Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 23:54   #421
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Innlegg 406.

Gammel 02-11-09, 23:58   #422
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jepp- fant det nå
Takk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Innlegg 406.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-11-09, 12:16   #423
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 lavkarboskiver (Lollypops ketolysebrød) med smør og ost
Lunsj: Smoothie av 3 egg, blåbær, noen macadamianøtter, kesam og creme fraiche. *trenger ny stavmikser*
Middag: Biff stroganoff med rosenkål og rødbeter.

Sist redigert av banana : 05-11-09 kl 20:49.
banana er ikke aktiv  
Gammel 05-11-09, 13:11   #424
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Havregrøt med eple og kanel (Ikke helt lavkarbo, men måtte prøve fordi venninna mi skrøt så av det....)
Lunsj på Ikea eggerøre, bacon, to småpølser og litt tomatbønner og tomat.
Middag kyllinglår og salat
kvelds. Rester salat med litt peanøtter i.

Sist redigert av gnuri : 06-11-09 kl 00:53.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-11-09, 22:23   #425
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

frokost: egg, avokado, tomat, agurk og litt melon
mellom: kaffe latte og en neve nøtter
lunsj: kyllingbryst og salat
middag: kjøttgryte med masse godt (og lavkarbo)
"kvelds": atkins-bar

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-11-09, 22:37   #426
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: To Ziggys polarbrød med majones og skinke
Lunsj: Det samme
Middag: Taco: kjøttdeig, rømme, ost, tomat, agurk, litt mais, litt tacosaus. Ruller dette inn i et salatblad, blir som en tortilla. Nydelig!
Kvelds: Ett nøttebrød med skinke, ost, majones og agurk.

En god dag med andre ord.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv  
Gammel 26-11-09, 08:52   #427
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har så ekstremt dilla på klementiner for tiden at karbene nok fyker i været pga. det (pluss jeg spiste litt pasta i går, men bare en neve). Men jeg skal jo ikke slanke meg heller, bare prøve å leve sunnere, så da er det jo bedre at jeg koser meg med klementiner enn sjokolade. Sant sant??

Hadde hvertfall digg middag i går. Kyllingfileter med bacon, sopp og paprika, overhelt med en saus av creme fraiche og hvitløks-kremost og krydder. Inn i ovnen på 200 grader i ca. en halvtime. Mannen spiste dette uten noe, han slanker seg. Vi andre hadde bittelitt pasta til.

Frokost var et kokt egg, lunsj var mikronøttebrød med smør, reker og majones, nøtter (hassel og mandler) som mellommåltid, og til kvelds hadde jeg nybakt Karinbrød med smør og ost, og 2 klementiner.

Gammel 26-11-09, 09:16   #428
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, ja klementinene som jeg spiste igår.. Men det er jo så godt! Hvor mye utgjør det i karber, mon tro?

Alexy er ikke aktiv  
Gammel 26-11-09, 09:22   #429
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

9,4 gram karber per 100 gram, og en klementin veier vel rundt 50-60 gram uten skall. Ikke noe for de som skal i ketose, med andre ord, men vi som bare skal leve sunt og ikke tenke på slanking, kan jo spise sånt. Det er uansett bare nå i jula de er gode, men prøver å begrense meg litt fordi jeg blir litt "sur" i magen av for mange.

Gammel 26-11-09, 12:43   #430
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Jeg har bestemt meg for at klementiner bare må være lov det er bare ikke mulig å la være

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 26-11-09, 18:19   #431
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Frokost: 2 Karinskiver (skivene ble veldig små) med smør og fårepølse, 2 klementiner
Lunsj: 2 Karinskiver laget som ostesmørbrød, med tomatpuré, salami og ost
Mellom: 1 mikropannekake med bringebær, en neve rå, blandede nøtter
Middag: paprika stekt i ovnen, fylt med kjøttsaus og dekket med ost
Mellom: litt nøtter og et par ruter mørk sjokolade (70 %)
Kvelds: blir kylling med blomkålmos, steker kylling til mannens lunsj i morgen nå, så tar jeg av litt til kvelds.

I morgen tror jeg det blir taco. Da skal jeg prøve meg på hjemmelagde, lavkarbo tacoskjell.

