Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-20, 09:04   #481
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Enig med Tallullah. Dette er ikke spesielt imponerende. Jeg er likevel glad for at de gjør de.

Og så synes jeg oppriktig synd på alle andre aktive AP politikere i Trøndelag. Når valgkomiteen står der og direkte forteller dem at de er så elendige alle sammen at de foretrekker en ekkel gammel gris fremfor dem. Jeg er overbevist om at det finnes bedre politikere enn Giske i Trøndelag, men de blir altså ikke sett. Og det sier noe om partikulturen i AP.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:11   #482
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg syntes det var interessant å høre AP-politikeren på Debatten, som hadde dratt i gang kvinneopprøret/oppropet hvor det kom fram at Trond G hadde vært med på telefon i det møtet der man skulle velge hvem som skulle innstilles som leder.... Det er en fin prosess tenker jeg..... Er det rart at ingen orket å ta opp kampen for å innstilles på nominasjonslista?

Og i alle intervjuer som har blitt gjort der man har spurt om partikulturen i Trøndelag AP så er det de som har ledende verv som har blitt spurt.... For det er jo de som rammes og kjenner det på kroppen dersom det er en ukultur lzm...og jeg er ikke imponert over Trøndelag AP, kan bare stille meg bak Tallulahs ord. Hvordan kunne de tro at de skulle få gjennom det valget uten reaksjoner?

Blir også matt av kommentarfeltene som sier: hvorfor kommer nye varsler nå? De burde ha kommet i den første runden. Det er tydeligvis vanskelig å forstå at det koster å varsle og at kanskje de håpet at forrige runde holdt, men at de er så i mot at Giske skal få et fremtredende verv og derfor velger å bidra nå.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:21   #483
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Blir også matt av kommentarfeltene som sier: hvorfor kommer nye varsler nå? De burde ha kommet i den første runden. Det er tydeligvis vanskelig å forstå at det koster å varsle og at kanskje de håpet at forrige runde holdt, men at de er så i mot at Giske skal få et fremtredende verv og derfor velger å bidra nå.

Det har jeg reagert på også. Det sies at han ble et offer for god timing fra "den andre siden", og da har man virkelig ikke forstått hvor tungt det kan være å stå frem og forteller og at man helst ikke vil før man absolutt må.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:21   #484
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg syntes det var interessant å høre AP-politikeren på Debatten, som hadde dratt i gang kvinneopprøret/oppropet hvor det kom fram at Trond G hadde vært med på telefon i det møtet der man skulle velge hvem som skulle innstilles som leder.... Det er en fin prosess tenker jeg..... Er det rart at ingen orket å ta opp kampen for å innstilles på nominasjonslista?

Og i alle intervjuer som har blitt gjort der man har spurt om partikulturen i Trøndelag AP så er det de som har ledende verv som har blitt spurt.... For det er jo de som rammes og kjenner det på kroppen dersom det er en ukultur lzm.

Ja det er helt utrolig.

Her er artikkel om Skillingsås sine opplevelser. Hvem skulle hun varslet til, forloveren til Giske? Alle mulige ledere er kamerater av han. Det er så trist .. Og Giskes svar er at det er vanskelig å huske fra et nachspiel 6 år siden.

https://www.aftenposten.no/norge/pol...a-29-hva-som-s

Det er de samme mennene som er ledere/har verv i Trondheim Ap nå, som ble stemt fram på møter da jeg var med for 25 år siden.

Hvor er Giskes jevnaldrende kvinner i Trondheim Ap? Virker som de jevnlig bytter ut AUF-jenter (man kan jo spørre seg hvorfor de faller fra??) de kan ta med seg på pub og nachspiel og beføle. Det er så utrolig kvalmt. Og dette prøver de å sno seg unna.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:22   #485
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Sangen som har nynnet i bakhodet nå i to år er "He is dead, but he won't lie down".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:27   #486
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haddy og boka

Og så har man alle de i kommentarfeltene som klandrer kvinnene i stedet - som vanlig. «Ja men hvis de visste han var sånn, hvorfor ble de da med på nachspiel?» osv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:27   #487
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg er heller ikke imponert over Trøndelag AP, dette burde de ha skjønt på egenhånd. De burde også lagt litt arbeid i å få fram historier som nå kommer i mediene og rydde i eget bo, om det skulle vært mulig å ta dem på alvor som likestillingsparti.

