Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-12, 21:17   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Men hvorfor skulle du bake rumpekake i første omgang?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 21:34   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mektig imponert, jeg! Skrukkerumpe eller ikke!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 21:56   #3
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil så gjerne. Men det er ikke alltid at jeg får det til...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg eidkake.jpg (37,8 KB, 327 visninger)
Filtype: jpg IMG_0543.jpg (59,0 KB, 305 visninger)
Filtype: jpg IMG_0337.jpg (83,8 KB, 333 visninger)
Gammel 09-11-12, 22:08   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Den skrukkerumpa var jo fantastisk!! Det verste er at hadde det vært ejg som sto bak, så hadde jeg vært stolt av resultatet... haha...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 22:23   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Den skrukkerumpa var jo fantastisk!! Det verste er at hadde det vært ejg som sto bak, så hadde jeg vært stolt av resultatet... haha...

Samme her Den var jo skikkelig kul

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:39   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg vil så gjerne. Men det er ikke alltid at jeg får det til...

Litt sånn "veltet gris for viderekommende".

Ellers så syntes jeg du er på god vei, men du burde droppe marengsen. Det er sjeldent pent med marengs, spesielt på den siste kaka. Fargesammensettingen der er ikke helt i tråd med god estetikk.

Men syntes du er flink og ambisiøs altså. Men flira bra av prinsessekaka.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:32   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den siste kaken var sånn "Åh, vi har jo en pakke med marsipan. Åh, og så noe marengs til overs, og jaggu har vi ikke fløte, fyll og greier også, hvorfor ikke lage en kake til, heller en for mye enn en for lite" haha... Har droppet marengs, var minste som hadde dilla på det en stund

Gammel 09-11-12, 22:54   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men hvorfor skulle du bake rumpekake i første omgang?

*kremt* Mannen fyller år i morgen og skulle ha med seg bursdagskake på jobben. De har en litt sær form for humor seg i mellom der, skikkelig rumpehumor, ifølge ham, og da tenkte jeg å ta ham på ordet (eller rumpa)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:53   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Odelia:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 11:00   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Julebrød med tre ingredienser må da alle kunne klare:

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 12:09   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Julebrød med tre ingredienser må da alle kunne klare:

Ligner på havreflarnene jeg prøvde meg på. Eller havreflarnet, for det hele fløt ut i ett stort flarn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-12, 15:33   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er dette de mener med engler med sorte vinger.
Sånn går det når man baker kakemenner, og snakker i tlf når man EGENTLIG skulle passet på ovnen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg brune engler.jpg (103,6 KB, 186 visninger)
Gammel 15-12-12, 17:29   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg tror det er dette de mener med engler med sorte vinger.
Sånn går det når man baker kakemenner, og snakker i tlf når man EGENTLIG skulle passet på ovnen.

Viktig å ikke være rasistisk også i julen vett. Da må man ha både kakemenn (selv om de hvite, tykke, søte greiene smaker høgg), vanlige pepperkaker og sorte pepperkaker. All verdens befolkning dekket.

Gammel 20-12-12, 09:11   #14
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Viktig å ikke være rasistisk også i julen vett. Da må man ha både kakemenn (selv om de hvite, tykke, søte greiene smaker høgg), vanlige pepperkaker og sorte pepperkaker. All verdens befolkning dekket.

Ja rasistisk i kakeveien er jeg definitivt IKKE!
Men at kakemenner smaker høgg?!! Da har du ikke smakt mine.

Gammel 20-12-12, 09:16   #15
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elsker denne tråden
En påminner om at det ikke bare er meg som er uten kompentanse innimellom.

Gammel 20-12-12, 10:40   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bude lime inn pepperkakehuset vært her ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 16:59   #17
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg bude lime inn pepperkakehuset vært her ...

Jeg også. Jeg tror familien Mummi har fått vannskader på huset sitt..

Gammel 20-12-12, 18:11   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 18:17   #19
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.vg.no/protokoll/?pid=1338

Det ER faktisk ikke bare bare å lage pepperkakehus.
Så det så.

Gammel 20-12-12, 18:17   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muffinsene til Gwen var fantastiske. Nesten som om hun har prøvd å gjenskape Munchs Skrik via bakverk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.