Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-23, 10:20   #441
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Lykke til med dagen, dere!
Vi har om ei uke - og tankene svirrer 24/7. Men gleder oss masse!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-23, 14:26   #442
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med dagen til alle FP-konfirmanter!

Vi gleder oss også til vår om en uke!
Har bare en eksamen som skal utføres på onsdag først!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-23, 14:50   #443
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi gleder oss også. Familiene våre har ikke sett hverandre siden 2011, så det skal bli veldig koselig. Det er en travel helg med arrangement på skolen i dag og speidertur for mannen og yngste, men vi har fått ryddet og ordnet i hagen og vasket terrasse og rekkverk så når de er tilbake i morgen kan vi sette opp utemøblene (litt sent ute der). Får se om jeg planter litt også innen konfirmasjonen, men det er langt nede på lista.

Og jeg sjekker værmeldingen hver dag selv om jeg vet at det er absolutt null og niks jeg kan gjøre med det. Det aller viktigste er at det ikke blir regn for jeg vil gjerne ta alle bilder i hagen, men hvis det blir sol og varmt så vi kan sitte ute etter maten blir jeg ekstra glad.

Sist redigert av Myria : 06-05-23 kl 15:03.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-23, 18:52   #444
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Gratulerer med dagen til alle konfirmanter denne helgen!

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-23, 22:08   #445
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Vi fikk en veldig fin feiring og konfirmanten var strålende fornøyd og litt rørt. Det fungerte godt, til tross for skilte foreldre og nye partnere og hurlumhei. Det var verdt det da jeg så konfirmantene glitrende øyne på slutten av dagen.

Dette var yngstebarnet, så nå skal jeg bare være gjest fremover.

Gammel 06-05-23, 22:10   #446
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Takk, her har vi også hatt en flott dag.

Det var første for oss så vi har mange igjen. Men de neste par årene skal vi være gjester før det er vår tur igjen om 3 år.

Gammel 06-05-23, 22:19   #447
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så flott at det ble fine dager.
Vi har bare én konfirmasjon igjen å være gjest i de kommende årene siden alle bortsett fra ett av barnas søskenbarn er eldre enn dem og for lengst ferdig med sine.

Gammel 06-05-23, 22:49   #448
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Godt å høre om vellykkede feiringer.

Vi har gjort klart det meste som kan gjøres på forhånd, men mangler tale. Konfirmanten vil ikke ha noe tale, men han slipper nok ikke unna. En uke igjen til å ordne det.

Gammel 07-05-23, 13:08   #449
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Noe som i alle fall var veldig populært blant de yngre var at vi hadde popcorn på kakebordet, plastglass fylt med sånt ferdig popcorn fra first price. Det gikk ga halvannen pose. Mulig det hadde gått mer om de satte fram mer. Da var det 10 stk som jeg kaller "unger" der og det var nok de som spiste det meste. (unger da fra 1,5 til 15)

Gammel 07-05-23, 13:42   #450
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Kan absolutt tro det var populært med popcorn ja!
Her blir det faktisk bare tre under 18 på konfirmasjonen. Sånn er det når alle begynner å bli store. Barnas eldste søskenbarn er 28.
Jeg har tenkt å sette fram salt snacks til kakene så jeg skal vurdere popcorn også. Når jeg tenker om tror jeg at jeg har to pakker med popcornbeger i papp som ble til overs etter at vi hadde filmkveld for en av klassene hos oss. Skal se om jeg kan lokalisere dem et sted.

Gammel 07-05-23, 13:52   #451
Malama

Malama sin avatar

Standard

Min sønn er eldste barnebarn på begge sider.
Men så har han en onkel på 15 og ei tante på 13

Gammel 07-05-23, 17:00   #452
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min sønn er yngst, så han er siste konfirmant i vår familie.

Var gjest hos en venninne i går og hjalp litt til på kjøkkenet. Koselig dag, men jeg savnet taler fra besteforeldrene/fadderne.

Gammel 07-05-23, 17:03   #453
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det garantert ingen taler fra besteforeldre. Han har ingen som kjenner han eller er interessert i å kjenne han dessverre. Kanskje storesøsteren holder en tale, ellers blir det jeg eller mannen.

Gammel 07-05-23, 17:35   #454
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er enhver fest uten tale en vellykket fest, så jeg ville ikke savnet noe. Vi foreldre sa noen ord sammen, men veldig lite.

Gammel 07-05-23, 17:44   #455
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg holdt tale fra oss, mannen da litt før/mens han kjørte bildepresentasjon, min bror som er fadder holdt tale, og svigerfar, spredd over mat og kaker.

Også spilte konfirmnten litt fløyte

Gammel 07-05-23, 18:17   #456
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her gikk konfirmanten på shopping med kusinen nordfra! Jeg tror de dro til blivakker. Den finnes nok ikke der hun bor. De var nok borte ca 25-30 minutter.

Gammel 07-05-23, 20:07   #457
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal holde tale til konfirmanten, men vil jo at den skal være litt morsom også, og der kommer jeg til kort.

Vi har fikset hårbøyle til bunaden i dag, det var visst helt avgjørende for konfirmanten nemlig. Sånn bunadshårbøyle, som bunadspolitiet ikke har godkjent.

Må visst å få tak i nye bunadsøredobber i morgen også, feil sort vi har.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-23, 20:53   #458
Malama

Malama sin avatar

Standard

Nesten alle jentene som var konfimert samtidig som min sønn hadde sånn hårbøyle. De hadde forskjellige bunader, og derved var de ikke like, men det var mange sånne ja. Ser for meg at min datter langt heller vil ha det enn skautet som følger med. Jeg har skaut, men bruke det ikke alltid, ikke i går f. Eks. De siste årene har jeg brukt det lite

Gammel 07-05-23, 21:01   #459
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg har aldri vært i en konfirmasjon hvor det har vært tale fra andre enn foreldre og konfirmanten selv. Mannen min skal holde en tale og så skal konfirmanten selv si takk til gjestene.

Gammel 07-05-23, 21:20   #460
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har aldri vært i en konfirmasjon hvor det har vært tale fra andre enn foreldre og konfirmanten selv. Mannen min skal holde en tale og så skal konfirmanten selv si takk til gjestene.

Min svigermor har holdt tale i konfirmasjonene til alle barnebarna, inkludert mine barns. I tillegg holdt min svigerinne (mannens søster) tale til mine barn. Så det var i tillegg til talen fra meg og mannen (vi hadde sammen) og konfirmantene selv. Min svigerfamilie er en tale- og sangglad familie da, og i konfirmasjonene til mannens nevøer og niese har det vært flere taler, i tillegg til sanghefte og allsang (noe mine barn spesifikt sa fra at de ikke ønsket). Og min datter holdt en kahoot i den jevngamle kusinens konfirmasjon, sammen med en venninne av konfirmanten.

Min familie er mindre glad i taler og allsang, og i mine nieser og nevøers konfirmasjoner har det såvidt vært noen ord fra foreldrene. Vi et desto mer glad i spising og skravling, og vil ha færrest mulig avbrytelser. Dessuten er vi så emosjonelle på min side, så det er få som greier å si så mye uten å begynne å grine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.