Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 15:08   #441
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette er den beste tråden ever.
Men jeg frykter at alle nå har blitt så bra på baking at den snart dør ut?

Vi må bare sørge for å dokumentere og dele.
Dette er jo så ekte som du får det, i motsetning til mange hæppimøffins-blogger. De har nok hatt et par slike runder før de traff på nok muffins til å få et bilde som kan photoshoppes og skrytes av.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 15:29   #442
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.717
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg er ikke blitt bedre, det er bare det at jeg ikke gidder å bake oftere enn mitt ene barn har bursdag. Det kommer nye bilder fra meg i Desember, så bare gled dere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 15:39   #443
smbr
Fullverdig medlem
 
smbr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 97
smbr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Fantastisk tråd!

Men egentlig ganske ufint av meg å le av bildene, for jeg kunne glatt produsert flere av disse tingene selv.

Skal bake til bursdagen til en kollega i morgen, så jeg HÅPER ikke resultatet egner seg i denne tråden. Nå skal det sies at jeg skal bake Oreo-kake, og den pleier å være safe - selv for meg.

smbr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:05   #444
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Ja, så måtte jeg til med bilde i denne tråden jeg også. Jeg lagde red velvet cake til barnedåp, med hvit og lekker frosting. Skulle spraye med litt perlemor for å gjøre den ekstra delikat. Men siden klokken såvidt var slagen syv om morgenen tok jeg feil flaske. Sølvspray... Og når man først har begynt å spraye, ja så må man liksom gjennomføre. Grå kake. Not very pretty....




Men så kom jeg på å stryke ut "toppene". Da ble den lyyys sølvgrå, og litt marmorert. Ikke heeelt slik den skulle se ut, men ikke så værst. Kombinert med råsa topper ble den egentlig litt søt, syns jeg. Den var i hvertfall ikke helt kakastrofe.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:06   #445
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.717
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Det der blir litt som å si "Ååååh, jeg er så feit!" til en som veier 100 kg mer enn deg, Fibi.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:10   #446
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Grå kake er ikke lekert, Input. Uansett hvor feit jeg er.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:11   #447
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.717
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Den ser innmari grønn ut her? Jeg hadde omtrent dødd av stolthet om jeg hadde laget den kaken der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 19:12   #448
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Blitsen køddet til fargen litt. Den var grå. Sånn blyantgrå. Selve pyntingen var grei nok, det var liksom fargen som var problemet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 23:10   #449
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hadde omtrent dødd av stolthet om jeg hadde laget den kaken der.

Jeg får ikke prikket input her, men hun sa det. Ærlig talt, Fibi. Den ser jo flott ut!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 23:38   #450
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Smilekaken min

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 23:42   #451
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Hahaha, hadde du sett grøsseren Smiley før du laget den?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 28-08-12 kl 00:11.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 23:53   #452
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Kakene mine har en tendens til å bli slik.. Tro om det er noe morsomt i ovnen

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 01:27   #453
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Smiliekaken er jo ikke så galt og morsomt. Det er litt for høy steketemperatur som får den til å sprekke slik. Lavere temperatur og litt lenger steketid om nødvendig for glatt overflate på kaken. Noen liker at formkaken danner en sprekk langs midten (stekt i brødform) og vil helst ha den.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 04:55   #454
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

NJ beklager men den var litt creepy. Kanskje stekeovnen din er besatt?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:02   #455
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Likte Lucifine sitt svar mer enn arrow sin

Arrow: Ja, lærte meg det etterhvert.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 11:17   #456
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.315
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Smilekake må man da bare bli glad av?

(Mine kaker sprekker alltid, jeg trodde det var en naturlov. Det er sånt man har glasur for, er det ikke?)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:25   #457
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er sånt man har glasur for, er det ikke?)

Nettopp, jo flere sprekker, dess mer glasur. Det er nesten så jeg blir litt skuffet over langpannekaker som viser seg å være sprekkefrie etter steking, og jeg innrømmer også å ha laget et par juksesprekker og -groper for å ha et sted å helle min triple oppskrift med glasur ned i.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:01   #458
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.455
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nettopp, jo flere sprekker, dess mer glasur. Det er nesten så jeg blir litt skuffet over langpannekaker som viser seg å være sprekkefrie etter steking, og jeg innrømmer også å ha laget et par juksesprekker og -groper for å ha et sted å helle min triple oppskrift med glasur ned i.

Har ikke kaken sprekker naturlig så prikker man den nøye med gaffel - viktig at masse glasur får trekt nedi det ellers så tørre laget. Tror jammen vi må bake kake nå når ungene kommer fra barnehagen, det er jo, øh...tirsdag og det pøsregner!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:51   #459
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg lette etter flere bilder, men de har nok forsvunnet.
Da jeg gikk gravid hadde jeg et vannvittig behov for å bake! Og jeg hadde vel knapt nok bakt en kake i hele mitt liv før
Brød bakte jeg også.. og ble forsiktig kastet i søpla rett etterpå!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 17:40   #460
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Fibi, jeg dævver! Den ser ut som noen har glemt den bak eksosrøret på en gammel hævv av en bil!

Det kom seg jo itt når du fikk på litt pynt. Blyantgrå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no