

Gammel 25-01-12, 19:44   #513
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært innom Mauds Garn og bare syns denne Mariusen var knallfin.
Den er ikke på pinnene mine nå, men det er nok ikke lenge før:

Har strikket en annen type Marius nå nettopp, men de fargene her var jo bare helt fantastiske.

Gammel 25-01-12, 19:45   #514
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har vært innom Mauds Garn og bare syns denne Mariusen var knallfin.
Den er ikke på pinnene mine nå, men det er nok ikke lenge før:

Har strikket en annen type Marius nå nettopp, men de fargene her var jo bare helt fantastiske.

Denne var veldig fin, hvilket garn er det?

Gammel 25-01-12, 19:48   #515
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Denne var veldig fin, hvilket garn er det?

Det heter Kauni, mere vet jeg ike. De hadde en haug med farger.

Gammel 25-01-12, 19:59   #516
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det heter Kauni, mere vet jeg ike. De hadde en haug med farger.

Kjempefin! Når du finner det ut, kan du dele med oss hvor mye garn og hvilket hefte mønsteret står i?

Gammel 25-01-12, 20:07   #517
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Hun sa mønsteret sto i mariusheftet jeg har fra før, det har jeg lånt bort. Husker ikke hvilken det er altså, men det er det sikkert noen her som gjør, brukte Smart garnet. Aha, Sandnes kanskje.
Damen sa hvertfall at man følger mønsteret og pinnene som står i det heftet. Av dette garnet brukte man ca 2 nøster hovedfarge og ett av mønsterfargen. Garnet lå på 75,- pr hekto. På ett nøste var det ca 1,2-1,6 hekto av de jeg så på.

De har brukt denne fellingen og armene:

Og denne bolen, heter det det, og armene.

Gammel 25-01-12, 20:18   #518
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk! Det heftet har jeg en plass, så da skal jeg bestille garn med en gang!

Gammel 25-01-12, 20:19   #519
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Vet du om det er strikket i effect eller lacegarn foresten?

Gammel 25-01-12, 20:20   #520
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Så bra.
Mitt er på utlån, tenker jeg må få det tilbake snart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.