Sist redigert av Dixie Diner : 26-11-09 kl 18:27.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 26-11-09, 18:21   #432
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Ostebit (travel ja)
Lunsj: Pinnekjøtt, ribbe, laks, salat, ost og fenalår (var på kurs)
Middag: Indrefilet av svin og føltegratinert blomkål

Gammel 27-11-09, 08:59   #433
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Igår:
Frokost: Nøttebrød med ost og paprika
Lunsj: Nøttebrød med roastbiff, ost, smør og agurk.
Middag: Egg, bacon, blomkål og brokkoli.
2 klementiner

Alexy er ikke aktiv  
Gammel 27-11-09, 09:27   #434
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Må kanskje begynne å føre inn igjen her, slik at jeg ikke sklir helt ut

Frokost: Havregrøt med solsikkefrø
Mellom: En mama lupes-lefse med hvitløkspatè og en klementin

-og så glemte jeg å føre resten ....

Sist redigert av gnuri : 29-11-09 kl 04:01.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 28-11-09, 23:37   #435
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Frokost: En frokostpannekake med litt sukrin på
Lunsj/middag: Koldtbord i 60 årslag, masse kjøtt og gode lavkarbosaker. Helt til kakene ble satt frem. Da ble det kaker av alle slag.
Kvelds: Grandiosa (av alle ting!), og juleskum og stratos.

Skjerpings i morgen!

Alexy er ikke aktiv  
Gammel 28-11-09, 23:47   #436
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke hatt veldig gode lavkarbodager i det siste. Kan vel heller kalle det "lettere karboredusert" eller noe slik.

Gammel 03-12-09, 17:08   #437
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

I dag ble det helt galt....vi stresser for å rekke ballettavslutning, så da ble det pizza med hjem. Jeg har spist 3 midtbiter med pizza- og føler meg helt pyton. Det er første gang jeg spiser noe hvetemel på flere måneder, og jeg har en sinnsyk hodepine. Lurer på om det er pga hveten ??

Håper ikke det tar lang tid før jeg normaliserer meg lavkarbomessig etter denne miseren....

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 07-12-09, 12:39   #438
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt hoykarbo i det siste, paa besoek hos svigers. Foeler meg oppblaast og elendig, og spiser altfor mye for jeg blir ikke mett. Skal bli godt aa komme hjem igjen.

banana er ikke aktiv  
Gammel 08-12-09, 22:43   #439
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har meldt lite her i det siste, men jeg har vært forholdsvis flink over tid nå.

Hvordan gjør dere andre det i jula? Jeg lurer litt på å være litt løssluppen med mat og følge tradisjonene sånn nogenlunde, men bytte ut vanlig spaghetti med fullkornsspaghetti til elggryta, spise maksimum en potet osv.). Vi har aldri hatt noe særlig med kaker i jula, men noe bør vi finne på. I boka til Lien er det mange gode lavkarbokaker (har prøvd tre stykker de siste månedene: eplemuffins, brownies og gulrotmuffins), halvparten av fruktosen bytter jeg ut med sukrin. Siden jeg er en pepperkake-elsker ble jeg veldig glad da jeg fant oppskrift på speltpepperkaker i et svensk matblad, størsteparten fullkornsspelt. Det skal definitivt lages når jula nærmer seg. Blir de gode så kan jeg jo legge ut oppskriften her.

Gammel 09-12-09, 00:47   #440
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Irma- legg veldig gjerne ut oppskrifter på alle kaker som blir gode

Ang. julematen, så kommer jeg til å spise tradisjonell julemat, men jeg kommer til å erstatte poteter med kålrot og gulrøtter eller andre grønnsaker der det passer. Jeg er ikke spesielt glad i poteter, så det er ikke noe offer for meg. Jeg har kommet frem til at litt fullkornspasta får gå innimellom, så jeg er ikke helt lavkarbo, kanskje ? Det jeg savner mest er ris- jeg vet at fullkornsris kan være ok, men jeg synes Jasminrisen er så mye bedre....
Jeg har laget litt sukkerfri marsipan, og noen sukkerfrie kransekakefingre, så jeg kommer til å spise det i stedet for andre kakesorter, pluss at jeg skal lage en Black Sunday sjokoladekake. Må jo ha noe godt å kose meg med, men har ikke lyst til å komme på sukkerkjøret igjen.

Sist redigert av gnuri : 09-12-09 kl 00:53.
gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.