Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-13, 15:04   #441
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvorfor står jeg øverst egentlig?

Dah, noen må jo stå øverst også.

(Min først noen-vits. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 15:07   #442
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du jeg er helt amatør eller? Jeg ville jo fullført siden og ikke kommet med dårlig unnskyldninger om at jeg har det for travelt.

Jeg har sett andre nettsider du har laget, du har en gjenkjennelig stil.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 15:09   #443
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg har sett andre nettsider du har laget, du har en gjenkjennelig stil.

Men grunnen til at de ikke har blitt ferdige er jo fordi jeg er for travelt opptatt med å diskutere katter på FP. :god unnskyldning:

Gammel 04-07-13, 15:35   #444
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det flere katteeiere i denne tråden skriver er at de tror ikke deres katt er et problem og bare hvis naboer kom og sa ifra, ville de se om det var noe de kunne gjøre. Initiativet skal altså ligge hos de som får problemer av ditt dyrehold. Å holde katten inne eller i bur i egen hage (som jeg ser som eneste brukbare løsning for vår del) kan jeg ikke se er et alternativ for dere.

Problemet vårt - at vi ikke vet hvem som eier kattene så vi får ikke kontaktet dem - har verken du eller andre noen forståelse for.

Det kan jo se ut som om du har glemt at det er krig og sult i verden i måten du svarer i denne tråden. Du virker ganske engasjert, skarp og irritert - til og med rødprikker - og da er det jo litt pussig at det var du som skrev dette:

Jeg tror jeg lovet meg selv i forrige kattediskusjon på FP at jeg skulle holde meg unna denne typen tråder. Så bra gikk det liksom.

Vel, vi kommer igjennom livet på en god måte selv med uønskede katter i hagen. Jeg begynner dessuten å bli ganske treffsikker på spruteflasken, så det kan jo hende kattene finner seg hyggeligere steder å henge etter hvert.

Til og med rødprikker.

Hvis alternativet til "ikke å gjøre noe" er å holde katten i bur eller innendørs, har du helt rett, da gjør jeg ingenting.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 15:38   #445
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Prøver å se det positive: jeg fikk byttet ut gardinene. Og, ja, vi har sagt fra til rette katteeier, som ble lei seg, men ikke noe mer enn det. Ikke noe spørsmål om erstatning og ikke hadde de tenkt å kastrere katta. Nå har de akkurat flytta, heldigvis, men nærmeste nabo har fått seg to kattunger og har ingen planer om å kastrere dem. Ja, vi har spurt.

Det er mildt sagt sjokkerende! Men de finnes jo. Drittsekker kommer med og uten katt.

Gammel 04-07-13, 16:01   #446
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Til og med rødprikker.

Hvis alternativet til "ikke å gjøre noe" er å holde katten i bur eller innendørs, har du helt rett, da gjør jeg ingenting.

Hvis du har kattedo og prøver å lete opp katten din når den er lenge borte hjemmefra, så gjør du i hvertfall noe. Hvis du i tillegg prøver å være føre var og følger litt med på hvor kattene dine er, så vil jeg tro at de fleste naboene setter pris på ditt ansvarlige kattehold.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 16:09   #447
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbelt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 04-07-13, 16:41   #448
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvis du har kattedo og prøver å lete opp katten din når den er lenge borte hjemmefra, så gjør du i hvertfall noe. Hvis du i tillegg prøver å være føre var og følger litt med på hvor kattene dine er, så vil jeg tro at de fleste naboene setter pris på ditt ansvarlige kattehold.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern

Jeg har faktisk forhørt meg rundt i nabolaget etter å ha lest utallige kattetråder på fp, og det er ingen som nevner bæsj som noe problem. Vi har et skogholt rett i nærheten, og jeg mistenker at kattene går der. Vi har sandkasse i hagen med lokk

Jeg har i tillegg bare én katt, ikke flere, og å gå ut å lete etter katten er selvfølgelig ikke noe jeg bedriver. Katten er aldri lenge borte, og han kommer alltid når jeg roper på han.

