|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Uansett hvor mye jeg vaksinerer mine barn, så utgjør de ingen som helst risiko mot dine barn. Dine ikke-vaksinerte barn utgjør en helserisiko mot barn og andre grupper i samfunnet.
|
|
#423 |
|
Tøff
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har lest hele tråden nå og sitter med en hel del spørsmål jeg regner med å ikke få svar på, men jeg prøver alikevel.
|
|
#424 |
|
This is normal!
|
Mener du at fordi der er valgfritt, vet foreldre som avstår fra vaksinering hva de gjør?
|
|
|
#425 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...De har dessverre fått trippelvaksinen, så slutt å syt. Selv om man vaksinerer aldri så mye så kan de få sykdommene likevel. Venninna mi sitt barn døde nesten av hjernehinnebet rett etter hun fikk trippelvaksinen. Legene kalte det en reaksjon på vaksinen, og barnet er skadet den dag i dag, fysisk ikke psykisk. |
|
|
|
|
#426 |
|
Glamorøs
|
Goddag mann økseskaft. Den setningen der svarer ikke på hvorfor det ikke er egoistisk å ikke vaksinere.
|
|
#427 |
|
-
Det som er postet av de som er mot vaksine i denne tråden tyder vel snarere på at de hverken vet hva de gjør eller hvorfor de gjør det. De er iallefall ikke i stand til å gjøre rede for det på sammenhengende eller forståelig vis.
Det er derimot sant. Ting man gjør fordi man er en egoistisk idiot blir ikke gjort «helt uten videre». |
|
|
|
|
#428 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Ja jeg håper da inderlig de vet hvorfor de ikke vaksinerer. Det er vel ikke fordi de ikke gidder å møte opp på helsestasjonen. Jeg håper også de prater nøye med fagfolk om dette, og at de ikke vaksinerer fordi naboen ikke gjør det f. eks. |
|
|
|
|
#429 |
|
-
Ja og? |
|
|
|
|
#430 |
|
This is normal!
|
Mener du for alvor at den enkelte helsesøster skal påta seg skyld for et nasjonalt vaksineprogram? Det at en helsesøster nekter å påta seg skyld, er da en helt meningsløs grunn til å nekte og vaksinere barna sine!
|
|
|
#431 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Dere som avstår fra å vaksinere barna deres: |
|
|
|
|
#432 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Nå er det ikke meg du spør, for jeg vaksinerer, men BCG'en er muligens på vei ut av vaksinasjonsprogrammet. Så vi som har små barn nå, må sikkert selv ta standpunkt om vi ønsker å vaksinere for egen regning. Jeg er ikke i tvil om hva jeg vil gjøre. Hvis den utgår av programmet kommer jeg sikkert til å ville gi den på ett tidligere tidspunkt hvis vi skal ut og reise. |
|
|
|
|
#433 |
|
|
|
|
|
|
|
#434 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det visste jeg ikke om BCG. |
|
|
|
|
#436 |
|
Ferdig!
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Da forstår jeg heller ikke hvorfon BCG blir borte fra vaksinasjonsprogrammet. |
|
|
|
|
#437 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Jeg har såpass tro på mennesket at ja jeg håper de vet hva de gjør hvis de ikke velger vaksiner. |
|
|
|
|
#438 |
|
|
Det er vel primært ikke friske raske barn med norsk etnisk opprinnelse som får tuberkulose, men heller barn/voksne i innvandrermiljøer hvor de ofte reiser til land med høyere utbredelse av tuberkulose og/eller får besøk av uvaksinerte familiemedlemmer. Men de som er i slike risikogrupper får vel tilbud om vaksine ved fødsel tror jeg. |
|
|
|
|
#439 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#440 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner fremdeles ikke... Hva er det de (dere) vet som vi andre ikke vet?
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|