Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd II

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 13:41   #461
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Kjempefin! Hva slags garn er det?

He he, jeg tror vi liker samme ulla du og jeg. Jeg er jo inspirert av din kauni-genser langt tilbake selv om fargeskiftene her er mye kjappere.

Det er Reggae Ombre, kjøpt hos 123knit.com, det finnes mange andre fargekombinasjoner. Fryktelig dyrt, ekstremt mykt og deilig, men det viste seg at det var en god del brudd og noen feil i stripingen. Jeg reklamerte og må si jeg fikk tidenes service: halv pris tilbake i penger eller garn. Resultat: fikk 4 nøster Jo Sharp Silkroad DK i posten i går uten ytterligere betaling.

Mønsteret er forøvrig Nøstebarns raglangenser i dobbelt totrådsgarn, men jeg har strikket ovenfra for å få fargene til å stemme langs "raglankanten".

banana er ikke aktiv  
Gammel 28-09-08, 14:20   #462
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

To til fra meg:

Topp/tunika til meg. Mønsteret har jeg funnet på Garnstudio sine sider, men har brukt Drops Muskat garn istendenfor Safran:

Og jakke i turkis til eldste. Møsteret fant jeg i et Alt om Håndarbeide blad:

Gammel 02-10-08, 21:03   #463
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Joggedress til lille L Makka pakka på ryggen og ene foten, navn på ryggen og monogrammet hennes på brystet og ene foten. Alt er maskinbrodert.

Gammel 02-10-08, 21:08   #464
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lille L, her.

Joggedress til lille L Makka pakka på ryggen og ene foten, navn på ryggen og monogrammet hennes på brystet og ene foten. Alt er maskinbrodert.

Kjempestilig dress (og nydelig navn.)

007 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-08, 21:36   #465
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Kjempestilig dress (og nydelig navn.)

Tusen takk

Gammel 03-10-08, 00:07   #466
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Har laget enda et insert:

Ny kjole, str 92. Jeg er veldig fornøyd med applikasjonen, synes den ble kjempe gøy!

Gammel 10-10-08, 21:30   #467
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har strikket en singlet til snuppa. Oppskriften heter feminin rib og er fra en bok som heter Kæk og klassisk børnestrikk. Har strikket den i tynn alpakka, så den er myk, varm og god.

Gammel 10-10-08, 22:07   #468
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Fin topp, Blomstermamma!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 11:09   #469
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ferdig med den ene Fana-sokken min - ullsokk som går oppom knærne Blir godt ja!!!
Rød og hvit.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg oktober08 043.jpg (62,2 KB, 1 visninger)

Sist redigert av maribo : 11-10-08 kl 11:29.
maribo er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 11:54   #470
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mye fint dere lager

Jeg har strikket noen luer og en sjelevarmer.

Istedenfor å lage en tråd med pomponger som i oppskriften, har jeg kjøpt en hjertelås.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 12:07   #471
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ny pose:

Gammel 11-10-08, 12:11   #472
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Bleiebukser til poden.

Gammel 11-10-08, 17:49   #473
Emma:)
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
Emma:) har et hav av muligheter foran seg
Standard

Wow! Her var det jammen mye fint!

Emma:) er ikke aktiv  
Gammel 11-10-08, 20:36   #474
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

*Imponert*

Gammel 11-10-08, 22:08   #475
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knallimponert!!

Min siste dings som jeg har laget er genser til pusen til venninnen min.

Holder på med en til, da. Veldig greit å bruke pusen som prøvemodell, for hun er så tynn. Nå øver jeg meg på mønster med 2 forskjellige farger. Den hun har på seg på bildet er flettemønster.

Gammel 19-10-08, 00:40   #476
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Jeg er skikkelig fornøyd! Det er jeg nå i grunnen med det meste jeg sender fra meg, men denne ble så søt!
For de som lurer er det en brennemanet.

Gammel 19-10-08, 18:12   #477
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

En del av dåpsgave.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 19-10-08, 22:02   #478
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Siste prosjekt fra meg; en vest til storesøster. Kjøpte garn og mønster før vi reiste på hytta ei helg, og tenkte å i hvert fall komme i gang i løpet av den helga. Enden på visa var at vi kom hjem med en vest som var så godt som ferdig

Tykt garn og pinne nr 7 gjorde susen...

Er nesten ferdig med et toveprosjekt som jeg er veldig spent på. En vest det også. Har kun igjen å tove den, og om resultatet blir bra, så kommer det nok bilde av den også etterhvert.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 191020081431.jpg (189,7 KB, 9 visninger)
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 23-10-08, 16:35   #479
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Jeg har hatt denne på blokka siden jeg laget en til lile L i vinter. Da krevde den mye forbedring, og nå havnet den frem på sybordet igjen. Det er sønnen til ei venninne av samboer som skal ha denne, om hun liker den. Hun ville ha en retro dress i bunnfarge brun, og med sleng. Den er sydd i myk stretch velur, usynlig glidelås, applikasjoner og knapper til pynt. Nå gjenstår det å se om de liker den. Str 3/4 år

Gammel 23-10-08, 23:40   #480
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så herlig, lille L!!!

Og jeg så godt det er en brennmanet LilleLeo, herlig lilla farge på den tunikakjolen også!

Lukket tråd

Emneord
strikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.