Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-11, 00:31   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg prøver meg på Nede i himmelen, Tove Nilsens ørtende bok fra Bøler. Den forrige boka jeg leste (ok, da, leser) var så kjedelig at jeg sovna på toget for første gang i historien. (Den lille luren varte riktig nok ikke lenge, for jeg våkna idet boka traff gulvet. )

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 09:21   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

George R. R. Martin: A Clash of Kings (nummer to i serien som starter med A Game of Thrones)
Stephen Fry: The Fry Chronicles

Gammel 24-05-11, 09:24   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A Prayer for Owen Meany (John Irving), men jeg kjenner inni meg at det egentlig var A Clash of Kings jeg skulle lese.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 09:26   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør stikke innom Outland og plukke opp en paperback i rimelig størrelse, Toffen. Jeg mistenker at du ikke egentlig har lyst til å låne vår unødvendig store hardcoverutgave.

Gammel 24-05-11, 09:30   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er planen. Og mer Sandman.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 16:39   #6
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min kamp 3. Går litt treigt her, ikke mye tid til å lese for tida. Synes nr.1 var veldig bra, nr.2 ikke fullt så bra, nr.3 virker lovende så langt.

Gammel 24-05-11, 16:57   #7
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp lagt fra meg Fyrvokteren av Camilla Läckberg etter å ha strevd fælt med de første 150 sidene. Det har ikke skjedd en dritt av betydning, ingenting har kommet noe steds hen og språket er så elendig at det er til å gråte av. Kjempeskuffet siden denne dama har blitt skryt opp i skyene. Er den kun denne boka som er elendig, eller er deg jeg som har misset noe vesentlig som alle andre ser?

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 24-05-11 kl 17:11.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 18:29   #8
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Slukte akkurat Linda Olssons "Taushetens konsekvenser". Den traff meg godt og trengte til og med gjennom gravidetåka mi. Men nå har jeg en tendens til å like triste bøker da...

Autofil: Jeg liker forsåvidt bøkene til Camilla Läckberg, men fyrvokteren var en av de seigere. Er det den første du leser i serien hennes?

Anikka er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 22:50   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg har nettopp lagt fra meg Fyrvokteren av Camilla Läckberg etter å ha strevd fælt med de første 150 sidene. Det har ikke skjedd en dritt av betydning, ingenting har kommet noe steds hen og språket er så elendig at det er til å gråte av. Kjempeskuffet siden denne dama har blitt skryt opp i skyene. Er den kun denne boka som er elendig, eller er deg jeg som har misset noe vesentlig som alle andre ser?

Det er flaut dårlig språk. Jeg har lest et par av dem, en gang jeg ikke hadde noe annet tilgjengelig.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 18:43   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ho-hoi, jeg synes Fyrvokteren var hennes beste. Da er det kanskje like greit å la hele dama ligge, ja.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 04-06-11, 19:14   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er nå igang med å gi Kathryn Stocketts "The Help" en ny sjanse. (Barnepiken, tror jeg den heter på norsk.) Sørstatsroman, og burde egentlig fenge meg.

Nå er den ferdig, og jeg elsket den! Den var super som lydbok, med tre damer med ulik sørstatsaksent som leste. Anbefales!

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 20:34   #12
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Det er den første jeg leser, ja. Tror jeg lar resten være og holder meg til Mankell.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 26-05-11, 22:33   #13
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da er sommeren her (snart) og tradisjon tro er sommertid Agatha Christie-tid for meg. Så nå er det "Why didn`t they ask Evans?" som ligger på nattbordet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 26-05-11, 23:20   #14
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når noen banker på døren av Anita Shreve. Denne hørte jeg om for lenge siden hos Operah, da den var i bokklubben hennes. Har tenkt på den lenge, men har ikke somlet meg til å lese den før nå.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 05-06-11, 14:12   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The big four av Agatha Christie.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 22:28   #16
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Køyrer dobbelt med Gert Nygårdshaugs "Cassandras finger" og lydbokversjon av Stieg Larssons "Menn som hater kvinner".

Gammel 24-05-11, 22:40   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har akkurat begynt på Trude Marsteins Ingenting å angre på, og er allerede fascinert over den raske vekslingen mellom de to ulike fortellerstemmene i boka.

Gammel 24-05-11, 22:44   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har akkurat begynt på Trude Marsteins Ingenting å angre på, og er allerede fascinert over den raske vekslingen mellom de to ulike fortellerstemmene i boka.

Den likte jeg veldig godt.

Gammel 24-05-11, 22:48   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

La oss håpe fascinasjonen vedvarer! Den boka var ca. 50 % for lang.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 24-05-11, 22:43   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.