Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-13, 21:57   #481
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Og så har man dette: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11057368

Jeg er svært skuffet over straffeutmålingen. Jeg hadde forventet 2 år i og med at de ikke fant noe formildende. Skuffende fordi man sjelden har en slik sak med så håndfaste beviser. Er redd for at dette kan skremme mange fra anmeldelse.

Håper statsadvokaten anker og at høyesterett øker straffen, evt. at det blir ny sak og han blir dømt på begge punkter.

Helt utrolig hva den mannen tillater seg, og får slippe til med i mediene.

Med Hillary Clinton II svinsende med kaffikanna i bakgrunnen. Skikkelig hjemmeidyll der gitt.

Lurer på hva den jevne ungdom i Skjåk synes om dette ...

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 01-06-13, 22:38   #482
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Senke til 14 år!?? Jeg vil ikke tenke tanken ut om hva noen kan komme til å tillate seg da! Han har nok rett i at seksuell omgang i lav alder er vanligere enn vi liker å tro, men å senke den seksuelle lavalder vil jo være galskap, synes jeg.

Gammel 01-06-13, 23:21   #483
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Senke til 14 år!?? Jeg vil ikke tenke tanken ut om hva noen kan komme til å tillate seg da! Han har nok rett i at seksuell omgang i lav alder er vanligere enn vi liker å tro, men å senke den seksuelle lavalder vil jo være galskap, synes jeg.

Han har egentlig ikke rett i så veldig mye. Du skal et godt stykke tilbake i tid for å finne prektigere ungdom enn vi har i dag. debutalderen har gått ørlite ned siden 70-tallet, men fortsatt venter over 3/4 av jentene med å ha sex til de er over 16. Og (selv om jeg ikke har tall på det) er jeg temmelig sikker på at flertallet innen 1/4-gruppa er 15 år, og har kjærester som er noenlunde nær dem i alder.

Leste en god kommentar i sosiale mediai dag: "rart at det så sjelden er unge jenter som kjemper for å få senket den seksuelle lavalderen".

Denne artikkelen handler mest om tenåringsgraviditeter og abort, men har også noen tall på seksuell debut. http://www.ssb.no/befolkning/artikle...ts=137dab8d7c0

Gammel 01-06-13, 23:57   #484
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes virkelig ikke man kan sammenligne min seksuelle debut som 15-åring med en (nogenlunde) jevnaldrende kjæreste med forholdet mellom RØ og jenta. Jeg synes jo det hadde vært en skandale også om hun hadde vært 16 år og 1 dag, men da hadde det jo vært lov. Bare veldig umoralsk.

De bør ikke røre den seksuelle lavalderen!!

Gammel 02-06-13, 00:11   #485
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det denne advokaten sier er vås. Vi har allerede den tilpassingen som trengs, siden det i praksis ikke er straffbart for en 16-åring å ha sex med en 15-åring. Eller for to 14-åringer å ha sex med hverandre.

Det vi (fortsatt) trenger en lov mot, er 50-åringer som utnytter 14- og 15-åringer. For 50-åringer kunne jammen den seksuelle lavalder ha vært økt til 18 år også, uten at det hadde vært et tap for så veldig mange unge jenter.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 07:28   #486
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det denne advokaten sier er vås. Vi har allerede den tilpassingen som trengs, siden det i praksis ikke er straffbart for en 16-åring å ha sex med en 15-åring. Eller for to 14-åringer å ha sex med hverandre.

Det vi (fortsatt) trenger en lov mot, er 50-åringer som utnytter 14- og 15-åringer. For 50-åringer kunne jammen den seksuelle lavalder ha vært økt til 18 år også, uten at det hadde vært et tap for så veldig mange unge jenter.

Jeg er helt enig i alt du sier, og tenkte akkurat det samme da jeg leste artikkelen. Spesielt den siste setningen er jeg helt enig i.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 07:54   #487
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Veldig enig.

Gammel 02-06-13, 09:21   #488
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 14:11   #489
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det hadde kanskje vært noe. For gamle griser i maktposisjoner er den seksuelle lavalder 18?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 14:43   #490
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det hadde kanskje vært noe. For gamle griser i maktposisjoner er den seksuelle lavalder 18?

Og da mener vi alle former for "maktposisjoner": trenere, instruktører, lærere, veiledere og fedre til venninner.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 14:46   #491
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg snakker om menn og jenter nå, men jeg mener selvsagt det samme for gutter og voksne kvinner, og alle andre kjønnskonstellasjoner.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 15:10   #492
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge lovverket er tilpasset relasjoner i nær alder og modenhet, er det jo ingenting i veien for en seksuell lavalder på 18 år.

Input er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 16:03   #493
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Veldig enig!

Gammel 02-06-13, 19:28   #494
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så lenge lovverket er tilpasset relasjoner i nær alder og modenhet, er det jo ingenting i veien for en seksuell lavalder på 18 år.

Absolutt, og egentlig hadde det vært greit. At ikke en 18-åring straffes for å ha en 17-årig kjæreste, men at en 50-åring fortsatt ikke skal ha en 17 åring kjæreste heller, egentlig, og særlig enhver form for "maktkonstillasjoner".

Gammel 02-06-13, 19:34   #495
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror egentlig ikke han har noen nye bevis i saken, jeg tror bare han ønsker å så såppass med tvil om skyldspørsmålet at ser for seg en slags tilhengerskare som vil ta ham i mot emd åpne armer etterpå.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 19:37   #496
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke heller han har noen "nye bevis". Jøss for tåkeprat og tull. Han burde komme seg i fengsel og skamme seg.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 19:47   #497
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tror ikke heller han har noen "nye bevis". Jøss for tåkeprat og tull. Han burde komme seg i fengsel og skamme seg.

Men du vet, for han som er hevet over loven så er ikke fengsel aktuelt. Forøvrig helt enig, tror ikke det finnes noen nye bevis.

Gammel 02-06-13, 19:57   #498
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke på det. Dagbladet skrev ganske kritisk om det siste utspillet hans i går. . Jeg tenker at neste gang han skal halvkvede og hinte (og true) burde pressen fortelle ham at de ikke vil gi ham spalteplass når alt han har å komme med, er tåkeprat.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 19:59   #499
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror heller ikke på det. Dagbladet skrev ganske kritisk om det siste utspillet hans i går. . J

Link?

Har han ikke varslet nye bevis hele tiden? Mener å huske han sa dette før ankesaken også, uten at det kom opp noe nytt der, i hvert fall ikke i hans favør.

Input er ikke aktiv  
Gammel 02-06-13, 20:02   #500
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tror egentlig ikke han har noen nye bevis i saken, jeg tror bare han ønsker å så såppass med tvil om skyldspørsmålet at ser for seg en slags tilhengerskare som vil ta ham i mot emd åpne armer etterpå.

Det tror jeg også. Så lenge han blånekter, og så lenge broren hans sier 'ingen røyk uten ild' og alt det der. Så vil det alltid være noen (få) som tror han. Men får håpe at de av hensyn til seg selv om ikke annet snur i den saken. Jeg tror/håper ikke det vil være karrierefremmende å være på Øygardlaget lenger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.