Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-15, 18:40   #441
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

Synes han sier det bra.
http://fredheggen.blogg.no/142462803..._of_psyco.html

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:02   #442
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Synes han sier det bra.
http://fredheggen.blogg.no/142462803..._of_psyco.html

Jepp, veldig bra! Jeg har ikke sett filmen, men reagerte med gru på dette i boken og jeg fatter ikke at det er folk som ikke har sett dette når de leste bøkene. Jeg fatter det virkelig ikke.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 19:07   #443
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av denne tråden, har jeg nå lest boka. Vi fikk gratis billetter til filmen via jobb, og jeg tenkte å stille litt forberedt Jeg må si, at som fullstendig ubereist i temaet for boken, så ble jeg litt overrasket over lite sjokkerende og "røff" boka egentlig var. Jeg aner ikke om det vanligvis skrives kontrakter, og om det er er vanlig med begrep som harde og myke limits? Jeg oppfattet ikke voldtekt eller annen vold utenom kontekst, og fikk med meg at. Mr. Grey til det kjedsommelige gjentok både kodeord for "stopp", at kontrakten (som aldri ble skrevet under) ikke var juridisk bindende og at han oppdaterte henne i forkant på hva som skulle skje. Gjesp.

Jeg ble syk, og fikk aldri sett filmen. Vet ikke om jeg gidder nå. Dette var ikke særlig spennende.

Gammel 11-05-15, 12:55   #444
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er på trening, og som vanlig kommer den utrolig ekle, kjipe, sukkersøte og på alle måter dårlige låta som visstnok er fra filmen, jeg grøsser og vil lukke ørene. "Love me like you do, touch me like you do..." Og jeg hadde ikke visst at den var fra filmen hvis ikke trettenåringen min hadde sagt det da den var på radioen i bilen. (Hvordan visste han det, forresten?)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 12:57   #445
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er på trening, og som vanlig kommer den utrolig ekle, kjipe, sukkersøte og på alle måter dårlige låta som visstnok er fra filmen, jeg grøsser og vil lukke ørene. "Love me like you do, touch me like you do..." Og jeg hadde ikke visst at den var fra filmen hvis ikke trettenåringen min hadde sagt det da den var på radioen i bilen. (Hvordan visste han det, forresten?)

Det sies ganske ofte på radio. ''her har dere ***** fra filmen 50 shades'' Har selv ikke sett filmen, men fått med meg sangen ørten ganger.

Gammel 11-05-15, 15:56   #446
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Visste ikke at den sangen var fra filmen jeg heller

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 16:08   #447
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Inspirert av denne tråden, har jeg nå lest boka. Vi fikk gratis billetter til filmen via jobb, og jeg tenkte å stille litt forberedt Jeg må si, at som fullstendig ubereist i temaet for boken, så ble jeg litt overrasket over lite sjokkerende og "røff" boka egentlig var. Jeg aner ikke om det vanligvis skrives kontrakter, og om det er er vanlig med begrep som harde og myke limits? Jeg oppfattet ikke voldtekt eller annen vold utenom kontekst, og fikk med meg at. Mr. Grey til det kjedsommelige gjentok både kodeord for "stopp", at kontrakten (som aldri ble skrevet under) ikke var juridisk bindende og at han oppdaterte henne i forkant på hva som skulle skje. Gjesp.

Jeg ble syk, og fikk aldri sett filmen. Vet ikke om jeg gidder nå. Dette var ikke særlig spennende.

Det var akkurat sånn jeg leste boka også. Synes ikke den var sjokkerende på noe som helst vis.

Filmen har jeg ikke sett. Har ikke hørt sangen heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 21:40   #448
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker sangen, likte ikke filmen, men likte bøkene godt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 15:26   #449
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nå har også jeg rotet meg til å se filmen, og siden historien avhenger så utrolig av hovedpersonene så er det det jeg henger meg opp i - castingen.

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til begge to, Dakota Johnson og Jamie Dornan. En innfridde, den andre ikke.

Dakota Johnson viste seg å være et utrolig godt valg. Synes hun får frem mye av Anastasia, mye mer enn forventet. Både det naive og det sensuelle. Hun tilfører dybde, noe som egentlig ikke er så spesielt enkelt med tanke på at mye av boken foregår i hodet på hovedpersonene.

