Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

SE Xperia-tråden

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 13:41   #441
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Irma - den sender SMS når du klikker på enter. Bruk mellomrom mellom setningene, så får du skrive deg ferdig før du sender.

Ah, kanskje det er det jeg gjorde feil. Skal sjekkes ut.

Gammel 30-08-10, 17:46   #442
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mini Pro-en min sluker batteri. Jeg ladet den fullt i går kveld, og da jeg sto opp i morges var batteriet nesten tomt igjen. Nå har jeg ladet den igjen, og den ble fulladet for ca tyve minutter siden, og allerede er det et "hakk" mindre enn fullt på batteriikonet på displayet. Jeg trykker på knappen oppå hver gang jeg er ferdig med å bruke den, og den eneste appen som får stå suse er task killer, som jeg bruker for å stenge alle apps hver gang jeg har brukt telefonen. Jeg har også skrudd av alt på strømsparingsmodulen (bluetooth, trådløst nett, lys på displayet osv.). Jeg skjønner virkelig ikke hva som gjør at den sluker batteri på den måten. Hvis ikke det blir bedre vurderer jeg å heve kjøpet. Gidder ikke ha en telefon jeg må lade både morgen og kveld, altså.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:11   #443
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Mini Pro-en min sluker batteri. Jeg ladet den fullt i går kveld, og da jeg sto opp i morges var batteriet nesten tomt igjen. Nå har jeg ladet den igjen, og den ble fulladet for ca tyve minutter siden, og allerede er det et "hakk" mindre enn fullt på batteriikonet på displayet. Jeg trykker på knappen oppå hver gang jeg er ferdig med å bruke den, og den eneste appen som får stå suse er task killer, som jeg bruker for å stenge alle apps hver gang jeg har brukt telefonen. Jeg har også skrudd av alt på strømsparingsmodulen (bluetooth, trådløst nett, lys på displayet osv.). Jeg skjønner virkelig ikke hva som gjør at den sluker batteri på den måten. Hvis ikke det blir bedre vurderer jeg å heve kjøpet. Gidder ikke ha en telefon jeg må lade både morgen og kveld, altså.

Min er også slik, en av grunnene til at jeg ikke orker bruke den. Måtte lades morgen og kveld, brukte jeg den til å trene så ble den jo tom på batteri etter 5 sanger ... jeg trodde jo det var feil på telefonen men på NetCom sa de at det er dårlig batteri på den mobilen. Steike, det var et bomkjøp uten sidestykke

Gammel 31-08-10, 08:49   #444
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lader hvert annet døgn.

Gammel 31-08-10, 09:04   #445
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg lader hvert annet døgn.

Jeg også. Når jeg ikke bruker nettet kan batteriet vare enda lenger.

Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 09:07   #446
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips om lading er at den slutter å lade når den er full og begynner så å bruke batteriet. Det er no-no å lade telefonen over natten, altså.

Gammel 31-08-10, 09:20   #447
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har gjort det enkelt og låst telefonen for datatrafikk, da er jeg sikker på at jeg laster ned via trådløst nett og ikke 3G.

Hvordan gjorde du det??

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:37   #448
Albertine
Passiv

Standard

Jeg lyver så det renner av meg. Jeg lader hver dag.

Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:40   #449
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Dere som sliter med batteriet: last inn siste SW på telefonen.

Er også lurt å laste inn en task-killer på den. Det er ikke alle programmer som stenges skikkelig etter bruk, slik at de ligger og kjører i bakgrunnen og bruker strøm. På task-killeren så velger man hvilke programmer man ønsker å stenge.

Datteren min har nylig fått inn nyeste SW på sin, og hun må lade ca annenhver natt nå, avhengig av hvor mye hun bruker den. Jeg lader min hver natt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 07:28   #450
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

SW?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 07:44   #451
Slettet bruker
Passiv

Standard

SoftWare.

Jeg lader et par-tre ganger i uka nå. Men i starten var det helt håpløst ja.

Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:49   #452
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg plutselig hatt strøm i to døgn. Jeg aaaner at det har en sammenheng med at jeg ikke har latt den lades helt ut før jeg lader den, og kanskje ikke ladet den helt opp. Nå skal den få gå tom for strøm (skjer nok i løpet av ettermiddagen) og så skal den få lade til i morgen tidlig. I følge fyren hos telenor kundeservice, så skulle det hjelpe.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:29   #453
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leste et eller annet sted at hvis man lader ofte til å begynne med, vil batterikapaisteten bli bedre og bedre. Min holder seg nå i både to og tre dager hvis ikke jeg spiller sudoku i timesvis om kvelden eller surfer mye.

Gammel 03-09-10, 14:01   #454
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte også lade en gang pr. døgn til å begynne med. Etterhvert så har batterikapasiteten blitt bedre og bedre, og nå lader jeg kanskje hvert tredje døgn!

Gammel 19-09-10, 22:25   #455
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

En SE Xperia X10 mini pro har også blitt i mitt eie.

Men, jeg testet nå ut alarmen for å være sikker på at jeg kommer meg opp i rett tid (eller, men ei lita ei så er det vel heller lite trolig at vi forsover oss noe særlig mye, heller det motsatte), men med beskyttelsesdekselet så får jeg ikke slått av alarmen med touch når den ringer. Får kun trykke på "utsett". Det er også vanskelig å stille alarmen med dekselet, er det noen andre som opplever problemer med touchflata når beskyttelsesdekselet er på?

Hmm, testet en gang til og hadde tlf i stående modus, ikke liggende, da var det ikke noe problem å slå av alarmen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 23:30   #456
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Ja, og tlf skal visstnok være levert med et 2G minnekort. Javel? Hvor? Internminnet er jo på 128mb, så det er jo ikke internminne det er snakk om her? Er det bare noe jeg ikke forstår, igjen? Man får vel forøvrig kjøpt til større minnekort, eller?

Gammel 20-09-10, 07:11   #457
Albertine
Passiv

Standard

Jeg hater telefonen min. Den er supergod på det meste, men det går inte als å ringe med spetakelet. Hva er vitsen med en telefon til mange tusen når man ikke hører hva mennesket i andre enden sier?

Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 08:21   #458
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er meget god lyd i min, kanskje det er noe galt med den, Albertine?

Jeg fikk løst greia med mms, forøvrig. I tilfelle flere får samme sak. Jeg måtte oppgradere handcent så greide den mms.

Minnekortet sitter inni. På min ser jeg det når jeg åpner telefonen og tar ut batteriet. Det kan byttes med et større, ja.

Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:34   #459
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Min har fortsatt ikke funnet minnekortet, og mener følgelig at jeg ikke har noe eget telefonnummer.

Jeg skal snart bytte med han som har bestilt seg htc ledgend.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 23:20   #460
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Prøver igjen jeg. Ingen som kan fortelle en dum stakkar som meg om minnekortet på 2gb som visstnok følger med? (Se post et par hakk over).

Nå har jeg også forøvrig funnet ut at det er så og si umulig å svare på innkommende anrop med beskyttelsesdekselet på, ingen andre som opplever problemer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.