|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har fri tom 29.12. Skal søke et par jobber i romjulen. Det er pyntet, vi har nok mat og roen har senket seg.
![]() |
#462 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024I dag var jeg på jakt etter en stor eske med kongler jeg vet jeg har et sted. Jeg var i roterommet og kikket gjennom alle hyller, men fant ikke esken. Derimot fant jeg en uåpnet pakke adressert til mannen min med dato desember 2021! Det viser seg å være en tre år gammel julegave han hadde gjemt så godt at han hadde glemt den selv og ikke lenger husker hva det var. Så da får jeg den i år og det blir et skikkelig mysterium for alle, inkludert giveren.
![]() |
#463 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2024
![]() |
#464 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg mangler så mange gaver at jeg er bekymret og gruer meg. Jeg må ut i helgen.
![]() |
#465 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024Samme her, veobra. Innså i dag at vi også mangler penklær til både lillesøster og meg.
![]() |
![]() |
#466 |
Introvert textrovert
|
Fantastisk!! Du må oppdatere her etter julaften!
![]() |
#467 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg tror jeg er ferdig med alle gavene for min egen del. Mangler å kjøpe noe til ett av mine barn fra sin morfar, har fikset til de to andre. Og et par av ungene trenger litt bistand for å finne noe til hverandre, jeg har noen forslag til dem. Har litt å gjøre da. Det må ryddes og vaskes, særlig badene, og jeg må piske ungdommene til å ta sine rom. Så kan jeg endelig pynte når det har blitt rent og ryddig. Litt baking gjenstår også, men det er bare kos. Og ingen krise om det ikke blir. Søndag er det juletrehogst på formiddagen, før eldste drar på senvakt.
![]() |
#468 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg er så og si ferdig med alle gaver. Mangler en ting til venninna mi som er her fra Sverige, men den fikser jeg mandag. Ellers skal jeg kjøpe inn mat i morgen (hurra for gavekortene!!) og så skal de tre gutta i huset bake sirupsnipper i morgen og litt flere kakemenn på søndag. Litt bakst blir det på mandag, men så er jeg helt i mål!
![]() |
#469 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg mente jeg var ferdig med alle gaver. Så fikk jeg melding om at ei jente i klassen til yngste hadde vært på døra med en gave. Og det var ikke avtalt, yngste har levert ut hjemmelaget strikk-armbåndgave til to venninne og fått noe i tilsvarende kategori tilbake.
![]() |
#470 |
på slep
![]() Sv: Juletråden 2024Godt å høre det ikke bare er jeg som mangler en del, Input. Jeg kommer jo imål på et vis, men er ekstra sen i år. Jobben ligger og gnager i tillegg, høsten har vært spesiell. Det påvirker nok mer enn jeg ønske.
![]() |
#471 |
|
Kunne skrevet nøyaktig det samme selv. Det var bare så vidt Storebror, som reiste for å feire jul med farmoren og farfaren sin i går, fikk med seg gave. Han fikk jo en stor kombinert bursdag- og julegave tidligere i desember, men jeg føler liksom at han må få med seg en liten ting likevel. Heldigvis fikset mannen min det, for jeg hadde helt glemt det.
![]() |
![]() |
#472 |
I endring
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jul ja, den er jo bare noen dager borte og jeg gruer meg sånn at jeg klarer ikke ta meg selv i nakken og få ting gjort.
![]() |
#473 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg er heldig og er invitert bort både på julaften og 1 juledag. Dermed er det en totalt stressfri sone hjemme, helt uten ting jeg må gjøre og et hav av tid til å pusle med ting jeg liker. Innimellom blir det litt barne- og hundepass for de som har det litt mer travelt enn meg, men det er egentlig ikke avgrenset til førjulstida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Tømme skittentøyet klarer jeg aldri. Men i år er det helt umulig. Skulle helst ha vasket trekkene til spisesolene, hmm, skal jeg slenge dem i vann gnikke bort flekker, skulle godt opp og henge til tørk ? Eller levere dem til mamma når jeg ikke vet hva de kan vaskes på og ikke vet hvor rene de blir av en runde i maskinen ? For ja. Det er et herk å gå inn i julen uten vaskemaskin. Hadde vi hatt plass hadde jeg kjøpt en ny, så hadde vi hatt to når den andre blir fikset, trolig på nyåret. Nesten.
![]() |
#475 |
på slep
Jeg forsto nok ikke helt sammenhengen før jeg skrev det her. Det mentale stresset går ut over kapasiteten min, jeg vet jo det. Godt du har mannen til å huske og ordne. Skjønner godt du vil det skal være en pakke fra dere. Jeg har drt litt på samme måte med en av ungene som får en dyr gave. Det må være noe småtteri i tillegg, for kos og gøy.
![]() |
#476 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Det skal ikke så mye til ser jeg, her ble stua kraftig julet opp bare ved at jeg byttet trekk på pynteputene i sofaen og la en rød juleløper på stuebordet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-12-24 kl 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2024Ferdig med gavene. Skal på gravene i ettermiddag.
![]() |
#479 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Ja, man kommer jo alltid i mål på et vis for det blir jo jul uansett.
![]() |
#480 |
søt
![]() Sv: Juletråden 2024Her har det kommet litt førjulssnø. Nice! Jeg har noen gaver å pakke inn, og litt mer mat å handle, og litt småtteri som å kjøpe blomster. Trenger litt selv, og så skal jeg stikke innom ei venninne med blomst tenker jeg.
![]() |
|
|