Gammel 04-07-13, 17:35   #449
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det flere katteeiere i denne tråden skriver er at de tror ikke deres katt er et problem og bare hvis naboer kom og sa ifra, ville de se om det var noe de kunne gjøre. Initiativet skal altså ligge hos de som får problemer av ditt dyrehold. Å holde katten inne eller i bur i egen hage (som jeg ser som eneste brukbare løsning for vår del) kan jeg ikke se er et alternativ for dere.

Nei, hvis det er eneste brukbare løsning kan man like godt gi opp i startgropa, da er det ikke noe poeng i å engang forsøke. For det er ikke et alternativ, det er helt riktig. Kanskje det er fordi irriterte katteeiere i nabolaget har teppelagt hagen din med catnip at den er så populær?

Gammel 04-07-13, 18:53   #450
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei, hvis det er eneste brukbare løsning kan man like godt gi opp i startgropa, da er det ikke noe poeng i å engang forsøke. For det er ikke et alternativ, det er helt riktig. Kanskje det er fordi irriterte katteeiere i nabolaget har teppelagt hagen din med catnip at den er så populær?

For hunder er det båndtvang. Hvis en hund løper jevnlig rundt i hagen min og skremmer ungene mine, er det faktisk et lovbrudd. At kattehold også blir strengere regulert, er veien å gå, mener jeg. Det må være de som eier katten som må sørge for at den holder seg unna andres hus og hager. Da er det vel egentlig bare bur, bånd eller å holde innekatt som er løsningen.

Gammel 04-07-13, 19:25   #451
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det burde vært båndtvang katter også. Slik at man slipper å ødelegge bilen sin bare fordi man svinger unna kattekreket som plutselig flyr over veien.

Gammel 04-07-13, 20:10   #452
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forstår at det er flere her inne som har traumatiske opplevelser når det gjelder uansvarlige katteeiere, men jeg opplever ikke at dette er veldig utbredt. Er det virkelig så utbredt at det er ønskelig å forby absolutt alle katter å gå løse?

Jeg skjønner at man må ta litt ekstra forhåndsregler hvis man har noen kattenaboer, men vanligvis så er det små justeringer som skal til for at det skal gå helt greit.

Det er mye jeg ikke liker, men som jeg allikevel ikke ønsker å forby. Alkohol for eksempel, eller at naboene griller og koser seg, prater og ler på utsiden etter klokken åtte når ungene har lagt seg. Eller gud forby, den forbaska isbilen! Jeg kan ikke forby alt jeg ikke liker. Nabokona her ville sikkert hatt forbud mot unger og kritt på asfalten, men hun må fint finne seg i å se på paradisen utenfor her, eller høre ungene le og styre i gata.

Jeg synes egentlig at folk burde ta seg en bolle noen ganger. Har man et stort problem som det med den ukastrerte katta som går inn og tisser på møblene så må man ta det opp og kreve utbedringer. Det er jo ikke greit i det hele tatt, men det blir litt for dumt å generalisere og lage forbud mot alt mulig. Det gjør det jo bare utrivelig.

Gammel 04-07-13, 21:47   #453
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ingen av de eksemplene du nevner medfører at du må gå til innkjøp av presenning, katteskremselgreier eller erstatte ødelagte eiendeler. Å kreve at voksne folk skal gjøre noe som helst fungerer ikke, det skaper iallfall dårlig stemning å prøve på det. Katteeiere er ikke økonomisk ansvarlig for skader kattene gjør feks riper opp naboens bil.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:50   #454
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg ønsker ikke å analysere tråden, også tvinger du meg til å navngi gode FP-nick? Jeg tar ikke ansvar for hvilke reaksjon som kommer, men disse er på listen over mistenkte:

noen
Pøbelsara
Esme
Bille
Safran
Balanse
Teflona
Meissa

Jeg eier ikke noe skytevåpen.

Gammel 04-07-13, 21:55   #455
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror vi trenger sol og varme!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 22:15   #456
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg eier ikke noe skytevåpen.

Det holder ikke som alibi.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 22:25   #457
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg skal være ærlig så opplever jeg at hundehold er mye mer problematisk enn kattehold. Det på tross av båndtvang. Folk slipper hundene sine løse, de skremmer vilt og sauer og skiter overalt og bæsjen plukkes ikke opp. Seinest idag måtte jeg vaske joggeskoen til vesla og sofaen fordi hun hadde tråkket i hundeekskrementer. Dessuten er alle store hunder skumle og det er mange tilfeller hvert år der hunder har skadet, lemlestet og til og med drept mennesker. Mulig jeg lever i en boble, men jeg kan ikke huske slike saker når det gjelder huskatter.

