|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#481 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Og så har man dette: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.11057368 |
![]() |
![]() |
#482 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Senke til 14 år!??
#483 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Han har egentlig ikke rett i så veldig mye. Du skal et godt stykke tilbake i tid for å finne prektigere ungdom enn vi har i dag. debutalderen har gått ørlite ned siden 70-tallet, men fortsatt venter over 3/4 av jentene med å ha sex til de er over 16. Og (selv om jeg ikke har tall på det) er jeg temmelig sikker på at flertallet innen 1/4-gruppa er 15 år, og har kjærester som er noenlunde nær dem i alder.
#484 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg synes virkelig ikke man kan sammenligne min seksuelle debut som 15-åring med en (nogenlunde) jevnaldrende kjæreste med forholdet mellom RØ og jenta. Jeg synes jo det hadde vært en skandale også om hun hadde vært 16 år og 1 dag, men da hadde det jo vært lov. Bare veldig umoralsk.
#485 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Det denne advokaten sier er vås. Vi har allerede den tilpassingen som trengs, siden det i praksis ikke er straffbart for en 16-åring å ha sex med en 15-åring. Eller for to 14-åringer å ha sex med hverandre. |
![]() |
![]() |
#486 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er helt enig i alt du sier, og tenkte akkurat det samme da jeg leste artikkelen. Spesielt den siste setningen er jeg helt enig i.
![]() |
#487 |
Tittel og tittel....
|
Veldig enig.
#488 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#489 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Det hadde kanskje vært noe. For gamle griser i maktposisjoner er den seksuelle lavalder 18?
#490 |
Bedreviter
|
Og da mener vi alle former for "maktposisjoner": trenere, instruktører, lærere, veiledere og fedre til venninner. |
![]() |
![]() |
#492 |
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Så lenge lovverket er tilpasset relasjoner i nær alder og modenhet, er det jo ingenting i veien for en seksuell lavalder på 18 år.
![]() |
#493 |
www.bomulls.no
|
Veldig enig!
#494 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Absolutt, og egentlig hadde det vært greit. At ikke en 18-åring straffes for å ha en 17-årig kjæreste, men at en 50-åring fortsatt ikke skal ha en 17 åring kjæreste heller, egentlig, og særlig enhver form for "maktkonstillasjoner".
#495 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg tror egentlig ikke han har noen nye bevis i saken, jeg tror bare han ønsker å så såppass med tvil om skyldspørsmålet at ser for seg en slags tilhengerskare som vil ta ham i mot emd åpne armer etterpå.
#497 |
Tittel og tittel....
|
Men du vet, for han som er hevet over loven så er ikke fengsel aktuelt. Forøvrig helt enig, tror ikke det finnes noen nye bevis.
#498 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg tror heller ikke på det. Dagbladet skrev ganske kritisk om det siste utspillet hans i går. . Jeg tenker at neste gang han skal halvkvede og hinte (og true) burde pressen fortelle ham at de ikke vil gi ham spalteplass når alt han har å komme med, er tåkeprat.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#499 |
|
Link?
![]() |
#500 |
Off the map.
|
Det tror jeg også. Så lenge han blånekter, og så lenge broren hans sier 'ingen røyk uten ild' og alt det der. Så vil det alltid være noen (få) som tror han. Men får håpe at de av hensyn til seg selv om ikke annet snur i den saken. Jeg tror/håper ikke det vil være karrierefremmende å være på Øygardlaget lenger.
|
|