Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-22, 12:49   #461
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tror kanskje jeg heller ville brukt havremelk... ?

Jeg vurderer også pannekaker i dag, kun på grunn av denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg syns kokosmelk er det beste til pannekaker utover kumelk. Det er det såpass med fett i at det blir litt saftige pannekaker. :bidrar:

Takk, det hjalp. To motstridende råd. Hmmm. Jeg skal se om jeg får prøvd dem begge etter tur, men ikke i dag. Fant oppskrift på havremelkpannekaker, har skrevet den ned.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:59   #462
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke hør på meg, hør på Luftslottet.

Gammel 16-12-22, 13:07   #463
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa også kokos! (rett nok fordi vi også må ha glutenfritt, men det fungerer godt med kokosmelk).

Gammel 16-12-22, 13:08   #464
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd alle typer melkesubstitutt i pannekaker, er jeg nokså sikker på, men det er noen år siden. Kokosmelk funket best, rismelk dårligst.

Havremelk, mandel og soya funker helt fint, det også. (Bortsett fra at soya smaker høgg, men er klar over at det er en subjektiv mening her.)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 15:27   #465
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kokosmelkpannekaker skal prøves i løpet av jula. (Som jeg først skrev som hjula).
OT: Hvor mange folk tror egentlig Broder'n at vi har plass til i en bil? Åtte? Og han vil vi skal ta med hengeren fordi han har bestilt ved. Har han sett værmeldingen for området i morgen? Det skal intet mindre enn lave ned. Gaaaah!

Gammel 16-12-22, 15:46   #466
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, men kokosmelk er søtere enn kumelk, så da burde du i hvert fall ikke ha sukker i.

Det er bare tull å putte sukker i pannekakerøren. Man merker ikke forskjell. Sukker skal puttes utenpå.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 15:50   #467
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker at såpekassetråden nå er pannekaketipstråden.

Gammel 16-12-22, 15:53   #468
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er bare tull å putte sukker i pannekakerøren. Man merker ikke forskjell. Sukker skal puttes utenpå.

Jeg vil helst ikke ha sukker noe sted, for jeg vil ikke ha sukker til middag. Men jeg er pannekake-Grinchen og spiser det kun for å glede andre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 16:00   #469
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser helst fleskepannekaker med både bacon og ost og gressløk. Og lønnesirup oppå. Nam.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 16:03   #470
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Takk for påminnelsen. Det er slik jeg pleide før, men det er halvannet tiår siden sist, så påminnelsen er meget velkommen.

Gammel 16-12-22, 16:48   #471
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har prøvd alle typer melkesubstitutt i pannekaker, er jeg nokså sikker på, men det er noen år siden. Kokosmelk funket best, rismelk dårligst.

Havremelk, mandel og soya funker helt fint, det også. (Bortsett fra at soya smaker høgg, men er klar over at det er en subjektiv mening her.)

Enig ang. Rismelk, det funker ikke til noe. Problemet mitt med kokosmelk er at det smaker kokos, og det liker jeg ikke, i tillegg til at jeg synes det er veldig søtt. I risgrøt synes jeg 50/50 kokos- og soyamelk er det beste, men risgrøt skal jo være litt søtt.

Gammel 16-12-22, 16:50   #472
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker alltid kosmelk. Mandel- og hasselnøttmelk fungerer også bra. Den gir litt marsipansmak så da må man jo like det, og så er den svindyr.
Jeg har alltid litt bakepulver i røra fordi jeg liker tykke pannekaker.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 17:22   #473
Input

Input sin avatar

Standard

Marsipansmak? Det har jeg aldri opplevd. Jeg liker virkelig ikke marsipan.

Gammel 16-12-22, 20:40   #474
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heisann pannekaketråden. Jeg bruker aldri annet enn vann i pannekaker og lapper. Hundre ganger bedre en de rare smakene fra soya, havre og kokos spør du meg. For deilig smak bruker jeg heller kardemomme eller vanilje eller gulrot, banan, eple eller annet godt.

Gammel 29-12-22, 23:29   #475
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det burde være unødvendig å fortsatt måtte kurse boomer-generasjonen i nettkutyme.

Hvis du på død og liv vil vise fram andres bilder, så DEL INNLEGGET! Ikke lagre bildet og legg det ut som ditt eget. Og for guds skyld, SPØR først! Og får du et bilde på privat melding, så er det ikke meninga at det skal legges ut. Ellers hadde vel for pokker eieren lagt ut bildet i feeden sin selv, i stedet for å sende det privat! Og det gjelder UANSETT hvor uskyldig og anonymt (du synes) bildet måtte være. DET ER IKKE DITT!!!

Sist redigert av My : 29-12-22 kl 23:42.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 15:50   #476
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nei, Snapchat, jeg vil ikke "sjekke ut det nye filteret som alle snakker om". Og nei, alle snakker faktisk ikke om dette filteret. Det er INGEN som snakker om det nye filteret. INGEN!!

Er det mulig å skru av slike varsler?

Gammel 26-01-23, 16:00   #477
Input

Input sin avatar

Standard

Ja, du må blokkere Team Snapchat. Det har i hvert fall jeg gjort.

Gammel 26-01-23, 16:00   #478
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, Snapchat, jeg vil ikke "sjekke ut det nye filteret som alle snakker om". Og nei, alle snakker faktisk ikke om dette filteret. Det er INGEN som snakker om det nye filteret. INGEN!!

Er det mulig å skru av slike varsler?

Du kan mute hele Snapchat, og jeg har gjort det, men husker ikke helt hvordan. Jeg lever i hvert fall lykkeligere uten å få meldinger derfra enn jeg gjorde før.

Gammel 26-01-23, 16:07   #479
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Du kan mute hele Snapchat, og jeg har gjort det, men husker ikke helt hvordan. Jeg lever i hvert fall lykkeligere uten å få meldinger derfra enn jeg gjorde før.

Jeg vil jo vite når jeg får meldinger da. Det er stort sett ungene og søstrene mine som sender meg snap. Så jeg vil ikke mute hele greia.

Blokkere Team Snapchat ja, det var lurt. Det gjør jeg. Takk!

Gammel 26-01-23, 16:13   #480
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, blokkér eller bare slett meldinger hvis de dukker opp. De har fått en overivrig meldingsstrategi i det siste, og sånt fikser jeg ikke. Akkurat som IG og FB nå som jeg bevisst ikke bruker de så mye mer, så dundrer det inn med påminnelser, husker du og whatnot hele tiden

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.