|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hund?
Vår er bare valp ennå. Men tanken er å bruke den til lydighet og spor (utrolig bra nese på dem). Vi får se hva det blir til. Men lydighetstreningen er allerede i gang, og det kommer vi til å fortsette med. Først og fremst er dette en familiehund for oss, men rasen trenger å bli brukt, ellers kan den bli ganske utidig å ha i hus.
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hund?Blåbær: De er herlige hunder, men de sikler ganske mye, gjør de ikke?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund?Vi hadde dvergschnauzer på lista vår. Nå ble det nærmest "skjebnen" som gjorde at vi endte opp med en Staff. Vi digger han, men det har med han å gjøre, ikke rasen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke peiling på forskjellen, men utseendet til dsgårdshund tiltaler meg veldig mye mer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Hund?Dsgårdshund er utrolig søte. Jeg har fått den anbefalt av flere. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hund?Min har neongrønn kondomdrakt til bruk i våt snø og ruskete skogbunn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hund?Hvis man kjøper hund fra oppdretter som er langt unna, blir ikke valpen fryktelig stresset når den må fraktes så langt når den er liten?
|
|
|
#10 |
|
Mine foreldre kjøpte sin havanaise i Sverige, i Varberg (rundt 4 timer kjøring til Oslo). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Vi henten valpen i Sverige og kjørte hjem. Hadde den i et lite kattebur i baksetet sammen med LilleVenn. Stoppet selvsagt mange ganger underveis. Den sov for det meste. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke noe fasitsvar, men det er definitivt en faktor det er verdt å tenke over. Hunden til mine foreldre ble utsatt for en alt for lang og ubekvem biltur som valp (ikke de som kjørte), og har intenst mislikt bilkjøring siden (den er 12 år gammel nå). Det er veldig synd, det er blitt så mye unødig stress for den. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hund?Det er fortsatt ikke sånn at hundeanskaffelse er nært forestående, men jeg driver og leser og funderer og vurderer.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Hund?Det er nok lurt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hund?Vår valp hadde 12 timers kjøretur hit til oss. Det gikk helt bra det. Nå var han heldig og hadde en bror som skulle samme vei så de kunne vøre sammen på reisen, men han virket ikke als å ha tatt noen skade av reisen, foruten at han sov veldig godt den natten, men det var jo bare greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hund?Vi har jo en fordel i forhold til at begge barna er forholdsvis store, men fortsatt er i skole, også er mannen lærer, så de har jo mye fri.
|
|
|
#18 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hund?Vi hentet Odin i Oppdal. Jeg husker ikke hvor mange timer vi brukte hjem, men jeg satt i baksetet med han hele turen. Det verste for han var egentlig at han ikke kunne løpe rundt men måtte være i ro med meg. Han var ikke en valp som sov noe mye, hverken i bilen da eller senere. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hund?Vi gjorde en feil på vei hjem, ca 45 min biltur. Vi hadde henne i bur i bagasjerommet, men vi burde hatt henne i baksetet sammen ungene. Hun peip og skreik hele turen og var redd når vi kom fram. Hun hadde kjørt bil i bur før, men da sammen flere andre hunder.
|
![]() |
|
|