Samtidig er jeg, på vegne av verden, lettet over at dette ser ut til å gå skikkelig åt skogen for Giske. Det skal altså ikke være mulig å komme tilbake som ikke-spesielt-angrende-synder to år etter en sånn avsløring.
https://www.aftenposten.no/meninger/...om-partikultur

Samtidig håper jeg at kjøret kan gi seg ganske raskt etter at det blir klart at han ikke kommer noen vei i partiet. Mediene og Trøndelag AP bør verne den mannen mot seg selv ganske snart, samme hvor mye han ber om oppmerksomhet, før dette ender i tragedie.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:30   #488
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.449
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Samtidig håper jeg at kjøret kan gi seg ganske raskt etter at det blir klart at han ikke kommer noen vei i partiet. Mediene og Trøndelag AP bør verne den mannen mot seg selv ganske snart, samme hvor mye han ber om oppmerksomhet, før dette ender i tragedie.

Ja, det syns jeg også er viktig. Også bør Trøndelag AP ta inn over seg at det er de som har laget denne situasjonen, de som ikke har realitetsorientert Giske på hans muligheter framover.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:30   #489
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.046
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg har ingen planer å melde meg inn igjen etter utmeldingen på mandag.

Nå bare lurer jeg veldig på hva jeg skal stemme neste gang etter å ha stemt det samme i nesten 30 år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:33   #490
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det syns jeg også er viktig. Også bør Trøndelag AP ta inn over seg at det er de som har laget denne situasjonen, de som ikke har realitetsorientert Giske på hans muligheter framover.

Enig. Han har gjort mye galt, men han er et menneske likevel.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:11   #491
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.855
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Her er artikkel om Skillingsås sine opplevelser. Hvem skulle hun varslet til, forloveren til Giske? Alle mulige ledere er kamerater av han. Det er så trist .. Og Giskes svar er at det er vanskelig å huske fra et nachspiel 6 år siden.

Det sier jo noe om at han gjør sånt hele tiden i grunnen. Siden dette åpenbart ikke har gjort inntrykk på ham. Og akkurat det er vel strengt tatt hele poenget. Han gjør sånt hele tiden og det som er traumatisk for andre, registrerer ikke hos ham i det hele tatt. Da blir det jo umulig å angre også da, når man ikke skjønner hva man har gjort galt i utgangspunktet. Særlig når man heller ikke vil høre og prøve å forstå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:52   #492
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Poenget er jo at han gjorde (gjør?) sånn hele tiden. Og da snakker vi HELE tiden, så derfor skjønner han ikke selv at oppførselen er ugrei. Siden absolutt ingen synes å ha sagt i fra til ham før på tampen av 2017.

Det tar tid å få has på en kultur som normaliserer seksualiserte kommentarer rettet mot personer som ikke er likeverdige dem som kommenterer. Dette er jo i utgangspunktet et strukturelt problem i deler av samfunnet, hvor Trøndelag Ap tydeligvis er ett av stedene hvor dette har vært helt greit. Så det er ikke bare TG. Problemet hans er at det jo ikke bare er dette som er årsaken til motstanden mot ham, det er hele hans væremåte mot de han ikke anser som viktige for ham. Men det enkleste er å ta tak i måten han behandler yngre kvinner på. Hans generelle dårlige oppførsel har jo også blitt nevnt, men det er så mye vanskeligere å ta tak i, og er ikke en del av #metoo, så da er det mannegrisoppførselen som får fokus. Men det er så mye mer enn det, som er problematisk med ham.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:57   #493
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Huff, det er bare så tragisk det hele. Og det er så skremmende at folk er så delt. Jeg blir så lei meg av det kvinnesynet mange legger frem helt åpenlyst. OG jeg er sjokkert over all dritten TG lar stå under innlegget på FB-profilen sin. Tenk om han hadde sagt fra til folk at han ikke vil ha sånn dritt stående der? DET hadde hjulpet han et stykke på vei.

