Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 23:27   #461
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker en Akaya-lue til Snuppa.

Gammel 06-12-09, 12:21   #462
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-12-09, 16:31   #463
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Camomilla- hvor mange nøster fritidsgarn bruker du på ett sitteunderlag ? Jeg begynte å strikke i Easy-garn, men hadde måttet bruke ca. 10 nøster på ett sitteunderlang, så da blir det ikke akkurat så billig....
Jeg rakk det opp, og strikket lue til mini i stedet

Holder nå på med en lik i blåtoner til Gnuri

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 159_5958.JPG (101,9 KB, 28 visninger)

Sist redigert av gnuri : 06-12-09 kl 16:37.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 06-12-09, 21:10   #464
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Kjempefin genser, med flott passform! Likte at den er så enkel og likevel har den flotte fletta midt på!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 06-12-09, 21:20   #465
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den ble kjempefin Allium!

Gammel 06-12-09, 21:21   #466
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Barnas oldemor ønsker seg en fin lue som jeg kan strikke henne. Noen som vet om noen fine?

Gammel 07-12-09, 10:14   #467
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Camomilla- hvor mange nøster fritidsgarn bruker du på ett sitteunderlag ? Jeg begynte å strikke i Easy-garn, men hadde måttet bruke ca. 10 nøster på ett sitteunderlang, så da blir det ikke akkurat så billig....
Jeg rakk det opp, og strikket lue til mini i stedet

Holder nå på med en lik i blåtoner til Gnuri

Jeg syns det går MYE garn, og er enig at da blir det ikke så billig. Jeg er ikke ferdig, men har planer om å bli det i løpet av uka. Det får bli som det blir, men strikker ut de 5-6 nøstene jeg kjøpte.

Gammel 08-12-09, 13:50   #468
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med flere prosjekter nå; et trekantsjal, et skjerf og en genser til meg selv i ganske tynn lammeull. Lager litt småting innimellom, bl.a. denne lille nisselua til svinefanten min:

Retz er ikke aktiv  
Gammel 08-12-09, 13:52   #469
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

retz:

Gammel 08-12-09, 14:49   #470
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

retz:

Jepp!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 09-12-09, 13:33   #471
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har visst blitt bitt av basillen. Jeg som inntil nylig alltid avsluttet et prosjekt før jeg begynte på et nytt, har nå tre prosjekter på pinnene. Det teppet til min kusines baby, ganske mye igjen, men termin først i mars og nå ser det ut til at hun kan slippe prematurfødsel likevel. En vesle lyseblå luen til min nevø, der er det bare en times jobb igjen eller noe sånn, og termin der er ikke før i februar. Og så begynte jeg på en liten kjole i går, til min svigerinne (Altså, min svigerinne er ikke mer enn 3 mnd gammel enda da, så det er i babystørrelse) Jeg er usikker på om hun får den til jul (da må den bli ferdig litt veldig fort, må sendes rett over helga) eller til dåpen som er i slutten av januar.

Gammel 09-12-09, 15:27   #472
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en kjole liggende som jeg har pause på. Er sommerkjole så den kan vente litt. Nå før jul har det vært mye sokker og noe votter og luer. Har strikket både julegaver og til ungen. Nå skal jeg snart begynne på en monsterbukse som skal bli julegave.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 01:43   #473
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket disse i mosegrønt i kveld, det gikk skuffende fort. Bare jeg finner ut hvordan jeg syr dem sammen skal jeg jammen meg strikke flere! Jeg er veldig stolt over at jeg skjønte oppskriften og til og med lærte meg å strikke vridd vrangt, det har jeg aldri gjort før.

Og så nærmer jeg meg slutten på Nin-skjerf nr 3, i gråtoner.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 01:47   #474
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Turban Smukk- de var kjempefine !! Brukte du oppskriften du linket til ? Hvor lang tid brukte du på et par ?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 02:07   #475
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De blir kjempelekre med en heklet blomst på - og enda finere når du strikker vridd vrang maskene i en annen farge - men ikke fullt så fine når de blir tovet for mye - har jeg hørt. :sparke

Jeg har noen i grått og grønt - ca str 24 - opprinnelig str 39 ...

Gammel 10-12-09, 02:23   #476
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Turban Smukk- de var kjempefine !! Brukte du oppskriften du linket til ? Hvor lang tid brukte du på et par ?

Jeg brukte oppskriften og garnet jeg linket til, men pinnene var i 6 1/2 siden det var det jeg hadde (rundpinne 80 cm, kanskje ikke så praktisk. ). Et par tok kanskje en time eller to? Max. Jeg brukte lengst tid på å forstå oppskriften og hvordan strikke vridd vrangt, siden jeg ikke har strikket på 18 år, sånn ca. Det gikk nesten litt for fort.

Jeg strikket i den minste størrelsen, men målte heldigvis på foten underveis og måtte strikke dem et par cm lenger enn oppgitt (jeg er str 36).

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

De blir kjempelekre med en heklet blomst på - og enda finere når du strikker vridd vrang maskene i en annen farge - men ikke fullt så fine når de blir tovet for mye - har jeg hørt. :sparke

Jeg har noen i grått og grønt - ca str 24 - opprinnelig str 39 ...

Jeg har dessverre glemt hvordan man hekler, det får bli neste prosjekt. Men det høres fint ut! Toving hadde jeg ikke tenkt å prøve meg på ennå, nybegynner som jeg er.

Gammel 10-12-09, 02:27   #477
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Takk Lurer på om det skal bli mitt neste prosjekt når jeg er ferdig med nin-skjerf nr. 8..

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 10-12-09, 02:30   #478
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Takk Lurer på om det skal bli mitt neste prosjekt når jeg er ferdig med nin-skjerf nr. 8..

Nummer åtte!

Du burde prøve tøflene, de var morsomme å strikke og så blir man ferdig nesten før man har begynt. Gøy!

Gammel 10-12-09, 09:37   #479
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Ja- jeg har strikket til tvillingene mine i adventskalenderen, pluss etpar bursdagsgaver, etpar julegaver og etpar hemmelig nissegaver

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 13-12-09, 12:09   #480
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med et sjal:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.