Jamie Dornan. Han eier rett og slett ikke rommet når han er der. Enkelt og greit. Han er ikke gjennomtrengende. Han er ikke cocky nok. Han er ikke tilstrekkelig sexy. For i boken så portretteres han som en som alle kvinner stopper opp og ser på "It's just a pretty face, honey" sier han gjentatte ganger i sin indre monolog i avsky mot seg selv. Så selv om han har noen øyeblikk, så blir det langt fra nok. Som karakter må han eie rommet og han må være intimidating så det holder. Så egentlig så er ikke dette bare et passelig dårlig valg, men et særdeles dårlig valg. Charlie Hunnam hadde passet bedre, og Stephen Amell. Men det skal sies at det nok er en vanskelig rolle å spille. En introvert med ekstrem sex appeal. Tror f.eks. Gabriel Macht og Shemar Moore kunne pulled it off, men de er for gamle. Ikke enkelt. Men valget nå førte ihvertfall til et realt bom, selv om jeg egentlig har sans for Jamie Dornan.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 16:48   #450
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Nå har også jeg rotet meg til å se filmen, og siden historien avhenger så utrolig av hovedpersonene så er det det jeg henger meg opp i - castingen.

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til begge to, Dakota Johnson og Jamie Dornan. En innfridde, den andre ikke.

Dakota Johnson viste seg å være et utrolig godt valg. Synes hun får frem mye av Anastasia, mye mer enn forventet. Både det naive og det sensuelle. Hun tilfører dybde, noe som egentlig ikke er så spesielt enkelt med tanke på at mye av boken foregår i hodet på hovedpersonene.

Jamie Dornan. Han eier rett og slett ikke rommet når han er der. Enkelt og greit. Han er ikke gjennomtrengende. Han er ikke cocky nok. Han er ikke tilstrekkelig sexy. For i boken så portretteres han som en som alle kvinner stopper opp og ser på "It's just a pretty face, honey" sier han gjentatte ganger i sin indre monolog i avsky mot seg selv. Så selv om han har noen øyeblikk, så blir det langt fra nok. Som karakter må han eie rommet og han må være intimidating så det holder. Så egentlig så er ikke dette bare et passelig dårlig valg, men et særdeles dårlig valg. Charlie Hunnam hadde passet bedre, og Stephen Amell. Men det skal sies at det nok er en vanskelig rolle å spille. En introvert med ekstrem sex appeal. Tror f.eks. Gabriel Macht og Shemar Moore kunne pulled it off, men de er for gamle. Ikke enkelt. Men valget nå førte ihvertfall til et realt bom, selv om jeg egentlig har sans for Jamie Dornan.

Enig.
Jeg har jo ikke lest ferdig bøkene, bare nesten bok en. Men jeg synes Grey skuffet spesielt. Jeg forventet at han var mer intens på en måte.

Men jeg synes skuffen var ganske så dårlig da. Det må jeg si. Jeg skjønner forøvrig begge sider i diskusjonen her og, med tanke på «press» fra han. Men synes også det kommer tydelig frem i filmen at det i grunn er han som må endre seg mest.

Gammel 27-06-15, 17:03   #451
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

IzziCreo, jeg er så enig med deg. Det med å eie rommet var en bra beskrivelse.

Gammel 27-06-15, 17:05   #452
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Hvis jeg en gang skal se filmen, hvor finner jeg den da? Den er ikke på Get-boksen.

Gammel 27-06-15, 17:06   #453
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

IzziCreo, jeg er så enig med deg. Det med å eie rommet var en bra beskrivelse.

Han hadde iallefall ikke, for meg, en spesiell aura/karisma/sjarm, som gjorde han spesiell. Jeg synes de var «like» på en måte. Mer enn jeg oppfattet i boka.

Gammel 27-06-15, 20:22   #454
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvilken sang er det? Hva heter den?

Gammel 27-06-15, 21:49   #455
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Han hadde iallefall ikke, for meg, en spesiell aura/karisma/sjarm, som gjorde han spesiell. Jeg synes de var «like» på en måte. Mer enn jeg oppfattet i boka.

Enig, men så hadde jeg sett for meg Alexander Skarsgaard i rollen og da.

Gammel 28-06-15, 01:20   #456
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Hvis jeg en gang skal se filmen, hvor finner jeg den da? Den er ikke på Get-boksen.

Den kom på DVD/Blue-ray for et par uker siden.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 09:31   #457
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Den kom på DVD/Blue-ray for et par uker siden.

Jeg kom faktisk ikke på at det går an å kjøpe den.

Gammel 28-06-15, 14:45   #458
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Er den ikke på iTunes?

Gammel 28-06-15, 19:20   #459
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Er den ikke på iTunes?

Jo.

Gammel 07-10-15, 01:57   #460
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Altså jeg må bare si: Hør på Danny Elfmans original score fra Fifty Shades of Grey. Jeg er blown away! Hva filmen og i stor grad Dornan ikke får til å formidle, så greier Elfman å formidle boken helt fantastisk Djeeezez. Kan ikke fatte at jeg ikke fikk med meg det da jeg så filmen, men snublet bare tilfeldigvis over et spor her i kveld og har nå blitt sittende helt fjetret. Good Lord almighty...

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.