|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg husker da jeg på tidlig nittitall hadde på meg miniskjørt og doc Martens (for ordens skyld, jeg var tenåring), og fikk kommentar fra en snipete bekjent av min mormor, som hun og jeg møtte på. Damen målte meg opp og ned, fnyste litt, og sa til min mormor at "i dag kan jammen ungdommen gå med mye rart. Slik kunne neimen ikke vi gå kledd da vi var ung".
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kjerringsko - hva er det?
Helt enig. Selv om jeg altså mener at joggesko og kjole/skjørt ikke hører sammen.
Da bør du gå i deg selv og se litt på hvordan du tar ting. Det måtte jeg gjøre i "Konformant 2024" tråden, som jeg ble skikkelig kjerringsnurt av. Om en skal ta alt opp som en personlig fornærmelse eier en faktisk et problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
Vel, jeg kan finne på å gå i kjole og joggesko. Når du da mener at det ikke hører sammen, leser jeg det som en definisjon av hvordan du mener verden bør være, og ergo en degradering av meg. Om du hadde skrevet at du SELV aldri kunne tenke deg å gå i joggesko og kjole, hadde jeg ikke reagert på en flekk. Det har noe med hvordan man ordlegger seg.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Hvis jeg var deg tror jeg kanskje ikke jeg ville ha gått inn og lest i tråder som dette, der det legges opp til at folk skal komme med sin subjektive mening om diverse mote, og stemninga er såpass flåsete som her. Det er også folk her som hevder (mer eller mindre) at man er kjerring, eller gammel, om man mener at joggesko ikke går til kjole. Kan du ikke heller høre på dem?
![]() |
#5 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg fikk kommentar på jobb i forrige uke om at jeg var så preppa (blå dressbukse, hvit skjorte, blå genser og høye heler - pga kundemøte), da avreagerte jeg med skjørt og joggesko dagen etter. Jeg vil helst ikke settes i bås, og kler meg etter humør og anledning. Ikke etter hva andre måtte mene. Jeg er litt schizofren i klesstilen, og lever fint med det.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg også! Jeg måtte en runde for å se på kollegene sine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Der sa du noe! Det tror jeg er det eneste stedet jeg faktisk studerer folks fottøy |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
Det gjelder klær også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kjerringsko - hva er det?Divine, det er ikke ett eneste antrekk eller type sko noen i denne tråden mener ikke passer seg. Det vil alltid være noen som mener noe. Folk har rett og slett ulik smak og stil. Rine og 007 mener joggesko og kjole ikke passer sammen. Det syns jeg og da tenker jeg at de ikke har peiling.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg vet jo det!
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Jammen dette er en slik tråd, hvor folk sier hva de mener i en litt flåsete tone, og alle synes innerst inne at alt er greit. Og du er sannsynligvis den eneste som ikke forstår det. I denne tråden kunne du glatt ha sagt at lakserosa er for kjerringer, selv om jeg var kledd i lakserosa fra topp til tå hadde jeg ikke tatt det særlig høytidelig. Fordi dette er en flåsete uhøytidelig tråd, folk får synes hva de vil, jeg går kledd slik jeg vil, og driter selvsagt i hva 007 eller rine eller andre måtte mene om det. Men vil gjerne lese deres vittige kommentarer og småsarkastiske bemerkninger om det likevel, fordi det underholder meg. Hvis ikke går jeg selvsagt ut av tråden.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjerringsko - hva er det?Det er sikkert lett for de moteselvsikre å tåle flåsing med egen stil, men for meg (og jeg kan da ikke være den eneste?) har klær og mote nesten alltid vært sårt og vanskelig. Det er derfor jeg reagerer. Jeg føler at jeg endelig har klart å karre meg opp til et "normalt motenivå" og da er det kjipt at noen ler av det. Litt som om jeg skulle klart et maraton og folk hadde stått ved målstreken og flåset med at folk som løper er kjerringer og at det riktige selvsagt er å drive med fekting. Flås og fjas, ja visst, men likevel ikke alltid like morsomt for den det rammer.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
Jeg vil i grunn gjerne ta side med ofrene i en sak, men her vil jeg si du lar deg ramme, i langt større grad enn rammes. Det blir litt som når tiåringen går inn i strålen fra minstens vanngevær, og etterpå syter for han ble "truffet". Gå til sides. Jeg vet det er lett å si, men vi har nok alle områder som er sårere for oss enn andre, og som diskuteres her på forumet. Jeg vet meget godt hva slags diskusjoner jeg bør styre unna, fordi tærne mine er for ømme. Dette er flås og fjas, om man ikke liker det, så kan man velge det bort. Som voksen må man nesten ta såpass ansvar for seg selv og sin egen trivsel.
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Enig med 007 og andre, det er derfor du kanskje bør holde deg unna tråder som dette.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Joda, men for meg blir det litt samme som om usikre personer med masse tatoveringer går inn i en "hva synes du om tatoveringer?" -tråd. Da ville jeg også anbefalt disse å unngå slike tråder. Om de likevel går inn og leser, og deretter skriver at de blir lei seg og føler seg mindreverdige av alle som skriver at de synes det er stygt, ja, da ville jeg også ha begrenset med sympati. Særlig hvis enda flere sa at det var fint.
![]() |
|
|