Men han angrer ingenting og ser bare seg selv og ikke at han egenhendig har knust partiet han liksom setter så høyt ved å opptre slik han gjør og har gjort.
Det hjelper ved for søren ikke med en halvkvedet beklagelse når han i ettertid krever at det må bevises at han har gjort noe straffbart. Eller at kona går ut og skriver en hel føkkings bok om hvor slemme folk var mot mannen og at hun vet bedre hva som har skjedd i gitte tilfeller enn folk som faktisk var tilstede.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:32   #494
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Giske kritiserer mediene for å skrive om varsler uten at varslerne kan komme med dokumentasjon. Ja, for det er akkurat det en ung kvinne tenker på når en gammel gubbe blir for nærgående. "Vent litt, jeg skal bare ta opp mobilen og filme det du gjør nå." Synes jeg ser det.

Kan han ikke bare ta ansvar selv og dokumentere uklanderlig oppførsel 24/7?

Nå ser jeg at Ingvild Kjerkol virker som en kandidat som man vil fremme. Jeg tenker at det er på sin plass med en kvinnelig leder etter en valgprosess som jeg ikke tror at har vært helt god. Dette må ha vært et typisk eksempel på kameraderi og "skittent" spill innad i fylkespartiet/valgkomiteen.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:44   #495
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.371
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Poenget er jo at han gjorde (gjør?) sånn hele tiden. Og da snakker vi HELE tiden, så derfor skjønner han ikke selv at oppførselen er ugrei. Siden absolutt ingen synes å ha sagt i fra til ham før på tampen av 2017.

.

Gjør, ikke gjorde. En venninne av meg var på en fest i regi av noen stortingsrepresentanter i sommer, der Giske dukket opp. Og han oppførte seg akkurat som før. Altså som en kladdete gris som sugla etter ungdommen. (Nå var ikke min venninne i målgruppa da, altfor gammel...over 40... hehe...)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:55   #496
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg har også hørt gjør. Drikker for mye, elger seg innpå damene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 12:24   #497
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.879
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg synes Rita Ottervik, Trondheims ordfører, har vært svært taus. Jeg kom ikke en gang på at hun er byens mest fremtredende AP-politiker før jeg så et debattinnlegg fra henne og Hanne Moe Bjørnbet i Adresseavisen i dag. Hun skriver at det er trist og vond lesing og at de har jobbet mye med kulturen siden 2017. Det var vel omtrent det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 12:32   #498
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg anbefalte vel denne boka i starten av tråden, og syns den ga et innblikk i hvor inngrodd den ufyselige omgangsformen må være. Fyttigrisen. Det kan virke som de ikke ser det selv, og ikke ferdes nok utenfor egen krets til å oppdage hvordan folk ellers ter seg.

https://www.ark.no/boker/Frank-Rossa...B&gclsrc=aw.ds

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 12:37   #499
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.046
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Rita Ottervik er vel i en annen generasjon. Den generasjonen med damer som tenkte at dette var noe kjipt som vi bare måtte forholde oss til, mens dagens damer er "tøffere" og klarer å si et tydeligere nei?

Jeg bare tenker på det som jeg, og sikkert mange med meg, opplevde da vi var ferske arbeidstakere på slutten av 90-tallet og starten av 2000. Hvordan ingen så ut til å reagere på hvordan sjefer oppførte seg på fest og hvordan språkbruken var på kontoret? Jeg trodde jo i mange år at det var sånn det skulle være og noe man bare måtte finne seg i. Trond Giske ser ut til å fremdeles tro det.

Det er jo noe godt ved å se hvordan kollegene rundt 30 ser helt sjokkerte ut når man forteller om hvordan det var den gang. Verden går heldigvis fremover for de aller fleste.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 12:39   #500
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.319
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke spesielt imponert, dette var jo som å se på et bilkrasj i sakte film, alle andre visste jo at dette ville skje. Og ja, de trakk nominasjonen, men gjorde de det fordi de forsto (for øvrig kan jeg godt si mitt om å kun forstå når det er lokale jenter det rammer, ikke bare dem "i Oslo" ), eller fordi de så at bråket rammet dem? Det var selvsagt en riktig avgjørelse, men ikke en å bli imponert over, syns jeg.

Enig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no