|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Spinnoff - katter og løsgjengeriKatter er jo dyr som liker å streife rundt på egen hånd. Ergo forsvinner de noen ganger, de blir påkjørt, rømmer hjemmefra og er frie sjeler som gjerne adopterer nye familier, koser seg i andres hagemøbler og inntar andres hjem med den største selvfølge. Jfr. en annen tråd her inne hvor en FP-familie ble adoptert av en liten katt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg har katt selv, så jeg kan ikke akkurat klage på naboens. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi fikk katt etter sommerferien i fjor. En katt som adopterte oss og bodde på trappa vår noen uker før vi fant eieren. Og eieren ville ikke ha den tilbake, så da fikk den være hos oss videre og kom inn i varmen. Og etter at vi fikk katt så har vi ikke problemer kattebæsj siden katter sjelder bæsjer i egen hage. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg irriterer meg noe helt vannvittig over kattene som flyr i hagen vår. Å plukke opp masse kattebæsj, fjerne kattehår , få katten ut av huset igjen etter den har gått inn er ikke noe jeg vil bruke tid på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg har truet med å utlove skuddpremie på (enkelte av) nabokattene.
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er en av dem som sterkt misliker at naboene velger å ha katt når de vet at det er til ulempe for andre som bort rundt. Jeg har grønnsakhage, og det slår ikke feil: når jeg har sådd er det gravd hull der jeg har sådd etter første natt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Det er ikke så veldig lett å vite hvilken av kattene som har vært der og bæsjet i løpet av vinteren, når det plutselig begynner å stinke når snøen går.
|
|
|
#8 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Signerer denne jeg, så slipper jeg å skrive akkurat det samme selv
|
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKatter vil det alltid være i nabolag, så de gidder jeg ikke åbruke energi på å irritere meg over. Vi har to katter selv.
|
|
|
#10 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriSå fremt kattene er kastrert og ikke tisser ned døra/barnevogna osv. er det helt i orden. Alle rundt oss har katter her og vi har derfor f.eks lokk på sandkassa til ungene og katteluke med microciplås. Vi bor i villastrøk med store hager og med mye skog tett ved.
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 28-06-13 kl 15:26. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKatter er katter. De er dyr som går løst og så lenge eierne passer på dem, steller med dem og gir dem mat og omsorg, så pleier de altså ikke adoptere nye familier.
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 03-07-13 kl 17:02. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Seriøst? Gjøre sitt? Akkurat hvordan gjør man det? Aldri ha et vindu oppe? Huske å lukke alle dører selv om det et varmt, selv små barn må huske det? I mitt hode er det langt mer naturlig at folk kastrerer hankattene sine. DET hadde vært å gjøre sitt, dersom man skal ha katt i tettbygd strøk.
|
|
|
#14 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Nå skrev jeg jo over at så lenge katteieren steller med dyrene.... Burde kanskje utdype at jeg da mente kastrerre dyret.
|
|
|
#15 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVil selvsagt føye til at jeg ikke liker katteiere som ikke tar alvorlig om katten deres går inn i stuen og tisser hos fremmede. En sånn katt burde vel ikke gått ute i det hele tatt...
|
|
|
#16 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det er akkurat denne "sånn er det jo bare" som viser en slik grenseløs mangel på evne til å forstå at folks aktive valg om å anskaffe katt er til ulempe for naboer. Hvorfor i alle dager skal jeg dekke utemøblene mine med presenning, strø kjemikalier (jeg antar at slike anti-katt-pellets inneholder stoffer som ikke naturlig forekommer i en hage) i kjøkkenhagen og ellers ta forholdsregler når det er du som velger å ha katten? Hagen min plager ikke deg, så forventer jeg at katten din ikke plager meg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Jeg må bare:
![]()
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Menn liker best å gå løst, vet du, og så lenge kona passer på dem, steller med dem og gir dem mat og omsorg, så pleier de ikke adoptere nye familier.
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHvis jeg kan være helt ærlig så kan jeg ikke fordra løsgjengerkattene og skulle ønske at naboene rundt meg kunne finne andre kjæledyr. Det er mange katter i nabolaget hos oss og det er bæsj, tiss og nattehyling og alle kjipe ting som følger med.
|
![]() |
|
|