Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-16, 10:00   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I kveld kommer klassen til minsten på julekos. Jeg sitter og funderer på hvor lenge før jeg pleier å begynne på grøten. Det tar jo alltid så lang tid å få 5 liter på kok... At jeg ikke husker disse tingene fra år til år!

Du må begynne å notere ned sånne ting.

Gammel 06-12-16, 09:52   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har er par pakker som må sendes, så det bør jeg vel ordne snart. Kanskje noen kort burde skrives også.

Ellers har vi hengt opp et par julestjerner og julerullgardinen på kjøkkenet. Ellers er det lite jul å spore hjemme.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 16:19   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt, enda karakteroppgjøret ikke er før neste uke igjen. Jeg har bestilt julekortene og én gave. Og så har jeg tenkt ut minst to andre gaver, og satt fram adventslysene. I'm on fire!

Gammel 06-12-16, 20:25   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Førjulskos med 16 førstklassinger vel overstått! Støynivået var tidvist helt ekstremt, men de var veldig greie alle sammen. Kortlagingen med klistremerker og fargeblyanter gikk som en drøm!

Gammel 06-12-16, 21:09   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Julegleden i meg har blitt borte, mulig det er mye kjipt om dagen og jeg er bare trist, sur og lei.

Gammel 06-12-16, 22:25   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen juleglede å spore her heller, Millen. Og så fatter jeg ikke hvor dagene blir av og at det bare er 10 skoledager igjen før de har juleferie. Skulle jo kose oss sånn i advent, men føler vi ikke rekker noe som helst. Kaos på jobb, masse ferie jeg ikke får tatt ut, hektiske ettermiddager.

Gammel 06-12-16, 22:36   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med vel overstått Niobe. Det er rimelig støyende med så mange ja, men jeg synes de fleste oppfører seg fint heldigvis.

Det er tidlig ennå millact og Millen, så jeg tenker julestemningen kommer etterhvert.

Barnehagen har forøvrig også tøysenisse i år. Litt artig at vi prøvde det ut første gang samtidig. Natt til i går hadde han hatt saft i alle melkekartongene i barnehagen, mens natt til i dag hadde han hengt barnas truser og sokker rundt omkring i stua. Våre to er overbeviste om at det er vår toysenisse som drar opp til barnehagen om natten og tøyser der også.

Gammel 06-12-16, 22:41   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nesten ferdig med det mest tidkrevende konfektslaget. Heldigvis fikk jeg god hjelp av storesøster. Det var rent koselig å sitte sammen ved kjøkkenbordet og fylle konfektformer med julemusikk i bakgrunnen. Hun foretrekker for øvrig 50-talls svisker fremfor Pentatonix som jeg synes er et flott nytt tilskudd. Konservativ liten frøken det der!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 22:00   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her ble det plutselig forandringer til julaften, vi feirer hjemme for første gang.
Grunnet familiemedlem på mannens side som har blitt syk og som vi ikke ønsker skal være alene på julaften, endte vi med å få mine foreldre hit i stedet for å dra til dem. Noe jeg ikke tror mamma syntes var veldig stas, dessverre. Så nå kjenner jeg hele gleden virkelig dalte. Håper det blir en koselig julekveld og at noen klarer å holde sin negative innstilling for seg selv. Ribbe har jeg aldri laget heller.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 22:09   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Her ble det plutselig forandringer til julaften, vi feirer hjemme for første gang.
Grunnet familiemedlem på mannens side som har blitt syk og som vi ikke ønsker skal være alene på julaften, endte vi med å få mine foreldre hit i stedet for å dra til dem. Noe jeg ikke tror mamma syntes var veldig stas, dessverre. Så nå kjenner jeg hele gleden virkelig dalte. Håper det blir en koselig julekveld og at noen klarer å holde sin negative innstilling for seg selv. Ribbe har jeg aldri laget heller.

Mine foreldre var virkelig alt annet enn begeistret første gang de måtte komme til oss på julaften. De hadde så lite tiltro til matlagingen vår at de kom med både pinnekjøtt og poteter klar i gryte.

Gammel 07-12-16, 22:16   #11
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mine foreldre var virkelig alt annet enn begeistret første gang de måtte komme til oss på julaften. De hadde så lite tiltro til matlagingen vår at de kom med både pinnekjøtt og poteter klar i gryte.

