Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-16, 13:11   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tror en del av dere undervurderer hvor stor krise hun gjennomgår.
Greit at folk dør og det er krig i verden, men for henne er verden raknet fullstendig.
En av hennes aller nærmeste kollegaer har gjort en blemme som har kostet henne svært mye. Hun vil aldri kunne rette opp den feilen som ble gjort. Uansett hva utfalle blir, så vil det henge ved navnet hennes.

Gi henne litt slakk da. Selv om hun går jævlig fort på ski, betyr ikke det at hun har stell på alt annet også. Som mediehåndtering.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 13:27   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En av hennes aller nærmeste kollegaer har gjort en blemme som har kostet henne svært mye. Hun vil aldri kunne rette opp den feilen som ble gjort. Uansett hva utfalle blir, så vil det henge ved navnet hennes.

Gi henne litt slakk da. Selv om hun går jævlig fort på ski, betyr ikke det at hun har stell på alt annet også. Som mediehåndtering.

Hun har et DIGERT mediehånteringsapparat rundt seg, du tror vel ikke at hun sitter helt alene og legger en strategi for hvordan dette skal håndteres? En dame som er hele Norges ansikt utad, og som tjener seg søkkrik på å gå på ski, låne bort ansiktet sitt og selge klær (som hun passer på å ha på seg overalt). Og uenigheten går vel på om det kun er legen som har gjort en blemme, det er nemlig jeg uenig i. Jeg kjenner virkelig ikke Johaug godt nok til å tro noe som helst om med vilje/ikke med vilje, men jeg går jo ut ifra at det ikke var det. Evt. en "æsj, det er jo så lite, det oppdages sikkert ikke". Greia er at det er hennes karriere det går utover.Hhun har tidligere sagt at hun sjekker supernøye, også viser det seg at hun ikke gjør det. Og det kan godt mulig være en gigantisk glipp, men da syns jeg at man bør håndtere det slik også. "Jeg stolte å legen min, og sjekket dessverre ikke selv denne gangen. Det var dumt av meg". For hun har ansvar, og det tar hun ikke. Jeg syns ikke strategien er ålreit, men det kan godt være at de gambler på at full benektelse gir lavere straff, om enn litt større motstand hos deler av folket.

Selvfølgelig forstår jeg at dette er det verste hun har opplevd og attpåtil opplever at ikke alle tror på henne. Det har jeg virkelig all mulig sympati for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 13:35   #3
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har latt være å kommentere til nå, men har fulgt med i tråden. Jeg tror ikke hun bevisst lyver, men hun har selvsagt gjort en tabbe. Og som idrettsmamma til en gutt med potensiell mulighet til å nå langt, og som styremedlem i en idrettsklubb med utøvere i verdenstoppen i sin idrett, så synes jeg det er veldig vanskelig å skulle dømme samtidig som jeg ser at man må være uhyre nøye og forsiktig med det meste.

Samtidig så er det jo rart hvordan folk tror at alle som er eksponert for mediene har kommunikasjonsstrategier og et koppel med kommunikasjonsrådgivere som rådgir i en hver anledning. Det er neppe sånn at det finnes kloke kommunikasjonsrådgivere rundt hver sving, eller om det skulle være det, så er det jo ikke gitt at de skulle kunne forutsi en hver ting som kan skje. Det kan ingen gjøre. I tillegg så reagerer vi alle veldig instinktivt når en krise skjer. Vi ønsker å flykte, og klarer vi ikke det, så kjemper vi mot med alt vi har. Jeg synes Johaugs reaksjon er veldig menneskelig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 13:36   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at hun burde "tatt litt skyld". Men jeg tror det sitter svært langt inne.
For å greie å prestere på det nivået hun er må man venne seg til en egoisme som vi andre knapt kan tenke oss. Å komme ut av den bobla tar tid.
Dessuten så gråter hun så mye at det skal godt gjøres å følge noen medie strategi.
PErsonlig mener jeg at hun ikke skulle stilt. Og heller tatt noe skriftlig.

Gammel 29-10-16, 13:56   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke du helt skjønner hva en mediestrategi er, Floksa. Det er ikke slik at gråtingen evt. forhindrer en i å gjennomføre den. Om hun har dyktige folk rundt seg tar de høyde for slikt, evt bygger det inn eller oppmuntrer til det. Det kommer helt an på hvilket inntrykk man ønsker å gi.

