|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
Ustabil
|
Sv: Siv JensenSmilefjes: vi snakker åpenbart helt forbi hverandre. |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenOg i dag snakker hun om kvinnekamp.... |
|
|
|
|
|
#425 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Siv Jensen
|
|
|
|
|
|
#435 |
|
Ustabil
|
Jeg vet jeg ikke burde, men jeg kan ikke la være. |
|
|
|
|
|
#436 |
|
Passiv
|
Men de kvinnene Kristin snakker om er de det er størst behov for å hjelpe - de Siv snakker om har det jo greit. |
|
|
|
#437 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Siv held fram med den usmaklege retorikken om at alle er sin eigen lykkes smed, og argumenterer som om alle kvinner i praksis kan velje å vere sterke, sjølvstendige og dyktige. Venstresida anerkjenner at dette langt frå er ein realitet for alle. Der er skilnaden. |
|
|
|
|
|
#438 |
|
Ustabil
|
Jeg vet det. Derfor som jeg sier så er vel sannheten egentlig begge deler (ikke enten eller). Men likevel så maler Siv et penere bilde enn Kristin, og det tror jeg Siv vinner på. Jeg tror også at flere kvinner identifiserer seg selv med det "vellykkede" bildet Siv tegner, enn det lettere mislykkede som Kristin tegner. |
|
|
|
|
|
#439 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Siv er ein retorikar som seier det folk vil høyre istadenfor sanninga. |
|
|
|
|
|
#440 |
|
Passiv
|
Betyr det at du mener at man skal snakke om de som klarer seg for egen maskin og gi beng i de som ikke klarer seg? Det blir jo ikke helt bra vel? Greit at det er mer hyggelig med historier om fremgangsrike - men når det gjelder samfunnet vårt så skal vel det dømmes ut fra hvordan vi tar vare på de svake heller enn hvordan vi degger for de sterke? |
|
![]() |
|
|