|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#442 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg har sett andre nettsider du har laget, du har en gjenkjennelig stil.
![]() |
#443 |
This is normal!
|
Men grunnen til at de ikke har blitt ferdige er jo fordi jeg er for travelt opptatt med å diskutere katter på FP. :god unnskyldning:
![]() |
![]() |
#444 |
Ringskrømt
|
Til og med rødprikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Ringskrømt
|
Det er mildt sagt sjokkerende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Panzerekstremfeminist
|
Hvis du har kattedo og prøver å lete opp katten din når den er lenge borte hjemmefra, så gjør du i hvertfall noe. Hvis du i tillegg prøver å være føre var og følger litt med på hvor kattene dine er, så vil jeg tro at de fleste naboene setter pris på ditt ansvarlige kattehold.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDobbelt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Ringskrømt
|
Jeg har i tillegg bare én katt, ikke flere, og å gå ut å lete etter katten er selvfølgelig ikke noe jeg bedriver. Katten er aldri lenge borte, og han kommer alltid når jeg roper på han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
maler
|
Nei, hvis det er eneste brukbare løsning kan man like godt gi opp i startgropa, da er det ikke noe poeng i å engang forsøke. For det er ikke et alternativ, det er helt riktig. Kanskje det er fordi irriterte katteeiere i nabolaget har teppelagt hagen din med catnip at den er så populær?
![]() |
#450 |
This is normal!
|
For hunder er det båndtvang. Hvis en hund løper jevnlig rundt i hagen min og skremmer ungene mine, er det faktisk et lovbrudd. At kattehold også blir strengere regulert, er veien å gå, mener jeg. Det må være de som eier katten som må sørge for at den holder seg unna andres hus og hager. Da er det vel egentlig bare bur, bånd eller å holde innekatt som er løsningen.
![]() |
![]() |
#451 |
superbruker
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet burde vært båndtvang katter også. Slik at man slipper å ødelegge bilen sin bare fordi man svinger unna kattekreket som plutselig flyr over veien.
![]() |
#452 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg forstår at det er flere her inne som har traumatiske opplevelser når det gjelder uansvarlige katteeiere, men jeg opplever ikke at dette er veldig utbredt. Er det virkelig så utbredt at det er ønskelig å forby absolutt alle katter å gå løse?
![]() |
#453 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriIngen av de eksemplene du nevner medfører at du må gå til innkjøp av presenning, katteskremselgreier eller erstatte ødelagte eiendeler. Å kreve at voksne folk skal gjøre noe som helst fungerer ikke, det skaper iallfall dårlig stemning å prøve på det. Katteeiere er ikke økonomisk ansvarlig for skader kattene gjør feks riper opp naboens bil.
![]() |
#454 |
frakoblet
|
Jeg eier ikke noe skytevåpen.
![]() |
#456 |
kan tilsettes alkohol
|
Det holder ikke som alibi.
![]() |
#457 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHvis jeg skal være ærlig så opplever jeg at hundehold er mye mer problematisk enn kattehold. Det på tross av båndtvang. Folk slipper hundene sine løse, de skremmer vilt og sauer og skiter overalt og bæsjen plukkes ikke opp. Seinest idag måtte jeg vaske joggeskoen til vesla og sofaen fordi hun hadde tråkket i hundeekskrementer. Dessuten er alle store hunder skumle og det er mange tilfeller hvert år der hunder har skadet, lemlestet og til og med drept mennesker. Mulig jeg lever i en boble, men jeg kan ikke huske slike saker når det gjelder huskatter.
![]() |
#458 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg tror graden av problematisk har mye med antall katter og hunder å gjøre. Det stod et sted at antall kjæledyr har økt veldig i løpet av få år. Når antallet øker så øker også problemene. Antall uansvarlige eiere øker også. Det er et kjempeproblem med mengden katter og hunder her til lands. Man kan drømme om at alle dyreeiere kan skjerpe seg, men det vil aldri skje. Vi trenger restriksjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet Guava sa. Vi snakker ikke dyrehat, men ansvarlig dyrehold kontra uansvarlige dyreeiere.
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
maler
|
Jeg mener det er forskjell på hva du kan forvente av dine naboer nå og hva du mener burde vært lovverket her. Det er båndtvang for hunder. Det er ikke bånd- og burtvang for katter. Ergo kan du forvente at hundeeiere holder hundene sine i bånd, men du kan ikke forvente det samme av katteeiere selv om du skulle ønske det var sånn. Og når du går ut med dette som eneste brukbare alternativ for din del er det med en ikke helt ubetydelig risiko for at du får "nei, da kan det være det samme" i retur og ikke spesielt fruktbar grobunn for samarbeid.
![]() |
|
|