Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-16, 01:53   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har også hatt en strålende og vellykket dag. Hovedpersonene er så lykkelige og helt herlige.

Gammel 08-05-16, 10:12   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Meget vellykket dag her også. Hyggelig, god mat, akseptabelt vær og alt for mye kaker.
Jeg satte meg endelig ned i sofaen klokken 23.30 i går og er enda sliten. Men verdt det!

Gammel 08-05-16, 10:38   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huset er klart til å ta i mot gjestene som kommer og vi gleder oss til dagen!

Gammel 08-05-16, 10:53   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med dagen alle som skal i ilden i dag!

Vi hadde en veldig fin dag i går og er både lettet og fornøyde. Alt gikk knirkefritt, mye takket være to veldig fine venninner på kjøkkenet. Det gjorde at mannen og jeg fikk tid til å kose oss litt i selskapet og ute i hagen i det fine været. Jeg må nesten klype meg i armen over hvor bra alt gikk! Det ble ganske trangt i stua da, men det er jo de fleste innstilt på når det feires hjemme. Seks år til neste gang!

Gammel 08-05-16, 11:42   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer til alle dagens konfirmanter!

Og gratulerer med overstått til de som hadde i går. Så godt å høre at alle er fornøyde og har hatt fine feiringer!

Gammel 09-05-16, 00:08   #6
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ferdige Og jeg må si at akkurat i dag, er jeg glad for at Storesøster valgte å konfirmere seg i vår lokale kirke. Jeg synes presten(e) holdt en kjempefin preken om det å tro på seg selv, veivalg og det å ha fokus på å være en god person - og de knyttet det veldig fint opp til dåpen.

Det var fine, kjente salmer, og musikalske innslag som var av høy kvalitet. Ola Bremnes' "Har du fyr" er en nydelig sang og passet perfekt med piano og fagott En veldig, veldig fin seremoni.

Jeg har vært på flere HEF-seremonier også, og de er verdige, storslagne og flotte, men akkurat i dag følte jeg nok at konfirmasjonen ble mer personlig for hver enkelt. Jaja, vi får se hva Lillebror velger når den tid kommer

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Konfirmasjon 1.jpg (92,3 KB, 54 visninger)
Gammel 09-05-16, 00:25   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

"Har du fyr" ble sunget i "vår" HEF-seremoni i går også, av en av konfirmantene. Veldig fint!

Jeg sitter her i kveld og kjenner på at det har vært en fantastisk helg - men at det er utrolig godt å være ferdig. Det å arrangere store selskap er ikke noe som ligger for meg og som jeg driver med ellers, så det er sannelig utmattende, både før, under og etter!

Gammel 09-05-16, 22:57   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det gikk heldigvis bra med oss også, tross tullet med maten - det ble nok mat, litt lite dessert, men alle fikk - og det ble jo masse kaker etterpå. Vi klarte glemme ta familiebilder så det var en liten strek i regninga - irriterende. Tok mange fine bilder av konfirmanten da.

Gammel 09-05-16, 23:00   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så bra at det gikk fint allikevel. Det er jo som oftest nok av alt.
Suger til meg alt av tips og har fortsatt 4 måneder igjen før det er min tur til å være nervevrak.

Gammel 09-05-16, 23:30   #10
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde også en super dag. Håper at broren ønsker konfirmasjon han også, så vi kan dra en reprise om to år.

Gammel 10-05-16, 00:09   #11
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi glemte og familiebildene.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:22   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Her er vi helt bakpå med det meste.
Hvor mange kaker regner man til 42 gjester hvorav 8 barn?
Har foreløpig: ordentlig kake fra ei som kan det, gulrotkake, sjokoladekake, tiramisu, kokoskake, ostekake og kransekake.
Det blir ikke dessert, kun kakebord

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 23:25   #13
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Her er vi helt bakpå med det meste.
Hvor mange kaker regner man til 42 gjester hvorav 8 barn?
Har foreløpig: ordentlig kake fra ei som kan det, gulrotkake, sjokoladekake, tiramisu, kokoskake, ostekake og kransekake.
Det blir ikke dessert, kun kakebord

Vi hadde 40 gjester, hvorav 10 små (under 12), og hadde følgende: kransekake, eplekake, kanelsnurrer, muffins, budapeststenger (2 stk), sjokoladekake, ostekake og bløtkake (30 stk) og verdens beste (20 stk). Vi hadde masse kake igjen, og spiser bløtkake og verdens beste på 2.dagen Vi hadde sjokolademousse til dessert.

Gammel 10-05-16, 22:43   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde 7 kaker til 31 gjester, hvorav 7 barn under 10 år. Det var MER enn nok. Masse rester. Men sleng på en kake eller to til så er det garantert i boks tenker jeg.

Gammel 10-05-16, 22:44   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Det er sikkert nok, Obelix. Vi var rundt 40 og hadde 7 eller 8 vanlige kaker. I tillegg hadde vi moltekrem med krumkaker etter ønske fra den ene konfirmanten (som hadde plukket moltene selv) og lefser. Det ble kaker igjen, selvsagt, men ikke så mye at jeg følte at vi hadde tatt altfor hardt i.

Gammel 10-05-16, 22:55   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Supert. Da baker jeg en kake til og kjøper inn noe is og satser på at det er nok.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 00:59   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med vel overstått til alle som er ferdige med feiringen.

Jeg er nok den som er aller mest laidback her inne. Den store dagen er nå til lørdag, og jeg er rolig som få. Skal ha festen på hotell i byen, så vi kommer til dekket bord, og minimalt å gjøre for mor

Dress er kjøpt inn, bordkart er omsider tegnet ned, og bordkort skal skrives. Tror nesten det er alt jeg. Som sagt...avslappet.

Vi ser frem til lørdagen, selv med et stygt minus på gjestelista. 9 mindre enn antatt merkes, men det blir bra lell.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:54   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Da er konfirmasjonen overstått, og det ble en topp dag!! Fin seremoni i kirka, med en prest som talte ungdommenes språk.

På hotellet kom vi til et nydelig pyntet bord. Vi valgte stilrent hvitt, og så var det satt opp buketter med hvite og blå blomster. Selv laget jeg et innslag av blått på bordkortene.

Maten, tapas, var helt fortreffelig!

Så alt i alt en minnerik og flott dag!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 22:15   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Så bra! Det viktigste er at hovedpersonen har en fin dag.

Gammel 18-05-16, 11:39   #20
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi var i konfirmasjon med 30-40 gjester, og det var 2-3 kaker - en virkelig mektig fra et hjemmebakeri (stor kake, masse sjokolade i ) og etpar til. Det ble masse rester av det kakebordet også. En vanlig kake er i hvert fall 12-15 kakestykker, det er begrenset hvor mange kakestykker man spiser rett etter mat. Mange tar ikke fulle kakestykker heller, de tar en liten snei av hver for å smake, så det blir ikke mer enn reelt 1-2 kakestykker pr person. Resten er bare for følelsen av OVERFLOD. Men det skal man jo ikke undervurdere.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.