I et av mine første innlegg så skrev jeg om den egobobla man som toppidrettsutøver (muligens) trenger å være i. Jeg vet ikke om jeg helt greier å se på det som et formildende trekk, men jeg er også farget over at jeg syns proffidrett er fullstendig meningsløst og teit slik det fungerer i dag. Jeg syns ikke proffene er gode forbilder, og jeg syns ikke de er sunne. Jeg tror heller ikke Norge som idrettsnasjon er veldig mye bedre enn andre, men vi har nok vært flinkere til balansere i grenseland for hva som er lov.

Gammel 29-10-16, 17:45   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke du helt skjønner hva en mediestrategi er, Floksa. Det er ikke slik at gråtingen evt. forhindrer en i å gjennomføre den. Om hun har dyktige folk rundt seg tar de høyde for slikt, evt bygger det inn eller oppmuntrer til det. Det kommer helt an på hvilket inntrykk man ønsker å gi.

I et av mine første innlegg så skrev jeg om den egobobla man som toppidrettsutøver (muligens) trenger å være i. Jeg vet ikke om jeg helt greier å se på det som et formildende trekk, men jeg er også farget over at jeg syns proffidrett er fullstendig meningsløst og teit slik det fungerer i dag. Jeg syns ikke proffene er gode forbilder, og jeg syns ikke de er sunne. Jeg tror heller ikke Norge som idrettsnasjon er veldig mye bedre enn andre, men vi har nok vært flinkere til balansere i grenseland for hva som er lov.

Jeg tenkte mer på hvor lett det er å følge en plan når man er så til de grader knust.

Gammel 29-10-16, 17:53   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tenkte mer på hvor lett det er å følge en plan når man er så til de grader knust.

Som jeg sier: det kan en plan både ta høyde for og spille oppunder.

Gammel 29-10-16, 14:51   #8
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke kun proffidrett som må forholde seg til dopingregler. Og det er veldig forskjell på idretter hvor mye ressurser de har til å drive med idrett profesjonelt. Det at de i langrenn, som faktisk er den idretten ved siden av fotball som har størst sponsorinntekter og hvor man faktisk kan tjene store penger på å være idrettsutøver, har fått to dopingsaker på kort tid viser hvor vanskelig det faktisk er å passe skikkelig på om man får i seg noe ulovlig.

Den idrettsklubben jeg er med i, så må våre landslagsutøvere ut og tigge penger for å få råd til å dra på worldcup-stevner de blir tatt ut til, fordi landslaget ikke har penger til å betale alt. Det er ikke som i gamledager når verdensmestere hadde vanlige jobber ved siden av idretten. Skal man hevde seg nå, er det ikke lett å ha en jobb ved siden av. De reiser jo store deler av sesongen. Noen er veldig flinke og studerer ved siden av, men å klare å ta et studie på heltid er ikke lett. Langt fra alle har det som Nordtug og Johaug og tjener millioner på idretten, det hører til sjeldenhetene. Når de i tillegg risikerer å bli forhåndsdømt og får ødelagt omdømmet sitt for alltid om de gjør en feil og glemmer å lese på tuben når de kjøper seg en leppepomade, så tror jeg det er viktig å se litt på systemet.

Gammel 29-10-16, 17:21   #9
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Jeg er klar over at det ikke var snakk om lypsyl, men noe man måtte på apoteket og kjøpe og som var et legemiddel. Og det er klart at det er et regelbrudd. Men feiltrinn skjer, og det skjedde her. Men jeg skjønner veldig godt hvor usikre andre utøvere blir av denne saken, for de aller fleste idretter har ikke en gang tilgang til noen idrettslege som kan veilede (evt. villede som i dette tilfellet dessverre) en i denne jungelen. En kan jo si at det i dette tilfellet kanskje hadde vært bedre om hun måtte bare stole på seg selv. Hadde det ennå bare vært stoffer som uansett var forbudt å selge, men det er jo ikke det.

Gammel 29-10-16, 18:28   #10
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Man kan planlegge for og øve på potensielle situasjoner så mye man vil, men det er aldri noen garanti for at man klarer å gjøre "riktige" når noe smeller.

