Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-11, 09:12   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Eg byrja desember bra med å ha stålkontroll og usedvanleg god tid. I dag vakna eg til ungar som forkynte at det er to -2- dagar igjen til jul. Kjente eg vart litt kvalm då.

I dag er planen å kjøpe dei siste gåvene (har ca. 4 igjen), baka rundstykker, kransekakestenger og pepperkakehjerter, laga delfiakaka og karamellpudding, pakka inn gåvene, få fot på treet, levera tre hos mamma (inkl. finna og få på den hersens foten), rydda og vaska heile huset (helgevask, det er tross alt ikkje så skittent her) og handla dei siste tinga på matlista. Ja, og storma frå butikk til butikk på desperat jakt etter sjokoladenisse og den beste julebrusen, som alltid vert utsolgt før jul.

Klarer eg alt dette i dag, blir det pynting og kos i morgon. Då skal visst samboar berre jobba halv dag, så då tek me gåverunde og svigermorbesøk også.

Gløymte at eg må kjøpa strømpebukser til oss damer i huset og. Samboar var og kjøpte sin eine gåve i går, så han er visst klar.

Gammel 22-12-11, 10:56   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter og plukker bilder til julekort.

Gammel 22-12-11, 12:14   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Øh. Jeg har vært å handlet i lunsjen. Jeg er glad jeg ikke hadde høy blodtrykk fra før, for jeg har det nå. Ikke fant jeg det jeg skulle heller. Hva er egentlig greia med at folk ikke kan kjøre bil i desember?

Also: Ikke parker sidelengs i en nedoverbakke med is. Det er mulig at du sklir i det du går ut av bilen, lander på hodet og ruller elegant ned til bunnen av bakken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:09   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg vært på polet. Jeg skulle levere noen julegaver for jobben, og med et lite besøkt pol i nærheten av julegaveutleveringdestinasjonen snek jeg meg til en liten shoppingrunde. Det blei dyrt gitt.Noe av det er gaver, så nå er jeg jo nesten helt ferdig med julegavene. Jeg har igjen ungene da. Og bror med samboer. Og en ting til mannen. Og litt strømpepåfyll (har kontroll på mannens strømpe, den gjorde jeg unna på polet. Tror ikke det hadde vært så lurt å gjøre det samme med ungenes strømper). Ikke helt ferdig likevel nei. Men jeg har Baileys.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:58   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan melde meg ut herfra.
Huset er vasket (ikke alt av meg, dog, det er likevel vasket)
Og jeg er ajour med alle ting som må fikses til jul

.. jeg har ikke bakt, kommer ikke til å bake heller. Jeg har kjøpt ferdig bokser med pepperkaker og havrefras. Om noen i heimen skulle få ånden over seg og et ønske om å bake, så får de bare gjøre det.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:54   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kommer til å få det mest kreative juletreet hvertfall! Vesla insisterte på å pynte det selv. Og det gjør hun. Og det er ikke snakk om at noe skal ligge igjen esken etterpå, så her blir det hummer og kanari

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 18:26   #7
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skriver julekort nå, og har såvidt pynta litt i stua.

Gammel 22-12-11, 18:30   #8
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ta det med ro cora, vi er flere i den båten. Det blir jul her også, til slutt.
Jeg satser på at jeg får sendt julekort i morgen, og at huset rydder og kattevasker seg selv mens jeg skriver aderesser på konvolutter i kveld.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 19:24   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et hus som i skrivende stund er så ille at det bare kan bli bedre. Det er da alltids noe.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 22:54   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

/

Gammel 22-12-11, 19:33   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Fordelen med å utsette å finne frem lilla lys, er at når man først skal finne noen lys, kan man like gjerne gå rett på de røde.

