Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-13, 13:08   #441
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Etter et lite slag i fleisen mtp Osloanorakken og storebrors mildt sagt manglende entusiasme (bæsjeunge!), så strikker jeg nå artig skrue hettelue til snuppa i noe restegarn, får håpe det blir større suksess.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-02-13, 14:03   #442
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Grrr! Jeg klarte å plassere tommelen feil på blomstervottene mine, så nå skal jeg pause meg med et par selbu før jeg tar fatt på blomsten igjen:

Og så har jeg nettopp strikket denne lua i en kjempemyk angorablanding som heter Lana Gatto Class. Dusken er alpakka.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 03-02-13, 02:17   #443
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker opp restegarn. Det blir en artig skrue hettelue til mellomste.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 03-02-13, 10:40   #444
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Fikk boka I all enkelthet (Marte Helgetun) i posten i går, så må vel begynne å strikke litt fra den. Mye fint i den. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde jenter å strikke til.

Gammel 03-02-13, 11:03   #445
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sikkert mye fint i den. Det er hennes nettside jeg ble inspirert til å prøve å strikke litt igjen.
Den genseren i beige med korte ermer i et garn som heter noe med Pix, tror jeg det var, er såååå fiiin.

Gammel 04-02-13, 22:53   #446
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine første selbuvotter, eller dvs mine første votter jeg har strikket selv i det hele tatt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-02-04 20.56.08.jpg (527,0 KB, 8 visninger)
Nasse er ikke aktiv  
Gammel 05-02-13, 09:01   #447
Smilla
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Smilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

*poff*

Sist redigert av Smilla : 11-02-13 kl 11:49.
Smilla er ikke aktiv  
Gammel 08-02-13, 20:53   #448
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker enkel jakke fra Pickles

I denne fargen

Gammel 08-02-13, 21:33   #449
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

En FWSS-kopi-lue fra frkSnupp sin blogg.

http://frksnupp.blogspot.no/2012/11/...gangsmate.html

Gammel 08-02-13, 23:30   #450
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så mye fint dere strikker!

Gammel 09-02-13, 15:12   #451
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har atter en gang tatt løs på et babyteppe av "nøstebarntypen". Jeg skal bli "tante" igjen til sommeren, og den kommende storebror fikk teppe i gave da han ble født, så det skal lillebror også få.

Gammel 09-02-13, 15:18   #452
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg lurer litt på å sette i gang med Kjekkasgenseren til storebror eller om jeg skal begynne med en lue til lillebror til neste vinter. Troooor det blir lue.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 09-02-13, 21:11   #453
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker bestillingsvotter, type selbu.
Første gang jeg strikker med Ask/Hifa 2, kjempeflott garn til votter!

Gammel 09-02-13, 22:36   #454
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med et babyteppe i kveld, så nå er det ingenting på pinnene mine..

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 10-02-13, 00:02   #455
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker en kjole til Acsa, et vårsjal til meg selv og et par estlandske hansker.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 10-02-13, 03:49   #456
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg begynner å bli lei Selbumønsteret nå

Jeg hadde kjøpt inn garn til et par sokker, men la det egentlig vekk, helt til guttungen i ettermiddag beslagla mine selbusokker. Da fant jeg ut at jeg bare måtte gå løs på nok et par, før vinterferien. Er ferdig med første rad med roser nå, og jeg kjenner at jeg ikke skal strikke dette på en stund

Holder ellers på med en genser til meg selv, og på garnbutikken ligger et mønster og garn til en annen genser og roper på meg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 10-02-13, 10:14   #457
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Satser på å få min første og siste Skappejakke ferdig i løpet av dagen, bilde kommer. Garn ligger klart til en glitterbolero i mørk burgunder til Ruska og en blå Osloanorakk til gullemann.

Gammel 14-02-13, 12:27   #458
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har endelig funnet strikkegleden igjen, etter en pause siden før jul. Nå har jeg kommet halvveis på Skappel-genser nr. 2, samt at jeg bare har overstykket igjen på en Marius selekjole og er godt igang med en lue til meg selv. Har også VM-genseren på pinnene, til begge ungene. Nok å gjøre med andre ord!

Gammel 14-02-13, 17:38   #459
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I <3 me-genseren min er ferdig! Ble veldig fornøyd!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (205,0 KB, 34 visninger)
Gammel 14-02-13, 19:13   #460
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Jeg begynne på ei monsterbukse i str 6-12 mnd. til ei venninne som venter en gutt. :-) Har også strikket og tovet ett par babytøfler til samme gutten. Koselig arbeid er det.

Fnissa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.