Folk i forsvaret blir overrasket når noen dør om man sender noen i krig til og med (nå refererer jeg noe en psykiater i Forsvaret sa i et foredrag jeg var på nylig).

Gammel 29-10-16, 18:36   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hun har da hatt rikelig med muligheter til å legge seg flat, som er gjengs taktikk da du (eller bransjen du representerer) har tabbet seg ut, og du ønsker å fortsette et ok samarbeid. Det er fortsatt rom for å være både fortvilet og sint.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-16, 18:31   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå snakker du om noe annet enn meg, labanga.

Gammel 29-10-16, 18:39   #13
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Jeg er klar over at de har hatt tid før de uttaler seg. Men synes det er merkelig å anta at mediestrategien er feil, eller at hun ville ha kommet så mye bedre ut av denne situasjonen dersom strategien var mer riktig. Det kan jo være at offerrollen og det å legge ansvaret på legen (som også har tatt ansvaret) kan være det som gjør at hun får 8 måneder i stedet for 4 måneders utestengelse. Hun har forøvrig tydelgivis endret litt på strategien på andre møtet, hun var både mer fiks og hadde sminket seg. Nå slipper hun å se bildene fra den første pressekonferansen hver dag i pressen.

Gammel 30-10-16, 09:44   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg er klar over at de har hatt tid før de uttaler seg. Men synes det er merkelig å anta at mediestrategien er feil, eller at hun ville ha kommet så mye bedre ut av denne situasjonen dersom strategien var mer riktig. Det kan jo være at offerrollen og det å legge ansvaret på legen (som også har tatt ansvaret) kan være det som gjør at hun får 8 måneder i stedet for 4 måneders utestengelse. Hun har forøvrig tydelgivis endret litt på strategien på andre møtet, hun var både mer fiks og hadde sminket seg. Nå slipper hun å se bildene fra den første pressekonferansen hver dag i pressen.

Jeg er enig, jeg tror dette er bevisst og villet. Det er ikke sympati de er ute etter, men lavest mulig straff.

Men jeg kan fortsatt ikke tro at historien er sann. Det er bare for utrolig at denne legen gjorde en slik tabbe.

Gammel 30-10-16, 12:22   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det er ikke sikkert strategien er feil, eller at en annen strategi ville gitt lavere straff. Den er bare mer irriterende for meg. Og gir meg dårlige inntrykk av dama enn jeg først hadde.

Gammel 29-10-16, 18:46   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har ikke antatt at den er feil! Jeg syns bare det er naivt å tro st det ikke ligger en strategi bak, som ode kan ta høyde for at hun ikke greier å la være å gråte og å bruke det. Jeg skriver faktisk nøyaktig det samme som deg: at det er mulig at det er viktigere for dem å benekte alt enn å fremstå som mindre ego.

Gammel 30-10-16, 12:53   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke antatt at den er feil! Jeg syns bare det er naivt å tro st det ikke ligger en strategi bak, som ode kan ta høyde for at hun ikke greier å la være å gråte og å bruke det. Jeg skriver faktisk nøyaktig det samme som deg: at det er mulig at det er viktigere for dem å benekte alt enn å fremstå som mindre ego.

Naiv er mellomnavnet mitt og det trives jeg godt med.
Jeg tror generelt på folk og det de sier. Det går stort sett bra.

Men jeg hadde neppe gjort noen god jobb som dommer, eller juriemedlem.

Gammel 29-10-16, 19:00   #18
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Ok, da er jeg med. Vanskelig å vite om det er noen strategi uansett, jeg tror ofte det er tilfeldig og at man ofte kan ha flaks i ettertid hva slags strategi som funker.

Gammel 30-10-16, 12:09   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i hvert fall en helt klar strategi å kalle det for en leppekrem, når det er en ren steroidsalve som i utgangspunktet ikke har indikasjon for leppesår i det hele tatt. Og så deilig at media plukker det opp og kaller det leppepomade.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 13:31   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er i hvert fall en helt klar strategi å kalle det for en leppekrem, når det er en ren steroidsalve som i utgangspunktet ikke har indikasjon for leppesår i det hele tatt. Og så deilig at media plukker det opp og kaller det leppepomade.

Lypsyl, faktisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.