Her tror jeg ikke mine kommer med noe "hjelp", for dette får jeg/vi klare selv.
Broren min er kokk, så jeg kommer til å ha han på telefon.
Dette er noe vi gjør for et familiemedlem som er alvorlig syk, så jeg får fokusere på det (og ungene). Men negativitet påvirket meg dessverre veldig.

Gammel 07-12-16, 22:20   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Her tror jeg ikke mine kommer med noe "hjelp", for dette får jeg/vi klare selv.
Broren min er kokk, så jeg kommer til å ha han på telefon.
Dette er noe vi gjør for et familiemedlem som er alvorlig syk, så jeg får fokusere på det (og ungene). Men negativitet påvirket meg dessverre veldig.

Ja, jeg forstår deg godt. Jeg blir også veldig påvirket av sånt. I år feirer vi for første gang uten noe familie, og jeg trodde det kom til å føles litt vemodig. Men fraværet av negativitet er mye mer merkbart enn jeg hadde trodd, og jeg føler meg lettere i forkant av jul enn noen gang før.

Ribbe er forresten veldig enkelt, så det kommer du til å klare helt fint!

Gammel 07-12-16, 22:29   #13
Guttemammis

Standard

Ja, jeg forstår deg godt. Jeg blir også veldig påvirket av sånt. I år feirer vi for første gang uten noe familie, og jeg trodde det kom til å føles litt vemodig. Men fraværet av negativitet er mye mer merkbart enn jeg hadde trodd, og jeg føler meg lettere i forkant av jul enn noen gang før.

Ribbe er forresten veldig enkelt, så det kommer du til å klare helt fint!

takk for trøstende ord, trengte det. Ja, må være deilig å bare glede seg. Svigers er enkle og positive, så annet hvert år slapper jeg mere av.

Gammel 08-12-16, 21:13   #14
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har julepalme og juleglede, de er allergitrygge, men de dufter jo ikke, da. Men greit å ikke snufse i ukevis.

Vi har ikke så mye juleavslutningsgreier siden vi har barnehagebarn, men det var visningstime på ballett forrige uke, og forestilling i går. I dag har jeg og ballerinaen vært og sett andre grupper fra samme skole danse, stor stas! Ellers ligger vi passe dårlig an med gaver, men jeg planlegger et godt planlagt raid på søndag.

Gammel 08-12-16, 21:16   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er behagelig med barnehagebarn ja. Det eneste som krever foreldreoppmøte i barnehagen i desember er Luciafrokost på tirsdag.

Gammel 08-12-16, 21:23   #16
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er behagelig med barnehagebarn ja. Det eneste som krever foreldreoppmøte i barnehagen i desember er Luciafrokost på tirsdag.

Ja, vi har ettermiddagsarrangement på Lucia, det er veldig greit. Og eldste skal gå i Luciatog, og så jeg som er så lettrørt!

Gammel 08-12-16, 21:29   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

For oss er det mye bedre med skolebarn... I barnehagen hadde vi julegrantenning, juleverksted og luciafrokost. Men våre går på fotball og sykling, så ingen sånne oppvisninger eller noe, og veldig edruelige avslutninger. Sant og si, så slutter aldri syklingen.

Gammel 08-12-16, 21:42   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Det var litt voldsomt på én måned Niobe. Tror det bare er totalt tre ganger i året at foreldre er med på en tilstelning i barnehagen her (Luciafrokost, påskefrokost og sommerfest). Det er i grunnen akkurat passe.

Polarjenta: Hodepine er absolutt ille nok. Jeg får lett migrene av sterke lukter, men svibler går faktisk fint.

Gammel 08-12-16, 21:45   #19
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har laget og bestilt julekort på 10 minutter idag . 50% på optimalprint til og med idag. Ungene tok selfie av seg selv, sendte meg, jeg bestilte. Har kjøpt en god del gaver, men ingen er pakket inn enda, det er det kjedeligste jeg vet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 21:46   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har laget og bestilt julekort på 10 minutter idag . 50% på optimalprint til og med idag.

Lurer på hvor mange uker de har hatt det nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.