Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 21:03   #481
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Denne luen fikk en rosa heklet blomst.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blomst2.jpg (102,9 KB, 4 visninger)
Gammel 13-12-12, 00:53   #482
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Julegave til ei musikkelskende og nybakt macbook-mamma.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mac-music-trekk.jpg (161,4 KB, 29 visninger)
Gammel 13-12-12, 19:28   #483
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Har lært meg å lage fine lykter:

Gammel 13-12-12, 21:45   #484
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Har lært meg å lage fine lykter:

Men hallo, du kan da ikke skryte uten å legge ut fremgangsmåten

De var kjempefine!

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 13-12-12, 22:00   #485
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Decoupage? Kjempefine! Guttungen har laget i julegaver.

Gammel 13-12-12, 22:28   #486
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvordan? Hva trenger jeg? Panduro?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 14-12-12, 00:03   #487
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg var på opplæring hos naboen

Trenger decopaugelim (iallefall lim som blir blankt), fine servietter og glass. Og pensel til å ha på lim med.

Tok først lim på glasset, delte servietten så jeg kun hadde det ytterste "laget", klippet ut det motivet jeg ville ha, limte det på glasset. Tok lim utenpå det igjen, (malte servietten med lim) Drysset litt glitter på til slutt.

Ungene var med, og de klarte dette kjempefint selv. I morgen skal jeg på Panduro også, det var naboen som stilte med lim og glitter.

Gammel 14-12-12, 00:20   #488
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så fine! Hm. Jeg har masse glass og en serviett jeg elsker.

Gammel 16-12-12, 19:39   #489
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

One down, one to go! Litt tilpassing måtte til pga at jeg hadde annet garn, men etter en forsøksvariant som jeg rekket opp ble denne til. Passer perfekt. Nå er det bare å lage høyre.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 16-12-12, 19:48   #490
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kva oppskrift har du brukt Kokos ?

Gammel 16-12-12, 19:51   #491
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Kva oppskrift har du brukt Kokos ?

http://www.ravelry.com/patterns/libr...warmer-pattern

Denne, med Drops Merino Extra fine, pinne 4 og lagt opp 34 i stedet for 31 i begynnelsen (og har ch 2 i stedet for ch1 i begynnelsen av radene fordi jeg synes det blir litt stutt med bare ch1), og har da 11 hdc på hver side av flettene i stedet for 10. Også har jeg først laget tommelhullet etter 8-øking (brukt en rad til til øking altså). Da passer den perfekt til meg som har 7-er hender.

Veldig moro å lage fletter med hekling, forresten!

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 16-12-12 kl 20:03.
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 16-12-12, 19:54   #492
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så fiin Kokos!

Gammel 16-12-12, 20:07   #493
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Dei var skikkelig fine. Var flettinga vanskeleg ?

Gammel 16-12-12, 20:13   #494
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk! Flettinga er kjempegrei, du trenger kun å kunne double crochet og triple crochet (også bruker man de rundt selve staven under og ikke i maska). Youtube har fine videoer. Søk på forkortelsene som er i oppskriften, så finner du ut av de.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 16-12-12, 20:18   #495
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Hmm, får sjå om eg har tid i løpet av veka til å sjå på det. Kunne vert nokre fine presangar.

Gammel 16-12-12, 20:48   #496
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Hmm, får sjå om eg har tid i løpet av veka til å sjå på det. Kunne vert nokre fine presangar.

Ja, det var moro og gikk fort. Pass på å legg opp LØST og hekle kanten oppe (slip stitch) LØST ellers kan det bli vanskelig å få de på, hehe.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 16-12-12, 20:51   #497
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Spoon: bare jeg fikk tenkt meg om så regnet jeg med at det var den teknikken du hadde brukt. Jeg tar gjort det samme, men på lys.

Yngste har fått en Allium-lue.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (183,6 KB, 15 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 00:32   #498
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ferdig!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 12:28   #499
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så flinke dere er. Kjempefine lys og vanter.

Gammel 19-12-12, 00:23   #500
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Så flinke dere er. Kjempefine lys og vanter.

Enig.
Fikk lyst til å prøve meg på decoupage jeg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.