Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-10, 14:58   #1
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)

Jeg er ikke like skuffet som igår kveld. Jeg synes episoden igår var fin, men den ga meg liksom ikke så mange svar. Jeg hadde håpet på en storslagen aha-opplevelse og en smart wow-twist, det fikk jeg ikke. Slutten var vel som den måtte bli. Jeg syntes den var litt vel amerikansk og happy-endingete. Man glemmer nesten litt alt man ikke har fått svar på, fordi man blir så glad av å se alle bli gjenforente og lykkelige igjen.

Gammel 25-05-10, 15:09   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har kommet meg litt jeg og. Men jeg er fremdeles sur over kristen-gjeteren. Virkelig.

Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:13   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett "Samuel".

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:15   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://jezebel.com/5546271/man-in-blacks-name-revealed

Gammel 25-05-10, 19:16   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aha.

Men det beinet på statuen da? Hva var det?

Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:17   #6
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Hva med beinet?

Selve statuen fikk vi ikke særlig mer forklaring på. Den er gammal, vi vet ikke hvem som bygget den eller hvorfor. Men den er av gudinnen Taweret - egyptisk fruktbarhetsgudinne.

Gammel 25-05-10, 19:18   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og hvorfor snakket mora til Jacob og S plutselig amerikansk? Hæh? De har jo vært språktro gjennom hele serien. Koreanerne har snakket koreansk - ikke liksom-koreansk. Jeg syns stemora til tvillingene skulle snakket det språket hun snakket - eller engelsk hele veien altså.

Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:15   #8
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og hvorfor snakket mora til Jacob og S plutselig amerikansk? Hæh? De har jo vært språktro gjennom hele serien. Koreanerne har snakket koreansk - ikke liksom-koreansk. Jeg syns stemora til tvillingene skulle snakket det språket hun snakket - eller engelsk hele veien altså.

Var vel litt for mye jobb å pugge latinske replikker for en hel episode. (Ja, det var latin -- korrekt så vidt jeg kunne høre, om enn med en merkbar amerikansk aksent.)

Gammel 28-05-10, 14:17   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Var vel litt for mye jobb å pugge latinske replikker for en hel episode. (Ja, det var latin -- korrekt så vidt jeg kunne høre, om enn med en merkbar amerikansk aksent.)

Nå reddet du meg. Jeg har vært så til de som sa det var italiensk. Jeg har bare sett scenen en gang - men det hørtes ikke ut som noe jeg hadde hørt før.

Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 00:04   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Italiensk er jo forsåvidt veldig, veldig dårlig latin. Eller begynte som sådan, i hvert fall.

Gammel 29-05-10, 01:25   #11
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har vi endelig sett slutte vi også. Nå er jeg bare tom i hodet og ørlittegranne skuffet, får lese mer i morgen.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:20   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun var jo amerikansk, Smilefjes. Det var jo CJ Cregg fra West Wing.

Gammel 27-05-10, 08:37   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun var jo amerikansk, Smilefjes. Det var jo CJ Cregg fra West Wing.

Åja jeg trodde hun mente den ekte mora, hun var vel spansk eller noe sånt? Eller husker jeg helt feil nå?

Gammel 25-05-10, 21:21   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, jeg vet jo det. Men var dette før eller etter at hun jobbet for presidenten liksom?

Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 02:46   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmsnutt fra Collegehumor. Man må ta det med litt humor da, mye er nok besvart.

Lost-siden på Facebook henviser til denne forklaringen som jo stemmer med det vi tenker også. Her er del to av den.

ABC sent out a statement that stated:
"The images shown during the end credits of the 'Lost' finale, which included shots of Oceanic 815 on a deserted beach, were not part of the final story but were a visual aid to allow the viewer to decompress before heading into the news,"

Sist redigert av Pelen : 27-05-10 kl 03:24.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:09   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så siste episode sent i går kveld, og fikk ikke sove i natt for jeg lå og grublet og grublet.

Jeg er litt skuffet. Men jeg klarer ikke å sette fingeren på hvorfor. Jeg er ganske forvirret. Hvorfor hadde Jack en sønn i den alternative virkeligheten? Det var jo mye fokus på denne sønnen også. Hvorfor det, hvis han ikke var "viktig"?

Og burde ikke Sayid egentlig vært sammen Nadja? Det var jo hun som var hans virkelig store kjærlighet?

Og jeg har litt problemer med å forstå den alternative virkeligheten? Hadde de levd et helt liv i den alternative virkeligheten? Eller bare trodde de det?

Og hva i all verden skjedde med Desmond til slutt? Hva mente Ben da han sa til Hurley at de måtte hjelpe Desmond med å komme hjem?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 13:27   #17
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg så siste episode sent i går kveld, og fikk ikke sove i natt for jeg lå og grublet og grublet.

Jeg er litt skuffet. Men jeg klarer ikke å sette fingeren på hvorfor. Jeg er ganske forvirret. Hvorfor hadde Jack en sønn i den alternative virkeligheten? Det var jo mye fokus på denne sønnen også. Hvorfor det, hvis han ikke var "viktig"?

Og burde ikke Sayid egentlig vært sammen Nadja? Det var jo hun som var hans virkelig store kjærlighet?

Og jeg har litt problemer med å forstå den alternative virkeligheten? Hadde de levd et helt liv i den alternative virkeligheten? Eller bare trodde de det?

Og hva i all verden skjedde med Desmond til slutt? Hva mente Ben da han sa til Hurley at de måtte hjelpe Desmond med å komme hjem?

Dette lurer jeg også på. Og burde ikke isåfall moren til gutten, vært ekskona hans??

Christian sa jo at verden de levde i nå, var noe de hadde funnet opp for å kunne finne hverandre igjen? Hadde de da valgt seg de livene de levde der da?

Gammel 31-05-10, 13:28   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Hadde de da valgt seg de livene de levde der da?

Ja, det lurer jeg også på.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 13:45   #19
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hadde de da valgt seg de livene de levde der da?

Ja, jeg tolket det i alle fall som at de måtte leve ut det livet de ønsket seg, før de kunne gå videre. Grunnen til at Jack hadde en sønn, var kanskje rett og slett at han alltid ønsket seg det, innerst inne? Hans forhold til sin egen far er jo noe som er sentralt gjennom hele serien.

I den virkelige verdenen ville det vært logisk at ekskona hans var moren til sønnen, men i dette livet de ønsket seg, forventet jeg egentlig at det var Juliet på grunn av hele deres forhold som egentlig aldri fikk noen ordentlig slutt (eller begynnelse). Det var en av de uferdige tingene han sikkert ønsket han fikk gjort annerledes.

Dette er i alle fall sånn jeg oppfattet det, men jeg satt som en stort spørsmålstegn første gang jeg så finalen, så tolkingen min kan selvsagt være helt off

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:59   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Christian sa jo at verden de levde i nå, var noe de hadde funnet opp for å kunne finne hverandre igjen?

Var det ikke snakk om den kirken de var i? At de hadde laget den for å kunne møtes?

Alle i kirken var jo døde. Men, Hugo døde vel ikke? Og han var i kirken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.