Gammel 23-12-11, 09:13   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå får jeg bare innse at jeg ikke rekker å få ryddet alt som var planen, så i kveld blir det å bare få ryddet bort de haugene som ikke er ryddet. Det hjelper veldig å bare få det ut av syne. Også fyker vi over gulvet og tørker støv der det synes, også setter frem litt grønnsåpeskåler i kveld. Da blir det så bra så. Eneste er at jeg må få opp de røde julegardinene i stua, for da blir det så mye mere julepyntet med en gang sånn at jeg ikke trenger så mye pynt ellers utenom juletreet og pynt på bordene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:25   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Juletre med skjeiv stamme! Heldigvis har sambo erfaring nok til å vite at brølinga mi ikke har noe med ham å gjøre. Treet henger nå delvis i taket og er delvis støttet opp i juletrefoten, mengder av pynt er lesset på - så mye at ungene spurte om det i grunnen ikke var alt for mye - og mor har kløende utslett opp til albuene av granbaret. O jul med din glede ... Men nå har freden senket seg igjen og vi er enige om at det ble ganske fint, i hvert fall med taklyset av. Så er det bare å håpe at lillebror blir frisk til avreise i morgen og at jeg rekker å finne fram og pakke fintøy og lage den planlagte pakken med alskens greier i til de gamle før jeg legger meg. Jeg har nemlig planlagt så lurt at jeg må jobbe fram til vi drar i morgen, selv om jeg sverget i fjor at jeg aldri mer skal jobbe på lille julaften.

Gammel 23-12-11, 19:53   #14
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Juletre med skjeiv stamme!.

du och jag.....jeg skjønner frustrasjonen din! vår stamme er også skjeiv...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:47   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er så flink til å delegere!
Juletre er i hus takket være Murrmannen og Rabalder som har vært i juletreskogen.
Pepperkaker er i hus takket være Gode Venner som hadde Rabalder på pepperkakebakebesøk.
Juletorsken er i hus takket være snill fiskervenn.
Julegavene er i hus. Delvis takket være meg.
Da gjenstår bare husvask, pynting, gaveinnpakking, kakebaking, konfektlaging og rydding. Forresten, konfektlagingen utgår vel med omgangssykesykt barn i hus, ingen vil spise noe som er laget her nå uansett. Vel, til verket, jeg tror jeg starter med et glass vin og litt surfing.

Gammel 22-12-11, 23:06   #16
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Her står huset på hodet

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 12:01   #17
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fant røde lys i butikken i går, men ikke pepperkakene eller juleduk. Jaja. Ikke har jeg kjøpt juleblomster heller. Det får så være. Røde lys - som jeg sikkert glemmer å tenne - får være julepynt nok i år.

I dag skal jeg pakke inn presangen til Luren og jeg skal spille Tallulahs julemusikk (fra Adventskalenderen i gjor tror jeg) via wimp tenker jeg, og så skal jeg rydde litt. Evt også støvsuge.
Jeg er visst skikkelig julesinke, og siden jeg ikke er så nøye på at det er julerent i huset er jeg nok ei sjuske i år i tillegg. Blir det jul i huset? Njaaei. Det blir jul førstedagen når vi besøker bror. DER er det julehus der!

God jul!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 12:55   #18
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kom jeg på at jeg har dyrisk lite julepynt, i alle fall slik pynt som jeg vil ha framme.

BAD, VASK DEG! *tryllestøv*

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:06   #19
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Julesinkesupersjuske nr 1 melder seg.
Jeg tar selvfølgelig alt i siste liten. Har kjøpt inn noen gaver, men skulle ta resten i går.
Gavene jeg har kjøpt inn, er selvfølgelig ikke pakket inn. Julekortene skulle jeg også ordne med igår, men tror ikke noen forventer å få siden fjorårets aldri ble sendt ut. Jeg skulle handle inn masse godt til i morgen tidlig, men er så dårlig at jeg ikke klarer å gå i butikken. Vi har en halv pose cheese doodles å kose oss med imorgen tidlig. Jippi.
Jeg skulle rydde, pynte, bake og lage sursild.

Men hva tror dere skjer? Jeg får kraftig halsbetennelse. Klarer ikke å gjøre en drit! Ungene er sendt til foreldrene mine. Jeg går i bane mellom senga og badet for å spy.
Klarer å sitte litt foran dataen når smertestillende funker på maks.
Dagens matinntak: 6 pastaskruer. Jeg har fjernet mandlene, så grunnen til at jeg ikke klarer å spise er ikke at det er tett, men at det er vondt.

Vi skal heldigvis være til mine foreldre i morgen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem, for er langt unna istand til å ta meg av to barn som er ville fordi det er juleaften i morgen.

Barna får feire der nede imorgen, så tar vi en ekstra feiring på mandag.
Neste år skal jeg bli julesuperplanlegger. Så selv om jeg er like syk som nå har jeg levert ut gavene og pyntet huset.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:36   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reparerer julepynt med limpistol.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.