|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg skjønner i og for seg at vennene hans bruker tid på å snu. Det tar tid å omstille seg til at vennen som alltid har vært troverdig, voksen og til å stole på kan være en overgriper. Alle kjenner vel til saker der man har forsøkt å få en person dømt for overgrep for å sverte vedkommende, og hvis man ser på personen som tvers igjennom bunnsolid skal det nok litt til å omstille seg til en annen virkelighetsoppfatning.
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det kan jeg godt forstå, men disse går rett i angrep på jenta i offentligheten, det har de som voksne mennesker ansvar for. Det hadde gått an å støtte vennen på en mer avstemt og ikke så krenkende måte.
|
|
#3 |
|
maler
|
Ja, helt klart. Voksne mennesker burde holde seg for god til å gå til angrep på henne på den måten.
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns det er trist om det tillates å legge frem bevis som er fremkommet på en sånn måte. I andre saker pleier det å være sånn at det er politiet som skal etterforske og fremlegge bevis, og at bevis som er fremkommet ad tvilsomme omveier altså faktisk ikke tillates lagt frem for retten. |
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det er akkurat som vi er 100 år tilbake i tid. Eller under et talibanregime. Har hun vært framfus? Fristende? Har hun fortjent det? Off with the head!
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOgså har jeg hørt at film/lyd tatt opp uten at andre vet det ikke får føres som bevismateriale i en rettsak. Hvordan kan en utenforstående "lytter" (MYL) få lov til det fra FB da? Hun har ikke bruker på FB, så alt er via Hartemann. |
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Dette beviset er jo bare tull hvis det er fremskaffet slik. Det er faktisk regler for hvordan bevis skal hentes ut altså. En eller annen tilfeldig skjermdump fra facebook kan like gjerne være noe de har mekket selv - det er ikke noe bevis som bør legges frem.
Helt håpløst. |
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er så enig med deg, Smilet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#9 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg får bare mer og mer respekt for hvor tøff denne jenta er, så får heller bare all svartmaling rund henne (barnet) komme. |
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror nok de hadde reagert i går uansett. Men jeg mener oppriktig at de nå burde stått i avgjørelsen om å avvente en dom i saken altså. |
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet også var endel på twitter i går, meldinger fra jevnaldrene som bor på samme sted som jenta. Og de gikk stort sett på "Stå på Rune" -Du er lurt, og -Denne jenta gir meg frysninger, -Det er noe som skurrer osv. |
|
|
|
|
#12 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, jo. Men det er jo advokaten som har tenkt til å legge fram dette i retten, er det ikke? Og det tolker jeg som at hun mener dette beviser noe i vår verden også.
Det er jaggu sant.
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har tenkt litt på det Gaia (tror jeg det var) skrev om at forsvareren har gått ut litt vel høyt på banen og nå neppe er særlig happy. |
|
|
#14 |
|
villende
|
Ja, det er vel egentlig det jeg har tenkt. Ikke minst siden jeg har sett hvordan hun er blitt mer og mer innbitt etter hvert som saken har utviklet seg. På den andre siden så sliter jeg med å lese om hvordan hun fortsetter å prosedere saken i mediene. Men igjen så handler det vel om stil og om advokatstil. Hvis jeg hadde visst/ment at jeg var uskyldig i en sak jeg hadde vært tiltalt for, så hadde jeg nok ønsket meg nettopp denne forsvarerstilen, fordi hun er som en sint terrier som ikke gir seg. |
|
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHun hold hånden veldig mye opp til annsiktet på alle bilder hvertfall (Larsen), litt sånn bekymret. |
|
|
|
|
#16 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeForsvarsadvokaten kan godt få steke i sitt eget fett - henne er det i alle fall ikke synd i. Hun har gått offensivt ut, og enten hun har gjort det på sviktende grunnlag eller ikke så må jeg si at jeg har liten sans for måten hun gjør jobben sin på, ved å prosedere såpass mye gjennom media. Det gjorde hun da hun jobbet for Utøyaofrene, da hun sikret Mona Høiness arven, og det gjør hun nå også. Å sammenligne med Lippestad, som noen gjorde tidligere, blir veldig urimelig. Han er ikke samme type advokat som denne dama her. |
|
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg må bare si at jeg er veldig skuffet over AP i denne saken. De hadde ikke behøvd å ta parti, eller tro på jenta. Hvis de mente at man skulle vente på dom, så kunne de vel sagt at ordføreren skulle permitteres i påvente av dom og av hensyn til den påstått fornærmede, og påpekt at de nå vil ta hånd om begge parter? Her gikk man hardt ut og støttet ordføreren, sa at han ikke skulle ut i permisjon fra vervet sitt siden han hadde full tillit, og knapt noe ble nevnt om jenta. Det er nesten ikke til å fatte. Man kan godt støtte Øygard på tomannshånd, tro på Øygard, og allikevel opptre nøytralt utad som en profesjonell part. Se bare hvordan V håndterte dette.
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeBra innlegg fra NRK, et lite utdrag::
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har heller ikke sansen for forhåndsdømming, selv om jeg ser at jeg ofte tenderer i retning av å tro kvinner og barn. Jeg prøver å holde hodet litt kaldere på det der. |
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg hørte på nyhetene i sta at jentas venninner føler seg utstøtt på skole og i lokalsamfunn, fordi de fortsatt er hennes venninner og støtter henne. Det er skremmende hvordan et samfunn så tydelig har valgt side, lenge før saken har kommet opp. |
|
|
![]() |
|
|