Gammel 04-07-13, 23:28   #458
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror graden av problematisk har mye med antall katter og hunder å gjøre. Det stod et sted at antall kjæledyr har økt veldig i løpet av få år. Når antallet øker så øker også problemene. Antall uansvarlige eiere øker også. Det er et kjempeproblem med mengden katter og hunder her til lands. Man kan drømme om at alle dyreeiere kan skjerpe seg, men det vil aldri skje. Vi trenger restriksjoner.

Jeg blir dårlig av alle historier om kasser med kattunger som blir forlatt, katter som slippes ut uten mat når eierne reiser på ferie og dyr som ungene blir lei av og som ikke tas vare på.

Noen boligområder må kanskje ha kjæledyrforbud. Begrensninger i antall dyr pr boenhet og krav om kastering osv. Sertifisering også kanskje?

Luker man bort den alt for store mengden dyreeiere som ikke gjør en god jobb (og de er ikke få dessverre) blir det sannsynligvis ikke mye bæsj igjen å plukke i hagene eller tiss på hagemøbler. Det blir heller ikke mange hunder som sliter seg, oppfører seg dårlig og massevis av hundebæsj som avdekkes langs gangveier når snøen smelter.

Med bare seriøse hundeeiere ville jo faktisk hele hundebæsjproblemet vært borte.
Med bare seriøse katteeiere ville det ikke blitt alt for mange katter som blir gitt bort til hvem som helst.

Strenge krav og pålegg, samt mer regulering av hvor det skal være lov å ha dyr tror jeg er nødvendig, ikke bare fordi naboene fortjener det, men fordi dyrene fortjener bedre.

Det var snakk om at folk kan flytte langt fra folk om de ikke tåler mye fra naboer. Folk som må ha mange dyr som er til sjenanse ville kanskje hatt enda bedre av å flytte til steder med bedre plass.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 23:30   #459
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Det Guava sa. Vi snakker ikke dyrehat, men ansvarlig dyrehold kontra uansvarlige dyreeiere.

Gammel 05-07-13, 00:05   #460
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For hunder er det båndtvang. Hvis en hund løper jevnlig rundt i hagen min og skremmer ungene mine, er det faktisk et lovbrudd. At kattehold også blir strengere regulert, er veien å gå, mener jeg. Det må være de som eier katten som må sørge for at den holder seg unna andres hus og hager. Da er det vel egentlig bare bur, bånd eller å holde innekatt som er løsningen.

Jeg mener det er forskjell på hva du kan forvente av dine naboer nå og hva du mener burde vært lovverket her. Det er båndtvang for hunder. Det er ikke bånd- og burtvang for katter. Ergo kan du forvente at hundeeiere holder hundene sine i bånd, men du kan ikke forvente det samme av katteeiere selv om du skulle ønske det var sånn. Og når du går ut med dette som eneste brukbare alternativ for din del er det med en ikke helt ubetydelig risiko for at du får "nei, da kan det være det samme" i retur og ikke spesielt fruktbar grobunn for samarbeid.

At kattehold skal bli strengere regulert er jeg enig med deg i. Jeg er usikker på om jeg synes det skal være båndtvang som for hund, men det kan godt være at det er fornuftig i tettbygde strøk. Det kan til og med være god dyrevelferd på steder med høy risiko for påkjørsel. Det kan også godt være ekstraskatt for dyrehold og krav til kastrering/sterilisering/vaksinering. Jeg er usikker på om dyrehold bør forbys noe sted, jeg er ikke fremmed for den tanken i og for seg, men jeg er usikker på hvordan man skal greie å håndheve det. Forbud mot utendørs dyrehold er kanskje bedre, jeg vet ikke. Jeg er tilhenger av en kraftig innstramming både med tanke på dyrene og med tanke på naboer, men det må gjennomføres på en måte som ivaretar dyr som allerede er anskaffet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.